رویانیان با استعفایم مخالفت کرد/ ما هنوز وقت مي‌خواهيم؛هواداران پرسپوليس كم صبر هستند!

مرجع خبری پرسپولیس : پس از گذشت يازده هفته از ليگ برتر، حميد استيلي مي‌گويد تيمش به زمان نياز دارد.

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در نشست خبري پس از بازي تيمش اظهار كرد: ما در هر دو نيمه از نفت بهتر بوديم و موقعيت‌هاي بيشتري به دست آورديم. مالكيت توپ ما در هر دو نيمه بيشتر بود اما نتوانستيم از موقعيت‌هايي كه به دست آمد استفاده كنيم.

استيلي ادامه داد: متاسفانه پس از اينكه در دقيقه 30 نيمه اول توپ بازيكنان نفت به تير دروازه ما برخورد كرد و همچنين در دقيقه 55 بازي كه آن‌ها يك موقعيت ديگر به دست آوردند، هواداران ما شروع به اعتراض كردند و اين شرايط كار را براي بازيكنان ما سخت كرد.

استيلي در پاسخ به اين سوال كه شرايطي كه در اين بازي روي سكوهاي ورزشگاه آزادي وجود داشت چقدر در عدم نتيجه‌گيري پرسپوليس موثر بود گفت: متاسفانه اين شرايط تاثير مستقيمي روي كار بازيكنان ما داشت به طوري كه غلامرضا رضايي كه در هفته گذشته در تيم ملي گلزني كرده بود توسط هواداران هو شد. البته هميشه منطق من اين بوده است كه هيچ كس را مقصر معرفي نكنم و خودم تمام تقصيرها را بر گردن بگيرم. متاسفانه اين شرايط اصلا فوتبالي نيست و همه چيز در مسائل فني خلاصه نمي‌شود. ما دوست داريم كه هواداران‌مان هميشه با ما باشند. از دقيقه يك تا دقيقه 90 ما را تشويق كنند.

 

تا زمانی که هستم با جدیت به کار خود ادامه می‌دهم اما شرایط از فوتبال دور شده است. ما هواداری می‌خواهیم که کنار ما باشد. اما هواداری که از حریف گل می‌خواهد خوب نیست. هنگام زدن ضربه کاشته بازیکن ما را صدا می‌زنند و تمرکزش را به هم می‌زنند. هر کاری از دستم برآمده انجام می‌دهم. تیم ما روز به روز بهتر می‌شود. ما به زمان نیاز داریم. امروز برابر تیم صدرنشین بازی کردیم تیم آخر جدول نبود با این حال موقعیت‌های زیادی به دست آوردیم و سوشا مکانی دروازه‌بان نفت ستاره مسابقه بود. او موقعیت‌های زیادی را مهار کرد.

 

استيلي ادامه داد: علي كريمي پيش از بازي مقابل نفت آبادان يك مصاحبه كرد و از هواداران خواست كه تيم را 90 دقيقه تشويق كنند و در همان بازي هواداران به خوبي ما را تشويق كردند و ما توانستيم 3 بر صفر بازي را ببريم. البته ما بايد توجه كنيم كه امروز با تيم اول جدول بازي داشتيم و نه تيم آخر. به هر حال ما هنوز براي رسيدن به شرايطي كه مي‌خواهيم به زمان نياز داريم و به هر حال اين موضوعي است كه كار مي‌برد. ضمن اينكه سوشا مكاني هم امروز خيلي خوب دروازه‌باني كرد و موقعيت‌هاي زيادي را از ما گرفت.

حميد استيلي در پاسخ به اين سوال كه به نظر مي‌رسيد شعارهايي كه هواداران پرسپوليس در اين بازي مي‌دادند، خودجوش نبود، گفت: ما از ابتداي ليگ اين مشكل را داشته‌ايم كه هواداران كم‌صبر هستند. اگر هواداران پرسپوليس واقعا تيم‌شان را دوست دارند بهتر است كه تا دقيقه 90 از ما حمايت كنند و تصميم براي تغيير را به باشگاه واگذار كنند. من همين جا اعلام مي‌كنم كه باشگاه هر تصميمي بگيرد من از آن تبعيت مي‌كنم و هر چيزي كه بگويد روي چشمم مي‌گذارم.

استيلي با بيان اينكه اگر بدانم كه با رفتن من همه چيز درست مي‌شود مطمئنا از پرسپوليس خواهم رفت گفت: قسم مي‌خورم كه اين موضوع را از ته دلم مي‌گويم. اگر واقعا بدانم پرسپوليس با رفتن من درست مي‌شود، همين الان مي‌روم.

 

وی تاکید کرد: اگر باشگاه تصمیمش این است که من بروم و نبودن من به تیم کمک می‌کند همین الان از پرسپولیس می‌روم. من هم پرسپولیس را دوست دارم و اگر بدانم با رفتنم کمک می‌کنم این کار را می‌کنم.

 

استيلي در پاسخ به اين سوال كه آيا تعويض اميرحسين فشنگچي در دقايق پاياني بازي اجباري بود يا تاكتيكي و چرا اينقدر دير انجام شد گفت: تعويض ما تاكتيكي بود. فشنگچي پس از ورود به زمين چند ارسال خوب هم انجام داد كه مي‌توانستيم روي آن‌ها به گل برسيم اما نشد.

سرمربي پرسپوليس در پاسخ به اين سوال كه چرا بازيكنان پرسپوليس در زدن يك ضربه آزاد اينقدر با هم اختلاف داشتند و حتي پس از بازي هم در راهروهاي ورزشگاه به خاطر زدن اين ضربه از خجالت هم درآمدند گفت: ما در تمرين‌هايمان اين ضربه را تمرين كرده بوديم و قرار بود كه هادي نوروزي اين ضربه‌ها را بزند. اما به هر حال بازيكنان هم انسان هستند و گاهي مواقع اشتباه مي‌كنند. طبيعي است كه فشار بر روي آن‌ها زياد است. آن‌ها در اين بازي كلمات زيادي از سوي تماشاگران شنيدند. اين‌ها ديگر به مسائل رواني تيم بازمي‌گردد و ربطي به قرارداد بازيكنان و پولي كه مي‌گيرند، ندارد.

خبرنگاري از استيلي پرسيد فكر مي‌كنيد دليل اصلي نتيجه نگرفتن پرسپوليس چه بوده است؟ سرمربي سرخ‌پوشان در پاسخ گفت: دلايل زيادي وجود دارد كه ما از اول فصل نتيجه نگرفته‌ايم. در همان آغاز فصل اردوي تيم ملي وجود داشت كه چند بازيكن ما به تيم ملي رفتند. همين طور از نخستين بازي ما در ليگ، جو ورزشگاه‌ها اينقدر سخت بوده و در كنار آن مصدوميت‌هاي زيادي هم گريبانگير بازيكنان‌مان شده بود. همه اين مسائل شفاف است و مشخص است كه چرا ما نتوانسته‌ايم نتيجه بگيريم.

استيلي درباره اينكه هنوز تركيب اصلي پرسپوليس را پيدا نكرده گفت: من تركيب اصلي پرسپوليس را پيدا كرده‌ام اما آسيب ديدگي‌ها باعث شد شرايط تيم بار ديگر تغيير كند.

 

وی در مورد شرایط حقیقی و معمارزاده گفت: هر دو آنها ملی پوش هستند معمارزاده ۴ هفته بازی کرد و به دلیل اشتباهات نیمکت‌نشین شد.

 

حميد استيلي همچنين درباره اين موضوع كه فشار هواداران در بازي‌ها باعث شده كه استرس او به بازيكنان منتقل شود گفت: خود من كنار زمين آرامش دارم. البته درست است كه كمي تحت فشار هستم اما براي اينكه فشار روي بازيكنان، نباشد، خودم فشارها را تحمل مي‌كنم. به هر حال اين مشكلاتي بوده كه ما از ابتداي فصل به آن دچار بوده‌ايم.

 

استیلی در مورد اینکه باشگاه را مقصر می‌داند یا نه گفت:‌ یک سری مشکلات است ما فقط بر روی مسائل فنی کار می‌کنیم. دوست داشتم حمایت از ما بیشتر باشد یک روز به ما می‌گویند برو و یک روز می‌گویند بمان. حمایت باید شفاف باشد. این حمایت‌ها در روی ما است و شاید در پشت سر ما نباشد با این حال هر تصمیمی که باشگاه بگیرد می‌پذیرم من صددرصد از بازیکنان خود راضی هستم و هیچکدام از آنها کم کاری نمی‌کنند.

 

استيلي همچنين درباره مذاكره هيات مديره پرسپوليس با برخي مربيان ديگر گفت: اين هم از مشكلاتي بود كه ما در هفته گذشته داشتيم. دوست داشتيم كه باشگاه از ما حمايت بيشتري بكند اما متاسفانه بعضي مواقع حمايت‌ها به جاي اينكه پشت سر ما باشد، تنها جلوي روي ماست. در عين حال ما شفاف و روراست هستيم و اگر ما را نخواهند خيلي راحت از پرسپوليس مي‌رويم.

استيلي در پايان در پاسخ به اين سوال كه تا چه زمان مي‌خواهد شعارهاي هواداران را تحمل كند گفت: نمي‌دانم بايد روي اين موضوع فكر كنم. امشب روي اين مساله فكر خواهم كرد و احتمال دارد كه فردا تصميم جديدي بگيرم. فردا صبح جلسه‌اي با رويانيان برگزار مي‌كنم و همه حرف‌هايم را به او مي‌زنم. احتمال دارد تصميم جديدي بگيرم هرچه خدا بخواهد اتفاق مي‌افتد.

 

وی در مورد اینکه تا کی می‌خواهد توهین هواداران را بشنود گفت: صبر می‌کنم و تا جلسه‌ای با رویانیان داشته باشم بعد تصمیم می‌گیرم.


وی در ادامه صحبت هایش در اتاق کنفرانس اعلام کرد: بعد از بازی با فجرسپاسی استعفایم را نوشتم و به رویانیان دادم ، اما مدیرعامل پرسپولیس با آن موافقت نکرد و گفت چند بازی دیگر به عنوان سرمربی به فعالیتم در تیم ادامه دهد.

حمید استیلی در این جلسه، بیژن عزیزی دستیار خود را هم آورده بود که او هم در سخنانی به هواداران پرسپولیس تاخت و گفت هوادار واقعی آن است که تیم را حمایت کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)