پیگیری درگیری دایی و لیدر باشگاه مربوط به مراجع قضایی است / شیث شکایتش را پس نگیرد از فوتبال محروم می شود

 

مرجع خبری پرسپولیس : رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: در صورتی که شیث رضایی شکایتش از علی دایی را در دادسرای تهران پس نگیرد از فوتبال محروم خواهد شد.

 

مجتبي شريفي درباره تكليف رسيدگي به پرونده شيث رضايي نيز گفت: از آنجا كه وي طبق تكليف اساسنامه فدراسيون شكايتش را خارج از مجموعه فوتبال طرح كرده و از اين حيث مرتكب تخلف شده، لذا هيأت رسيدگي به تخلفات در برخورد با چنين مسأله‌اي عضويت ورزشكار را از خانواده فوتبال لغو مي‌كند.

 

در جلسه‌اي كه با شيث داشتيم از او خواستيم تا از شكايتش عليه دايي در خارج از مجموعه فوتبال انصراف دهد و در غير اين‌صورت عضويت او از فوتبال لغو خواهد شد. اگر او اين اقدام را انجام دهد، بنابر درخواست موجود جلسه‌ي ديگري هم برگزار خواهد شد و در صورت طرح شكايت او عليه دايي در كميته انضباطي فدراسيون، مي‌توان در شكل ديگري بحث را پيگيري و رسيدگي كرد.

 

رييس كميته انضباطي همچنين درباره پيگيري انضباطي موضوع درگيري علي دايي و يكي از ليدرهاي باشگاه پرسپوليس اظهار كرد: فعلا نمي‌توانيم درباره اين موضوع صحبت خاصي را بيان كنيم. به دليل آنكه جرم، عادي بوده، لذا رسيدگي قضايي به آن نوعا برعهده محاكم خارج از حوزه ورزش است. اما آنچه كه مرتبط با اخلاق حرفه‌اي در فوتبال مي‌شود در حوزه كاري فدراسيون خواهد بود، لذا اين موضوع بايد به طور كامل و دقيق بررسي شود. ضمن اينكه بايد توجه داشت هيچ‌كدام از طرفين شكايت يا درخواست حقوقي براي رسيدگي انضباطي به مسأله فوق نداشتند و شواهدي يا مخاطبي هم براي اين اتفاق وجود ندارد، بنابراين موضوع به گونه‌اي است كه پس از ارزيابي دقيق بايد ببينيم چه مي‌شود.

 

 

 

وي درباره اتفاقاتي كه در بازي پرسپوليس برابر شاهين دراستاديوم بوشهر رخ داد و رسيدگي كميته انضباطي به اين مسأله خاطرنشان كرد: مديرعامل و رييس كانون هواداران باشگاه شاهين را احضار كرديم تا متناسب با آيين‌نامه و گزارش‌هاي رسيده، بررسي‌هاي لازم را انجام داده و در نهايت رأي را صادر كنيم. تا پيش از اين اقدام و صدور رأي به هيچ وجه نمي‌توان درباره كيفيت و چگونگي حكم حرفي زد.

 

شريفي گفت:‌ اين موضوع درباره بحث شكايت باشگاه ملوان از تراكتورسازي و تراكتورسازي از ملوان و نيز اتفاقاتي كه در استاديوم تختي انزلي در حين برگزاري بازي دو تيم رخ داده هم صدق مي‌كند. ما مديران دو باشگاه را براي رسيدگي به موضوع احضار كرده‌ايم و در آن جلسه به همه اين موارد رسيدگي خواهد شد.

 

وي درباره رسيدگي به پرونده عليرضا حقيقي نيز خاطرنشان كرد: حقيقي پس از حضور در كميته انضباطي توضيحاتش را ارايه خواهد كرد و ما هم پس از ارزيابي صحبت‌هاي او، همچنين گزارش‌ها و مدارك موجود درباره مساله فوق‌ تصميم‌گيري مي‌كنيم اما به هيچ وجه نمي‌توان گفت كه چه برخورد انضباطي اعم از نوع راي و يا اصلا صدور يا عدم صدور حكم،‌ خواهيم داشت.

 

رييس كميته انضباطي همچنين درباره برخورد با مربياني كه در مصاحبه‌هايشان عليه داوري صحبت مي‌كنند، گفت: موضع ما همچنان طبق همان مواضع قبلي است. اگر مربيان در مصاحبه‌هايشان عليه داور يا شخص خاصي مرتكب اهانت شوند مي‌توان طبق آيين‌نامه قانوني و شكايت انجام‌شده موضوع را رسيدگي كرد. اما اگر يك مربي در كلامش با منطق و استدلال درباره موضوعي صحبت كند، شرايطي براي برخورد وجود ندارد.

 

وي در پاسخ به اين سوال كه مصاحبه‌اي كه امير قلعه‌نويي عليه داوري انجام داده از كدام گونه مصاحبه‌هاست، گفت: من صحبت‌هاي او را پس از بازي دو تيم سپاهان و استقلال نديده‌ام كه بخواهم درباره‌اش صحبت كنم. بايد الفاظ مطرح‌شده از سوي او را ديد و اگر شكايتي باشد موضوع بررسي خواهد شد.

 

شريفي خاطرنشان كرد: در تذكر شفاهي كه به محمد خاكپور داده شد، طرح شكايت وجود داشت. ما قبلا هم گفته‌ايم كه كميته داوران در اين موضوع تنها حق طرح شكايت دارد و در موارد بعدي كه صدور يا عدم صدور حكم انضباطي را در پي خواهد داشت نمي‌توانند دخالتي كنند. ما در موضوع محمد خاكپور با درنظر گرفتن همه شرايط و مصاحبه‌هاي قبل و بعد از شكايت انجام‌شده تصميم گرفتيم كه تنها يك تذكر شفاهي به وي بدهيم. شرايط براي هر اتفاق خاصي فرق مي‌كند كه از الآن نمي‌توان آن را پيش‌بيني كرد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)