حقیقی تا اطلاع ثانوی محروم است / مشکل دایی و گزارشگر سیما حل شد

 

مرجع خبری پرسپولیس : رييس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفت: اشتباهات داوري و مصاحبه عليه داوري در همه دنيا امري طبيعي است، اما دو مساله را بايد توجه داشت كه به جاي توجيه مشكلات در داوري‌ها، آنها را رفع كنيم و در عين حال با هر اقدام يا مصاحبه‌ شبهه‌انگيز برخورد كنيم.

 

مجتبي شريفي درباره بحث جدال بين كميته داوران و مربيان فوتبال بر سر مصاحبه يا ممنوعيت از مصاحبه عليه داوري‌ كه تمامي آنها به كميته انضباطي ختم مي‌شود،‌ اظهار كرد: ديدگاه كميته اين است كه تمامي شكايت‌هاي فوتبالي بايد در كميته انضباطي فدراسيون بررسي شود و آن مقدار از شكايت كه تخلف محسوب مي‌شود شامل احكامي از سوي كميته خواهد شد.

 

از نظر ما هر شكايتي به جرم منتهي نمي‌شود؛ كما اينكه هر كسي در فوتبال حق دارد عليه شخص، اشخاص يا مجموعه‌اي شكايت كند.

 

وي افزود: بايد نسبت به موضوع فوق نگاهي جامعي داشت. اشتباهات داوري و مصاحبه عليه داوري در همه دنيا امري طبيعي است، اما در اين باره بايد دو مساله را همواره مدنظر داشت كه به جاي توجيه مشكلات در داوري‌ها سعي كنيم آنها را رفع كرده و نقاط ضعف داوري را تقويت كنيم، اما در عين حال با هر اقدام يا مصاحبه‌اي كه حاوي موارد شبهه‌برانگيز و تخريب‌كننده باشد بپرهيزيم و با آن برخورد كنيم.

 

 

شريفي تاكيد كرد: همچنين بايد صحبت درباره اشتباه‌هاي معمول را از موارد شبهه‌انگيز تفكيك كنيم. ما هم بايد در جايگاه كميته انضباطي سعي كنيم با موارد خارج از حد معمول به طور مثال حمله به داور، دخالت در كار داوري، صحبت‌هاي شبهه‌ناك اتهام‌آور و تخريب‌كننده و… برخورد كرده تا منجر به التهاب در فضاي فوتبال و افزايش آن نشود.

 

رييس كميته انضباطي بيان اينكه چه كسي شكايت بكند و چه نكند ما نسبت به اوضاع برگزاري مسابقات و جزييات پيش و پس از آن دقت‌نظر خواهيم داشت و براساس آن ممكن است برخوردهاي لازم صورت گيرد، ادامه داد: در مواردي كه احساس كنيم نياز به بررسي و رسيدگي انضباطي دارد، كميته خود وارد عمل شده و حتي اگر طرف مقابل شكايت هم نكند، ما كار را طبق تكليف انجام مي‌دهيم؛ هر چند گفتم كه شكايت حق همه است و تمام شاغلين در فوتبال مي‌كنند از اين حق استفاده كنند.

 

شريفي در ادامه صحبت‌هايش در بيان برنامه‌هاي در دست كميته انضباطي، درباره وضيت عليرضا حقيقي (دروازه‌بان تيم پرسپوليس)، اظهار كرد: اين دروازه‌بان تا اطلاع‌ ثانوي محروم است تا در آينده حكم لازم را درباره او صادر كنيم.

 

وي با بيان اينكه شيث رضايي هم از شكايت عليه علي دايي در محاكم قضايي انصراف خواهد داد، در اين‌باره تصريح كرد: با صحبت‌هاي انجام شده قرار شد شيث از شكايتش عليه دايي صرف‌نظر كند تا كميته انضباطي به كل قضيه در قالب يك پرونده رسيدگي كند. جلسه رسيدگي به اين موضوع هم هفته آينده تشكيل خواهد شد.

 

وي با بيان اينكه سوءتفاهم بوجود آمده بين دايي و خبرنگار شبكه پنج سيما نيز پس از جلسه وكيل دايي و خبرنگار حل شد، گفت: طرفين با يكديگر صحبت كردند و وكيل دايي به نقل از او گفت كه موكلش به هيچ وجه قصد اهانت نداشته است. پس از صحبت‌هاي آنها هر دو قانع شدند و موضوع تمام شد.

 

شريفي همچنين با تاكيد بر هماهنگ كردن موارد مطرح شده در آيين‌نامه انضباطي فيفا با فرهنگ و عموميات هر كشور، گفت: اگر قرار باشد تمام كشورهاي دنيا عين همان آيين‌نامه انضباطي فيفا را در كشورشان اجرا كنند، پس چرا هر كشور بايد آيين‌نامه جداگانه نوشته و پس از تصويب در مجمع فدراسيونش آن را اجرا كند؟ بنابراين آيين‌نامه انضباطي فيفا بايد براي اجرا در كشوري با عموميات و فرهنگ هر كشور هماهنگ شود تا اثرگذاري لازم را در بهبود نظم و انضباط فوتبال آنجا داشته باشد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)