پرسپولیس نیوز : مربی تیم سیاه جامگان گفت: بازی مقابل فولادی که این روزها حال و روز خوشی ندارد بهترین فرصت برای کسب سه امتیاز است.

رضا شاهرودی درباره آخرین وضعیت تیم سیاه جامگان پیش از مصاف مقابل فولاد اظهار داشت: ابتدا باید به بازی قبلی مان اشاره کنم که فکر می کنم می توانستیم بازی را دو- دو مقابل پرسپولیس به پایان برسانیم اما محسن دلیر در دقایق پایانی یک فرصت خوب را از دست داد. انتظار چنین بازی را از پرسپولیس داشتیم و اجرا نشدن دستورات تاکتیکی در خلل بازی باعث شد در خانه شکست بخوریم.

وی ادامه داد: بازی فردا مقابل فولاد فرصت خوبی برای ماست تا شکست هفته قبل را جبران کنیم. فولاد این روزها حال خوشی ندارد و ما باید از این شرایط استفاده کنیم تا هر سه امتیاز را به دست آوریم. شرایط تیم ما خیلی خوب است و فولادی ها را هم خوب آنالیز کرده ایم. هرچند که بازی در اهواز همیشه برای تیم مهمان مشکل است اما بازیکنان ما از انگیزه بالایی برای کسب پیروزی برخوردار هستند.

*کرار هم حاشیه دارد هم آماده نیست

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس همچنین درباره بازی دربی جمعه هفته جاری گفت: احساسم این است که پرسپولیس این هفته ها خیلی سرحال فوتبال بازی می کند و برانکو به آن اهداف تاکتیکی مدنظرش دست یافته. با اینکه بعد از مرگ هادی نوروزی عزیز  تیم شرایط روحی خوبی نداشت اما این روزها پرسپولیس فوق العاده با روحیه کار می کند.

شاهرودی خاطرنشان کرد: به نظرم در دربی هر تیمی که هافبک هایش بهتر کار کنند می تواند موفق باشد. چه برانکو و چه مظلومی باید بتوانند در میانه زمین چرخش بازی را در دست بگیرند. البته استقلال به واسطه عدم آمادگی جسمانی هافبک عراقی اش شرایط خوبی ندارد. کرار کمی حاشیه ساز شده و نتوانسته در تمرینات گروهی تیم حضور داشته باشد.بعید می دانم مظلومی از کرار بیش از یک نیمه استفاده کند. اگر هم استفاده کند کارای لازم را برای استقلال نخواهد داشت.

دفاع چپ اسبق پرسپولیس اضافه کرد: در نقطه مقابل فکر می کنم هافبک های پرسپولیس به خوبی بر هافبک های استقلال می چربند. کامیابی نیا در مصاف با ما خیلی خوب و شناور در خط هافبک کار می کرد و مهاجمان پرسپولیس را به درستی تغذیه می کرد. از این نظر پرسپولیس برتر است و امیدوارم مقابل استقلال هم به همین شکل بازی کنند.

*رحمتی دو نقطه ضعف بارز دارد

وی در قیاس دروازه بانان دو تیم گفت: رحمتی تجربه بیشتری نسبت به مکانی دارد اما به نظر می آید که روی خروج هایش ضعیف عمل می کند و در مهار شوت های از راه دور مشکل دارد.  پرسپولیس می تواند با ارسال از کناره ها و یا شوت های ناگهانی مقابل استقلال به گل دست یابد.بازیکنان پرسپولیس باید از این دو نقطه ضعف به خوبی در دربی استفاده کنند.

بازیکن اسبق پرسپولیس درباره شرایط انضباطی سوشا مکانی خاطرنشان کرد: او باید همه تمرکزش را روی مسائل فنی تیمش متمرکز کند. سوشا قطعا تا امروز متوجه شده که بی انضباطی در زمین مسابقه هیچ فایده ای جز محرومیت برای او ندارد. بازی دربی  قطعا حاشیه و فشار روحی بیشتری هم روی سوشا خواهد داشت. از این رو امیدوارم او به حرف من پیشکسوت توجه کند و در دربی به خودش و پرسپولیس آسیب نزند.

*پرسپولیس برنده دربی است

شاهرودی در این باره که کدام تیم مستحق کسب برد در دربی است، اذعان داشت: قطعا پرسپولیس این هفته ها خیلی بهتر، شاداب تر و جنگنده تر فوتبال را ارائه کرده است. ما استقلال را مقابل همنام خوزستانی اش تیمی بی حس و حال دیدیم که این ضریب احتمال برد پرسپولیس را بالا می برد. امیدوارم دربی به سود پرسپولیس تمام شود تا همه ما خوشحال شویم و پرسپولیس با برد دربی قطعا شرایط خیلی خوبی را در ادامه لیگ تجربه خواهد کرد و در تعطیلات پیش رو آماده حضور در مسابقات بعدی خواهد شد.

*تعطیلات لیگ ضرر دوبله دارد

بازیکن اسبق تیم ملی درباره اینکه تعطیلات طولانی مدت چه ضرری برای تیم ها در پی دارد تاکید کرد: این تعطیلات هم از بعد مالی و هم فنی به باشگاه ها ضرر می زند. ضرر مالی اش این است که با تعطیلی لیگ بازیکنان دو، سه روز استراحت می کنند و وقتی برمیگردند باشگاه باید زمین اجاره کند، یا آنها را به خارج یا شهرستان بفرستد که همه اینها هزینه بر است. در واقع ضرر این تعطیلی ها دوبله برای باشگاهها حساب می شود.

شاهرودی افزود: مشکلات فنی هم این است که بازیکن چندبار باید در طول یک فصل بدنسازی کند؟ همان طور همکارم فراز کمالوند گفت نصف بیشتر مصدومیت ها به خاطر همین تعطیلات بیش از اندازه در لیگ است. اگر ما نتوانیم لیگ منظم و پرقدرتی داشته باشیم تیم ملی خوبی هم نخواهیم داشت.

*کی روش خودش را جای ما بگذارد

وی ادامه داد: در اروپا بازیکنان 48 ساعت قبل از بازی در اختیار تیم ملی قرار می گیرند، بازی شان را انجام می دهند و 48 ساعت بعد در باشگاه شان به میدان می روند. لیگ شان هم هر سه، چهار روز یک بار برگزار می شود. ما باید از این وضعیت الگوبرداری کنیم نه اینکه فقط از دیدن و شنیدنش لذت ببریم.

ملی پوش اسبق کشورمان در پاسخ به این سوال کاپ، که آیا در دوران حضورش در اردوی تیم ملی برای بازی هایی مانند ترکمنستان، اردوی 15 روزه برگزار می کردند، گفت: هرگز چنین اردوهایی نداشتیم. تا جایی که به یاد دارم ما حتی در مقدماتی جام جهانی 98 هم این قدر تعطیلات در لیگ نداشتیم.

شاهرودی در پایان خطاب به سرمربی تیم ملی تصریح کرد: کارلوس کی روش از نظر فنی برای همه قابل احترام است. در این که او وزنه ای قابل اعتنا برای تیم ملی ما محسوب می شود شکی نیست اما خوب است که کی روش با مربیان لیگ برتری هم تعامل داشته باشد و شرایط آنها را درک کند. او اگر یک ماه خودش را جای مربیان لیگ برتری بگذارد متوجه می شود که چه ضربه ای به تیم های لیگ برتری از اردوهای بلندمدت تیم ملی وارد می شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)