مرجع خبری پرسپولیس : شايد آنهايى كه باعث جدايى محمد دادكان از فوتبال شدند فكر نمى كردند كه شايد روزى دوباره محتاج به آمدنش باشند اما برخوردى كه با دادكان ودوستان او شد برخوردى قهرآميز بود، برخوردى كه ديگر جاى هيچ بازگشتى را براى او باز نگذاشته بود. رقابت هاى جام جهانى ۲۰۰۶ آلمان اگر به زعم دوست و دشمن ميدانى براى بروز شايستگى هاى فوتبال ما بود اما براى عده اى بهترين مكان براى مقابله با محمد دادكان به شمار مى رفت. آنهايى كه به هنگام حضور او در فدراسيون فوتبال نتوانسته بودند او را از كار بركنار كنند در بهبهه جام جهانى از عدم حضورش در ايران سوءاستفاده كرده و بركنارش كردند تا به نوعى نه فوتبال را بلكه خودشان را راحت كنند. حضور در گروهى كه تيم هايى چون مكزيك، پرتغال و آنگولا در آن قرار داشتند كمترين شانس را براى موفقيت ما برجاى گذاشته بود.
از قبل از جام جهانى هم مى شد شكست تيم ملى ايران در مقابل تيم هايى چون مكزيك و پرتغال پرستاره را متصور شد اما شكستى كه براى فوتبال ما در آن رقابت ها مقابل اين ۲ تيم رقم خورد يك شكست آبرومندانه بود. بازى سوم با آنگولا در لايپزيك آلمان با نتيجه تساوى يك بر يك براى تيم ملى ايران رقم خورده بود. هنوز هواداران تيم ملى از ورزشگاه بيرون نيامده بودند كه خبر بركنارى دادكان به آلمان و لايپزيك رسيد. همه متعجب همديگر را نگاه مى كردند. خبر صحت داشت چراكه از تهران درلايپزيك با ما تماس گرفته شد و صحت اين خبر اعلام گشت.
همراهان فدراسيون فوتبال و دوستان محمد دادكان كه گويى از قبل چنين اتفاقى را پيش بينى مى كردند در آلمان در برخورد با نمايندگان رسانه ها و مردم اعلام داشتند كه اين برنامه از قبل طراحى شده بود و اعلام آن به اين زمان موكول شد. بعد از بازگشت تيم ملى از آلمان محمد دادكان به سراغ كار هميشگى اش يعنى تدريس در دانشگاه رفت و ديگر هم سراغ فوتبال را نگرفت تا آنهايى كه بركنارش كرده بودند نفس راحتى بكشند. زمان گذشت و فوتبال ما توفيقى به دست نياورد اما در چنين شرايطى بازهم قرار نبود كه دادكان به فوتبال برگردد. زمزمه تغيير رئيس سازمان تربيت بدنى فرصتى بود تا دوباره نام محمد دادكان بر سر زبان ها بيفتد و هرروز صحبتى در اين  باره در سطح شهر منتشر شود تا اينكه سعيدلو آمد و به واسطه اين آمدن يك بار ديگر حبيب كاشانى همه كاره پرسپوليس شد. اين تغييرات در شرايطى انجام گرفت كه خيلى ها اعتقاد داشتند با عملكرد فدراسيون فوتبال محمد دادكان يك بار ديگر به فدراسيون بازخواهد گشت. روزها از پى هم آمدند و رفتند تا روز بازى ۲تيم پرسپوليس و مقاومت سپاسى فرا رسيد و آنهايى كه به نوعى به دنبال محمد دادكان مى گشتند او را در ورزشگاه آزادى ديدند. اين حضور آغاز يك سرى شايعات جديد بود. شايعاتى كه پرسپوليسى ها قصد داشتند آن را به نفع خود تمام كنند اما دادكان در همان ابتداى كار حضورش در ورزشگاه آزادى گفت: كه به دعوت جعفر جعفرى مديرعامل تيم مقاومت سپاسى و براى ديدن داود مهابادى شاگرد خود در تيم ملى دانشجويان به ورزشگاه آمده است تا به نوعى راه هاى سوءاستفاده هاى بعدى را ببندد.
دادكان همان روز نيز صراحتاً گفت: به هيچ وجه قصد بازگشت به فوتبال را ندارد و ترجيح مى دهد كه همچنان در كار آموزش خود ادامه فعاليت دهد. دادكان در طول مدتى كه از فوتبال دور بود به دنبال حسن نيت آقايانى مى گشت كه به نوعى او را از فوتبال دور كرده بودند اما اين حسن نيت هرگز ديده نشد و اينجا بود كه دادكان به اين نتيجه رسيد كه هيچ تضمينى وجود ندارد كه چنان حركاتى دوباره براى او تكرار شود. دادكان از قبل ۲شرط را براى بازگشت دوباره اش به كارمشخص كرده بود. شرط اول دلجويى از همكاران او در فدراسيون فوتبال بود كه در آن زمان به اعتقاد دادكان دلسوزانه و عاشقانه برايش كار مى كردند و شرط دوم هم مشخص شدن وضعيت بدهى هاى فدراسيون فوتبال بود كه هيچ كدام از آنها نيز انجام نشد. دادكان هنوز هم كه هنوز است تمايلى از خود براى بازگشت دوباره به فوتبال نشان نداده است. او خاطرات بدى از دوران رياستش در فدراسيون فوتبال دارد. همان روزهايى كه بعضى ها او وهمكارانش را متهم به مسائل و مشكلات مالى كردند چيزى كه به گواه سازمان حسابرسى به هيچ وجه وجود نداشت. دادكان روزى كه مى خواست مسئوليتش را در فدراسيون به افراد ديگر بسپارد براى اينكه ثابت كند به لحاظ مالى هيچ مشكلى در كارش وجود ندارد يك چك ۵۰ ميليون تومانى را به عنوان امانت در فدراسيون فوتبال گذاشت تا بعد از حسابرسى به او عودت داده شود حسابرسى صورت گرفت و مسائل مالى فدراسيون هم تأييد شد اما چك محمد دادكان تا به اين لحظه به او عودت داده نشده است.
با گذشت ۴ سال از آن انفاق، مسئولان فدراسيون فوتبال براى بازگرداندن چك ۵۰ ميليون تومانى به صاحبش مدام امروز و فردا مى كنند و آنچه كه در اين خصوص تازگى ها به گوش مى رسد اين است كه مسئولان فدراسيون فوتبال از او خواسته اند كه دادكان چنين مبلغى را به آنها ببخشند يا به تعبيرى بهتر، اين مبلغ را به فدراسيون فوتبال حبه كند كه بعيد به نظر مى رسد اين اتفاق بيفتد. در شرايط كنونى محمد دادكان بهتر از هركس ديگرى مى داند كه شرايط براى بازگشت دوباره او به فوتبال به هيچ وجه مهيا نيست و تمامى حرف و حديث هايى كه اين روزها درباره او به گوش مى رسد تنها براى جوسازى آن هم به نفع افراد خاصى است كه صورت مى پذيرد. دادكان وقتى مسئوليت رياست فدراسيون فوتبال را نمى پذيرد پس چگونه مى توان انتظار داشت كه او عضويت در هيأت مديره پرسپوليس و يا حتى مديرعاملى آن را بپذيرد. پس با اين حساب بايد پذيرفت كه در حال حاضر هيچ اميدى به بازگشت دوباره دادكان به فوتبال نيست. حقيقتى كه دوستان دادكان همه به نوعى آن را تأييد مى كنند
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)