سایت AFC در گزارشی به تمجید از عملکرد شجاع خلیل‌زاده و امیر ارسلان مطهری در تیم‌های پرسپولیس و استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پرداخت.

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با پایان یافتن بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در منطقه غرب، در گزارشی به معرفی بازیکنانی پرداخت که باید بازی‌ آنها را در مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها دید که در این بین نام امیر ارسلان مطهری از استقلال ایران و شجاع خلیل‌زاده از پرسپولیس ایران دیده می‌شود.

در گزارش سایت AFC درباره شجاع خلیل‌زاده آمده است: «پرسپولیس پیش از اینکه در بازی پایانی‌اش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با به ثمر رساندن چهار گل از سد شارجه بگذرد و جانی دوباره بگیرد و به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنند، در زدن گل مشکلاتی داشت، اما یک بازیکن همچنان باثبات بود و در حالی که انتظارش نمی‌رفت، منشاء گلزنی برای نماینده ایران بود و آن شجاع خلیل‌زاده، مدافع میانی پرسپولیس بود.

از زمانی که شجاع در سال ۲۰۱۷ از سپاهان به پرسپولیس نقل‌مکان کرد، او زوج دفاعی مستحکمی را با سیدجلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس شکل داده است، اما این مدافع ۳۱ ساله ثابت کرد که در سمت دیگر زمین هم به همان اندازه بازیکن مهمی برای پرسپولیس است، به طوری که در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ موفق شد دو بار گلزنی کند و در این دوره از رقابت‌ها هم دو گل دیگر به نام خود به ثبت رسانده است.

هیچ بازیکنی بیش از شجاع خلیل‌زاده در ریکاوری توپ (۵۳ ریکاوری) عمل نکرده و ۱۸ دفع توپی که او داشته، بیشترین دفع توپ در این رقابت‌ها بوده است، دو آماری که اهمیت شماره «۳» پرسپولیس را در خط دفاعی مستحکم این تیم نشان می‌دهد، خط دفاعی که با از سرگیری بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در کشور قطر تنها یک گل دریافت کرده است».

همچنین AFC نظرسنجی را در این بخش برای انتخاب بازیکن مورد علاقه‌ کاربران راه انداخته که برای شرکت در آن می‌توانید به این لینک سر بزنید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)