بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هیچ تیمی تا سال ها نمی‌تواند سمت پوکر قهرمانی هم برود اما پرسپولیس در حال کسب پنجمین عنوان قهرمانی است.

علی شجاعی در گفت و گو با فارس، درباره آخرین وضعیت خود پس از آسیب دیدگی و شرایط تیم پرسپولیس صحبت هایی را انجام داد که متن این گفت و گو را در زیر می خوانید:

درباره آسیب دیدگی مجدد از ناحیه کتف که سبب شد ادامه فصل را از دست بدهی، صحبت کن.

خدا را شکر می‌کنم که مقابل ماشین‌سازی بازی کردم و توانستم برای تیم‌مان مثمرثمر باشم. خوشبختانه پرسپولیس در این بازی با نتیجه خوبی حریف را شکست داد. کتف من در جریان بازی دو بار در رفت و خودم مجبور شدم آن را جا بیندازم. هیچکس هم این موضوع را نفهمید. در زمان در رفتگی کتف، درد شدیدی ایجاد می شود که وقتی آن را جا می‌اندازید باید دست‌کم بیست دقیقه رویش یخ بگذارید تا ورمش بخوابد اما من دو بار بلافاصله پس از جا انداختن کتفم، به بازی برگشتم. همین موضوع سبب شد شرایط برای من به سختی بگذرد. فقط خدا را شاکرم که با وجود این درد توانستم، یک پاس گل بدهم.

* حدود شش ماه قبل و در جریان بازی با سپاهان از ناحیه کتف آسیب دیدی و با وجود اینکه نیاز به جراحی داشتی، بدون توجه به این امر در تمرینات و بازی‌های پرسپولیس شرکت کردی.

پس از این مصدومیت خیلی دوست داشتم همچنان کنار تیم باشم و البته وظیفه‌ام بود چنین کاری انجام بدهم. همان شش ماه قبل باید جراحی می‌کردم اما به این دلیل که اولین سال حضورم در پرسپولیس بود و می‌دانستم در پست من بازیکنان با کیفیتی حضور دارند و این پست به نوعی شلوغ است اما گفتم شاید برای آنها هم مصدومیت یا محرومیتی اتفاق بیفتد و دست کادر فنی خالی شود. شرایط به شکلی بود که با خودم گفتم حتی اگر قرار است یک دقیقه هم برای پرسپولیس بازی کنم، عمل جراحی انجام ندهم و به تیم کمک کنم.

خدا را شکر در دربی دور برگشت لیگ برتر اتفاق خوبی افتاد و با بازگرداندن توپ از روی خط دروازه، توانستم مانع گلزنی استقلال شوم. شاید اگر در این مدت کتف خود را جراحی می‌کردم، هیچ وقت چنین اتفاقی نمی‌افتاد. هرچند برخی مواقع با درد تمرین کردم ولی همین که توانستم دقایقی به تیم خود کمک کنم، خوب بود زیرا خوشحالی هواداران از همه چیز حتی درد کشیدن برای من مهم‌تر است.

کمک کردن به تیم برای من خیلی مهم بود اما اکنون شدت درد کتفم به حدی رسیده که دیگر نمی‌توانم بازی کنم و کاری انجام بدهم. در غیر این صورت دو بازی باقی‌مانده را هم کنار تیم می‌ماندم و سپس عمل می‌کردم. آسیب دیدگی کتف من به حدی رسیده که در بازی با ماشین‌سازی، لق شدن آن را احساس کردم. دو بار در جریان بازی کتفم در رفت و شرایط جوری نبود که توانایی ادامه دادن کار را داشته باشم. در صورت امکان این دو بازی را هم صبر می‌کردم اما اکنون متاسفانه راهی به جز عمل جراحی ندارم.

 پرسپولیس با توجه به صدرنشینی در دو هفته پایانی لیگ برتر شانس بالایی برای پنجمین قهرمانی دارد.

سرنوشت قهرمانی دست خودمان است و تلاش می‌کنیم به این مهم برسیم،کسی هم نمی‌تواند در آن دخالت داشته باشد. اگر بازی با تراکتور و پیکان را ببریم، قهرمان می‌شویم. همه چیز دست خودمان است و همه بازیکنان و اعضای کادرفنی هم قسم شده و تلاش می‌کنند، قهرمانی را کسب کنیم.

 پرسپولیس با  پنجمین قهرمانی یک تاریخ‌سازی بزرگ را تجربه خواهد کرد و خودت هم برای اولین بار در یکی از قهرمانی های این تیم سهیم می‌شوی.

دقیقا همین طور است. تا مدت‌ها هیچ تیمی‌ نمی‌تواند گلات کند. حتی کسب قهرمانی در چهار سال متوالی هم بی نظیر است و قطعا برای سایر تیم‌ها کسب پنج قهرمانی پشت سر هم غیرممکن خواهد بود. ما هم صد در صد دنبال این مهم هستیم و امیدوارم این اتفاق بیفتد. خوشبختانه همه بچه‌ها می‌دانند در چه شرایطی هستیم و برای رسیدن به این مرحله چه مقدار زحمت کشیدیم.

 در روزهای اخیر مباحث زیادی درباره احتمال جدایی‌ات در پایان فصل مطرح شده است.

شرایط به شکلی است که دوست ندارم در این مورد صحبت کنم زیرا تمام تمرکز من اکنون روی عمل جراحی و انجام شدن کارهای درمانم است. در ادامه باید دید شرایط به چه شکلی خواهد شد.

برخی هواداران و پیشکسوتان پس از مطرح شدن بحث احتمال جدایی‌ات از پرسپولیس عنوان کردند با توجه به شرایط این تیم، شجاعی با وجود یک سال نیمکت‌نشینی در ادامه می‌تواند وضعیت بهتری به دست آورد.

می دانم پرسپولیس تیم بزرگی است و اکنون وقت صحبت کردن درباره این مسائل نیست. به اولین چیزی که در شرایط فعلی فکر می‌کنم، عمل جراحی و روند درمانم است زیرا درد کتفم خیلی مرا اذیت کرد. پس از آن هم دنبال موفقیت و بازی کردن هستم.

 درباره شکست پرسپولیس در ضربات پنالتی دربی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی هم صحبت کن.

همه می دانستند دربی شرایط خاص خودش را دارد و بازی خیلی بزرگی است. ما هم در بازی قبلی استقلال را شکست داده و می دانستیم بردن این مسابقه تا چه اندازه به بالا رفتن وضعیت روحی و روانی تیم کمک کرد. شرایط دربی حذفی به آن صورت که ما می‌خواستیم پیش نرفت اما این مسابقه هم مانند هر بازی دیگری برد و باخت داشت. پس از دیدار با استقلال توانستیم روند خوب خود را در لیگ برتر حفظ کنیم و برد خوبی مقابل ماشین سازی داشتیم. معمولا تیمی که در دربی می‌بازد، پس از این مسابقه تا حدی دچار افت می‌شود اما خدا را شکر این اتفاق برای ما نیفتاد.

 حواشی زیادی هم پس از این بازی ایجاد شد.

فکر می‌کنم آن احترامی که باید بعد از هر بازی مراعات شود، نشد. فوتبال حتی دربی برد و باخت دارد. ما هم استقلال را شکست دادیم اما بعد از بازی جام حذفی صحبت‌ها و بی‌احترامی‌هایی شد که یک نکته منفی بود. نکته مثبت پس از دربی هم بردن بازی لیگ برتری‌مان بود. پس از باخت در دربی تیم‌ها از لحاظ روحی به هم می‌ریزند اما این اتفاق برای ما نیفتاد. ‌می‌توانستیم استقلال را شکست بدهیم اما نشد. اکنون هم بحث اصلی قهرمانی لیگ برتر است که امیدوارم در دو بازی باقی‌مانده با تلاش بچه‌ها بتوانیم جام قهرمانی این رقابت ها که خیلی باارزش‌تر است، به دست بیاوریم.

 منظورت از بی احترامی پس از دربی نوع شادی بازیکنان استقلال و کری خوانی آنها در صفحات مجازی‌شان است؟

کلی گفتم. بی‌احترامی با کری خواندن و شادی کردن متفاوت است. همانگونه که وقتی ما دربی را بردیم‌، کری خواندیم اما بی احترامی نکردیم. برخی اقدامات مانند بی‌احترامی و تمسخر کردن بود. ایرادی ندارد کسی کری بخواند اما تمسخر را نمی‌توان با کری‌خوانی یکسان دانست. برخی بازیکنان حریف بی احترامی کردند که این موضوع خیلی ناراحت کننده است.

درباره دیدار پرسپولیس و استقلال تاجیکستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان هم صحبتی داری.

این مسابقه پس از اتمام فصل برگزار می‌شود و شاید شرایط به ویژه در ارنج تیم تغییر کند. باید دید تا آن زمان تیم چه تغییراتی خواهد داشت. چه بازیکنانی می‌مانند و کدام نفرات احتمال دارد جدا شوند؟ امیدوارم شرایط به شکلی پیش برود که اولین بازی ما در فصل آینده با برد همراه شود. حریف هم تیم خیلی خوبی است که از گروه الهلال بالا آمده و این تیم را شکست داده است. استقلال تاجیکستان، کارنامه بدی ندارد. زمانی که عضو تیم ملی امید بودم، با تاجیکستانی‌ها بازی کردم. می‌دانم بازیکنانی باکیفیت، جنگنده و دونده هستند و قطعا بازی راحتی نخواهد بود.

 در بازی با ماشین‌سازی حاشیه ای برای حامد لک ایجاد شد که البته برخی اعتقاد دارند وی به حرف‌های توپ‌جمع کن این مسابقه واکنش نشان داده است.

در آن لحظه درون زمین بودم و زیاد در جریان آن صحنه نبودم اما مطمئن هستم حامد لک بدون دلیل چنین حرفی نزده است. حتما آن توپ جمع کن حرکتی کرده یا حرفی زده که وی واکنش نشان داده است.

 تاکنون چه مقدار از قرارداد خود را دریافت کرده‌اید؟ استقلالی ها هفته گذشته شدیدا به میزان دریافتی‌های شان اعتراض داشته و حتی خودشان را با بازیکنان پرسپولیس مقایسه کردند.

تاکنون ۷۰ درصد قراردادمان را دریافت کرده‌ایم. بارها هم گفته‌ایم حاضر هستیم قراردادهای مان منتشر شود به این شرط که سایر تیم‌ها هم قرارداد خود را منتشر کنند اما هیچ تیمی برای این کار جلو نیامد. قرارداد ما خیلی پایین‌تر از سپاهانی‌ها و استقلالی‌ها است و برخی قراردادها در این تیم‌ها اصلا قابل قیاس با بازیکنان پرسپولیس نیست. همه چیز مشخص است اما تیم‌های دیگر قبول نکردند قرارداد بازیکنان‌شان منتشر شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)