جلسه رسيدگي به خاطيان ديدار پرسپوليس و استيل‌آذين امروز برگزار مي‌شود

مرجع خبری پرسپولیس : مجتبی شریفی گفت: « رفتارهای بازیکنان پرسپولیس و استیل آذین از مصادیق رفتارهای غیر ورزشی است و امروز در جلسه کمیته انضباطی درباره آن‌ها تصمیم‌گیری خواهیم کرد.»

 

رییس کمیته انضباطی درباره اتفاق‌های رخ داده در دیدار دو تیم پرسپولیس و استیل آذین و درگیری میان بازیکنان آن‌ها گفت:« گاهی اوقات برخی برخوردها در فوتبال چنین است که اخلاق در آن‌ها رعایت نمی‌شود و این اصلا درست نیست. چون اخلاق همیشه باید در ورزش باشد و محور کارها قرار گیرد. به همین خاطر ما نمی‌توانیم رفتارهای غیر اخلاقی بازیکنان یک تیم را هر چند در حال سقوط باشد، تحمل کنیم.

 

تیمی که نمی‌خواهد سقوط کند، باید در طول فصل تلاش خود را به کار گیرد و از دو نیم فصلی که دارد، استفاده کند. نه این که به هفته‌های پایانی دل ببندد و در هفته‌های پایانی هم به دلیل وجود استرس بالا در تیم، بی نظمی و بی اخلاقی بیشتر ‌شود. اگر بخواهیم برای متخلفان تنبیهی در نظر بگیریم نمی‌توانیم بگوییم چون این تیم در حال سقوط کردن بود، پس بی‌انضباطی برایش مجاز است. مرجع صادر کننده حکم باید بدون توجه به این مسایل حکم خود را صادر کند.»

 

شریفی درباره درگیری‌های رخ داده گفت: «همه درگیری‌های این بازی از مصادیق رفتار زننده و غیر ورزشی بود. مخصوصا وقتی عده‌ای حمله می‌کردند برای ما یادآور جنگ های قبیله‌ای بود!»

او در پاسخ به این سوال که حرکت ماتیوس چه عواقبی می‌تواند برای او داشته باشد، گفت: «حرکت این بازیکن هم از مصادیق رفتار ناشایست ورزشی بود که کمیته انضباطی می‌تواند هم برای او و هم برای سایر بازیکنان دو تیم جریمه یا محرومیت و یا هر دو را صادر کند.»

مجتبی شریفی درباره موضع احتمالی کمیته انضباطی نسبت به عدم رعایت بازی جوانمردانه از سوی پرسپولیس در این باره گفت: « الزام یک تیم به رعایت رفتار جوانمردانه درست نیست، این موضوع درست مثل انجام مستحبات می‌ماند که الزامی برای انجام دادن آن‌ها نیست، اما اگر عمل کنی سود برده‌ای و پاداش هم می‌گیری. در آیین‌نامه انضباطی رفتار خوب و جوانمردانه ستوده شده، اما در آن نیامده که اگر کسی این رفتار را رعایت نکرد باید تنبیه شود.»

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پایان به جلسه امروز این کمیته اشاره کرد و گفت: « امروز به ایران می‌رسم و در جلسه با اعضای کمیته انضباطی درباره اتفاقات این بازی تصمیم گیری خواهیم کرد. از آنجایی که صحنه‌ها حساس است هر صحنه را باید چند بار ببینیم و بعد حکم صادر کنیم، چرا که ممکن است یک برخورد آنقدر شدید باشد که مستحق شدیدترین مجازات هم باشد، اما برخورد دیگری این خصوصیت را نداشته باشد و باید عدالت را رعایت کرد.»

 

 

مجتبي شريفي درباره اتفاقات رخ داده در ديدار روز گذشته پرسپوليس و استيل‌‌‌آذين عنوان كرد: اين اتفاقات واقعا عجيب بود. قرار است امروز اعضاي كميته انضباطي فيلم اين مسابقه را بازبيني كنند. آنها گزارش داور، نماينده فدراسيون و حواشي مربوط به اين بازي را بررسي مي‌كنند. شايد دوربين‌ها نتوانسته باشد برخي كلمات رد و بدل شده را ضبط و ثبت كنند به همين دليل گزارش افراد مسئول در اين ديدار به ما كمك خواهد كرد.

شريفي با بيان اينكه امشب از مكه مكرمه به ايران مي‌آيد تأكيد كرد: فردا نيز اين موضوع را بررسي خواهيم كرد و روز دوشنبه حكم خاطيان را صادر مي‌كنيم.

رئيس كميته انضباطي اظهار داشت: با متخلفان به شدت، محكم و قاطعانه برخورد خواهيم كرد. از اين پس حساسيت مسابقات افزايش پيدا مي‌كند و اين موضوع وظيفه ما را مضاعف مي‌كند به همين دليل براي متخلفان شديدترين تنبيه را در نظر مي‌گيريم.

شريفي عنوان كرد: اين هشدار را مي‌دهم كه اگر تخلفات شديد باشد به گونه‌اي تنبيهات را اعمال مي‌كنيم كه در فصل آينده نيز آثارش ديده شود و در قرارداد فصل بعد بازيكنان هم تأثيرگذار باشد.

وي در ادامه گفت‌وگو خاطرنشان كرد: اتفاقات ‌ديدار پرسپوليس و استيل‌‌‌آذين غيرقابل اغماض است و كميته انضباطي شديدترين برخورد را با متخلفان انجام خواهد داد.

شريفي درباره اينكه منظورش از شديدترين نوع تنبيهات چيست تأكيد كرد: در مفاهيم انضباطي شدت و ضعف تنبيهات در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال وقتي مي‌گوييم يك لامپ روشنايي دارد اين روشنايي مي‌تواند از 40 تا 100 را در بر بگيرد. درباره برخورد زننده نيز چنين تعريفي در آيين‌نامه وجود دارد. برخورد زننده شديد، برخورد زننده خيلي شديد و برخورد زننده ضعيف همگي تعاريف خاص خود را دارد و در آيين‌نامه فيفا نيز همين گونه تعريف مي‌شود.

وي ادامه داد: باتوجه به اين موضوع و با توجه به نوع تخلف رخ داده دست كميته انضباطي باز است و مي‌تواند يك بازيكن را محروم كند، جريمه كند و يا هم جريمه و هم محروم كند.

رئيس كميته انضباطي در پاسخ به اين سؤال فارس كه آيا نيازي به احضار خاطيان است گفت: نيازي به اين كار نيست مگر در مواردي كه اهانت صورت گرفته و يا كلماتي گفته شده كه نياز به بررسي دارد اما در مورد برخوردها باتوجه به پخش مستقيم تصاوير و ضبط آنها نيازي به احضار وجود ندارد.

شريفي درباره اينكه برخي بازيكنان در درگيري حضور نداشتند اما پس از مسابقه مصاحبه‌هايي را انجام دادند اظهار داشت: مصاحبه‌ها قانون خودش را دارد و اگر فردي در اظهارنظرش موجبات تحريك و تهييج را فراهم كند و يا كلماتي به كار گيرد كه عامل خشونت و بي‌نظمي باشد به همان نسبت تنبيه خواهد شد.

وي درباره رعايت بازي جوانمردانه تصريح كرد: آيين‌نامه انضباطي الزامي درباره بازي جوانمردانه ندارد و اگر بازيكني بازي جوانمردانه را رعايت نكند نمي‌توان براي او تنبيهي در نظر گرفت. ما نمي‌توانيم بگوييم چون بازي جوانمردانه را رعايت نمي‌كني جريمه و محروم مي‌شوي.

رئيس كميته انضباطي درباره انحلال باشگاه استيل آذين و كناره‌گيري اين تيم از ادامه مسابقات گفت: اگر تيمي بخواهد كنار بكشد مقررات خاصي دارد يعني غير از اينكه سازمان ليگ جنبه برنامه ريزي را بر عهده دارد به نسبت اينكه چگونه نتايج و امتيازات و بازيها بايد اعمال شود نياز به حكم انضباطي دارد كه در صورت وقوع اين موضوع اتخاذ تصميم خواهد شد.

شريفي در بخش پاياني گفت‌وگو درباره اين موضوع اينكه آيا كميته انضباطي هوار ملا محمد بازيكن استقلال را ممنوع الخروج كرده تأكيد كرد:‌ اينگونه نيست و كميته انضباطي چنين كاري نكرده است.

 

گفتنی است با توجه به جنجال هاي رخ داده در بازي تيم هاي پرسپوليس و استيل‌آذين، با ارسال گزارش ناظر بازي به كميته انضباطي جلسه رسيدگي به تخلفات صورت گرفته امروز (شنبه) برگزار مي شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)