خوان ماتا نیمکت‌نشین بود اما اکنون دوباره بازیکن ثابت چلسی شده است. مورینیو در این میان شاهکاری رقم زده است.

 

اگر خوان ماتا تلفن را برمی‌داشت و به کریستیانو رونالدو زنگ می‌زد احتمالا کمی خیالش راحت می‌شد.

رونالدو شاید به او می‌گفت که از او هم خواستند سبک بازی‌اش را مطابق سبک ژوزه مورینیو تغییر دهد. اما درخواست‌های مربی پرتغالی سرانجام از او بازیکن بهتری ساخت.
درباره غیبت ماتا از دیدارهای اول فصل بحث‌های فراوانی انجام شد. او پس از پیوستن به چلسی در سال 2011 نمایش‌های درخشانی داشت و منتقدان حق داشتند از نبود او متعجب باشند.
اما مورینیو با شش قهرمانی لیگ و دو مدال لیگ قهرمانان حتما می‌داند دارد چه می‌کند. او با نحوه رفتارش با ماتا شاهکاری عالی را رقم زده است.

این مربی 50ساله تحت انتقادات فراوانی قرار گرفت. او علنا گفت که این هافبک بازیساز سابق والنسیا باید در دفاع سخت‌تر تلاش کند. او همچنین گفت که اسکار گزینه اول پست شماره 10 است. او البته همیشه از تکنیک‌های روانشناسی برای انگیزه دادن به همه، حتی بهترین بازیکنانش استفاده کرده است.
او در روز شنبه پاسخش را گرفت. ماتا در ابتدای نیمه دوم بازی با تاتنهام به زمین آمد و روند بازی را تغییر داد و کمک کرد تیمش به تساوی برسد.

چلسی در نیمه اول بسیار بد بود و شانس آورد که تنها یک گل از حریف دریافت کرد. ماتا اما باعث نجات تیم شد. تمام حرکات عالی چلسی را او رهبری می‌کرد. تعجبی نداشت که گل جان تری هم روی کار عالی او بود. ماتا روی یکی از آن ضربات ایستگاهی معروفش این گل را به تری تقدیم کرد.

ماتا در دیدار مهم سه‌شنبه لیگ قهرمانان در خانه استه‌آوا بخارست در ترکیب قرار می‌گیرد. او مصمم است که جایگاهش را در تیم حفظ کند.

مورینیو البته در زمینه ماتا فوق‌العاده عمل کرد. اما این که یان ورتونگن را متهم کرد که با تقلب کاری کرده که فرناندو تورس اخراج شود ریاکارانه بود.
مورینیو گفت که ورتونگن در واکنش به برخورد هوایی با تورس اغراق کرده است. البته این را همه می‌دانند که هیچ کدام از بازیکنان مورینیو – از جمله دیدیه دروگبا و په‌په – هرگز چنین کارهایی نکرده‌اند!
او حتی حاضر نشد زخمی که تورس پیش از آن برخورد روی صورت ورتونگن به جا گذاشت را محکوم کند. تورس باید بابت آن صحنه اخراج می‌شد و حتی ممکن است آن خطا منجر به محرومیت او شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)