مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد پرسپولیس شایسته قهرمانی بود و هیچ انگی به این تیم نمی توان بست.

جمشیده شاه محمدی مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس در خصوص قهرمانی شاگردان اوسمار در روز پایانی لیگ برتر گفت: بدون شک شایسته‌ترین تیم برای کسب عنوان قهرمانی پرسپولیس بود. تیمی که در دور برگشت بیشترین امتیازات را کسب کرد و به ویژه در نیمه‌های نیم فصل دوم به بعد به یک تیم کاملا تهاجمی تبدیل شد که هیچکس جلودارش نبود. پرسپولیس دقیقا مثل فصل گذشته که سپاهان را جا گذاشت در این فصل هم استقلال را جا گذاشت و موفق شد قهرمان شود.

شاه محمدی در این باره که استقلالی‌ها مدعی هستند گل تیم پرسپولیس آفساید بوده و این قهرمانی به دلیل نبودن کمک داور ویدیویی باید زیر سوال برود گفت: ما هم بارها خواستار اضافه شدن VAR به مسابقات فوتبال بوده‌ایم. اگر این سیستم وجود ندارد گناه پرسپولیس چیست که باید اینگونه زحمات و تلاششان زیر سوال برود. آن توپ را هیچ کمک داوری آفساید اعلام نمی کرد چون بسیار میلیمتری بود. چنین آفساید هایی را فقط می توان با کمک دوربین های تلویزیونی گرفت. اما حرف من چیز دیگری است چطور استقلالی ها خطای لک را که باد اخراج می شد را ندیدند. در برنامه فوتبال برتر هم مشخص شد که چه تیمی از اشتباهات داوری بیشتر سود برده است.

جمشید شاه محمدی در ادامه با اشاره به این موضوع که استقلالی ها بیشتر سود بردند دوبازی این تیم با ذوب آهن و فولاد را مثال زد و گفت: استقلالی ها که مدعی هستند داوری بد بوده چرا به بازی خودشان مقابل فولاد اشاره نمی کنند. یا اینکه اخراج چشمی مقابل ذوب آهن را داور نگرفت و یک خطای پنالتی هم انجام داد که دار نگرفت بنابراین اگر VAR وجود داشت گل تیم استقلال مقابل فولاد هرگز قبول نمی‌شد در آن مسابقه توپ بدون اینکه به پای بازیکن فولاد برخورد کند به کرنر رفت اما آنها کرنر زدند و گل شد و سه امتیاز را گرفتند و از سوی دیگر نیز نمی توانستند مقابل ذوب آهن هم برنده شوند.بنابراین آنها 5 امتیاز از این ۶۷ امتیاز کمتر داشتند. متاسفانه استقلالی ها داوری هایی که به سود آن ها بوده را نمی بینند. حالا هم بازیکنان پرسپولیس نمی‌توانند تاوان اشتباه داور را بدهند اگر هم اشتباهی صورت گرفته بچه‌های پرسپولیس مقصر نیستند.بازهم میگویم استقلالی ها شلوغ بازی در نیاورند اگر داوری ها درست بود رنگ 60 امتیاز را هم نمی دیدند.

شاه محمدی در ادامه گفت: اگر داور اشتباه کرده چرا آن را به پای مسائل عجیب و غریب می‌نویسند؟ چرا می‌خواهند ارزش قهرمانی ما را از بین ببرند. خودشان حرف‌هایی زدند که اصلاً با عقل جور در نمی‌آید. البته باید این را هم اضافه کنم وقتی تیمی نتیجه نمی گیرد این حرف ها را می زنند تا خودشان را مقابل هوادار تبرئه کنند.

شاه محمدی در ادامه در خصوص حرف های جواد نکونام که سر منشا این حاشیه ها برای قرمانی پرسپولیس بوده گفت:من همیشه جواد نکونام را به عنوان بازیکنی با شخصیت در رده ملی و باشگاهی در اروپا می‌شناختم اما شنیده بودم که در باشگاه‌های نساجی و فولاد چه رفتارهایی داشته اما هرگز باور نمی‌کردم تا اینکه در این فصل و به ویژه در این اواخر دیدم چه رفتاری دارد و تا چه اندازه از استانداردهای یک مربی کامل دور است. دیگر ذهنیتم نسبت به او تغییر کرد. حیف استقلال که چنین فردی سرمربی‌اش باشد. واقعا متاسفم برای سرمربی تیم استقلال که بنده شخصاً تصویر دیگری از او در ذهنم بابت سال‌های خوب فوتبالش در تیم ملی و اروپا داشتم اما دیگر او را با مختصات جدیدی در ذهنم جا انداختم.

شاه محمدی در ادامه در مورد ماندن و یا رفتن اوسمار ویرا و اینکه اوبماند یا نه گفت: اوسمار مربی بسیار خوبی است و نقش به سزایی در این قهرمانی داشت بنابراین بهترین انتخاب برای پرسپولیس اوسمار است.اما پرسپولیس بزرگتر از این حرف‌هاست که بخواهد منت کسی را بکشد. از اوسمار بزرگترها آمده‌اند و رفته‌اند اما پرسپولیس همچنان پابرجاست. بنابراین باید خیلی زودتر تکلیف را این مربی مشخص کند و باشگاه هم باید بنا بر مصالح تیم تصمیم بگیرد.

شاه محمدی در خصوص بازیکنان تیم و اینکه تیم چگونه باید تقویت شود گفت: من عقیده دارم که تیم احتیاج به یک خانه تکانی کامل دارد. متاسفانه بعضی بازیکنان پرسپولیس اشباع شده‌اند و دیگر آنطور که باید و شاید برای این تیم زحمت نمی‌کشند. مثلا مهدی ترابی در دوره برگشت مسابقات در حد پرسپولیس فوتبال بازی نمی کرد و خیلی نوسان داشت.شما نگاه کنید هر کاشته‌ای پشت ۱۸ قدم می‌شود ترابی پشت توپ می‌ایستد و نه پاس می‌دهد نه ضربه درستی می‌زند. فقط یک بار جلوی استقلال خوزستان کمک کرد تا تیم به گل برسد در غیر این یک مورد بقیه فرصت‌ها را یکی بعد از دیگری از دست می‌دهد و به طور کلی ترابی و تعداد دیگر از بازیکنان پرسپولیس اشباع شده‌اند و باید از این تیم بروند تا ما در فصل بعد با قدرت به لیگ برگردیم.در خط حمله و دفاع هم به بازین جدید نیاز داریم باید حتما یک مهاجم شش دانگ خارجی و یا ایرانی بگیرد. بازی در لیگ نخبگان آسیا خیلی سخت است. باید تیم را به بهترین نحو تقویت کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)