مدير حقوقي باشگاه پرسپوليس عنوان شكايت مرا تغيير داد
مرجع خبری پرسپولیس : رئيس پيشين كميته انضباطي گفت: باشگاه پرسپوليس و ابزارهاي آن به دفاع از كاشاني پرداختند و اين درحالي است كه فردي كه اقدامي خلاف قانون و شرع مي‌كند، خودش بايد پاسخگو باشد.

 

مجتبي شريفي در مورد شكايتش از حبيب كاشاني سرپرست باشگاه پرسپوليس، عنوان كرد: خبرنگار يك رسانه از من پرسيد، آيا قصد شكايت از كاشاني را داريد كه من هم آنچه واقعيت بود بيان كردم و اگر نمي‌گفتم قصد پيگيري اين شكايت را ندارم حرفي خلاف واقع زده بودم اما آنچه كه بيان كردم طرح شكايت تحت عنوان نشر اكاذيب و هتك حيثيت است نه به عنوان كذب.

 

وي ادامه داد: مسلما عنوان مجرمانه‌اي به نام كذب نداريم و من تحت عنوان نشر اكاذيب و هتك حيثيت از كاشاني شكايت كردم.

من در آن رسانه‌ عنوان نشر اكاذيب را ذكر كردم و هم آن رسانه و هم ساير رسانه‌ها اين عنوان را استفاده كردند اما آيا انصاف است كه مسئول حقوقي باشگاه پرسپوليس اين عنوان را تغيير داده و بگويد چرا شما از عنوان كذب به عنوان جرم استفاده كرديد؟ من در تبين كذب گفته‌ام تا مصداق نشر اكاذيب را بيان كنم و توضيحات مربوطه به اين مطلب را بيان كردم كه در مرجع مذكور به طور كامل ذكر شده است.

 

شريفي در مورد اينكه شكري مسئول حقوقي باشگاه پرسپوليس عنوان كرده كه شما اصطلاحات حقوقي را نمي‌دانيد، گفت: به طور مكرر لطف اين دوستان شامل حال من شده و مسلما نبايد پاسخ اهانت را با اهانت داد و اصولا نسبت جهل و ناداني دادن به ديگران برخلاف معاني ديني و منطقي است. ضمن اينكه به دليل پيگيري حقوق شهروندي نبايد يكديگر را به جهل و ناداني متهم كنيم اما آنچه در مورد موضوع شكايت گفته شده نشر اكاذيب و هتك حيثيت است.

رئيس سابق كميته انضباطي فدراسيون فوتبال تاكيد كرد: كاشاني نزد اعضاي هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال و ساير افراد حاضر در آن جلسه در شيراز مطلبي خلاف واقع را بيان كرد و افرادي كه در آنجا بودند نسبت به من ذهنيت پيدا كردند و اين مصداق نشر اكاذيب است. آيا بايد فقط زماني كه مطلبي خلاف واقع در يك نشريه منتشر شود به آن نشر اكاذيب گفت،‌ درحالي كه علم حقوق ذكر مطالب خلاف واقع را در يك جمع بيش از يك نفر و دو نفر را مصداق نشر اكاذيب مي‌داند.

شريفي در مورد هتك حيثيت عنوان كرد: اگر شما به عنوان خبرنگار خبرگزاري از امكانات خبرگزاري استفاده كنيد و بعد به شما گفته شود اخبار را در اختيار خبرگزاري رقيب قرار مي‌دهيد، اين مسئله هتك حيثيت است همانطور كه به من گفته شد به عنوان مسئول كميته انضباطي، مطالب اين كميته را پيش از آنكه در اختيار مراجع فدراسيون قرار دهم به طور پنهاني، سرمربي پرسپوليس مي‌داند و اين ذهنيت را در اعضاي هيأت رئيسه بوجود آورد كه اگر اين اتفاق افتاده باشد پس رئيس كميته انضباطي امانتدار نبوده و به عبارتي هتك حيثيت آن شده است زيرا عملي كه به من نسبت داده شد با عمل رئيس كميته انضباطي منافات دارند.

وي در پايان گفت: در واقع من از اظهارات شخص حبيب كاشاني متضرر شدم و باشگاه پرسپوليس اقدام زيان‌بخشي عليه من انجام نداده است. با توجه به اينكه كميته انظباطي شايستگي رسيدگي به اعمال مجرمانه را ندارد، من به مراجع مربوطه از يك شخص حقيقي شكايت كردم. ضمن اينكه باشگاه و سايت باشگاه و ابزارهاي آن به دفاع از حبيب كاشاني پرداختند اين درحالي است كه فردي كه اقدامي خلاف قانون و شرع مي‌كند، خودش بايد پاسخگو باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)