«ناصر شفق» را اهالي فرهنگ و هنر با عنوان تهيه كننده سينما و بنيانگذار انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس مي شناسند، اما اين فعال عرصه فرهنگ و هنر، سال ۱۳۷۷ با خريد باشگاه ابومسلم مشهد وارد عرصه فوتبال هم شد و توجه اهالي اين رشته پرطرفدار را به خود جلب كرد.

شفق در بخشی از مصاحبه بلندبالای خود با ایرنا گفت : وقتي «محمد عباسي» وزير وقت ورزش و معاونش «حميد سجادي» با توجه به شرايط پرسپوليس با من تماس گرفتند كه به اين باشگاه بيايم، من هم از اين دوستان تشكر كردم و با توجه به اينكه قراربود پيش از آغاز فصل و بسته شدن تيم اين اتفاق رخ دهد طبيعي بود كه هر كس با هرزاويه ديد تفكرات وايده ها وآرمان هاي خودش را دنبال مي كندواعتقاد من اين بودكه پرسپوليس باشگاه بسيار بزرگي در آسيا است و شايد پرهوادارترين تيم آسيا باشدوباتوجه به اينكه اين بازيكنان بسيار بزرگ و پيشكسوتان صاحب نامي دارد كه هر كدام طليعه دار حركت هاي ورزشي ايران به مدت هاي طولاني و مديدي بوده اند طبيعي است ساختارسازي پرسپوليس بايد براساس علم ورزشي و فوتبالي شكل گيرد.

 

زماني كه ديدم چنين فضايي برايم فراهم نيست از پيشنهاددهندگان تشكر و فكر كردم كه در آستانه تغيير دولت هرگونه جابجايي درپرسپوليس و استقلال به نفع منافع ملي نيست؛ چرا كه ما در هر شرايطي بايد منافع ملي ايران را حفظ كنيم. البته احساس كردم كه ممكن است پيشنهاد حضور در پرسپوليس، حركت سياسي باشد و من هم گريزان از سياست، نخواستم وارد اين موضوع شوم.

اعتقاد دارم كساني كه عرصه فرهنگ فعاليت مي كنند شأني فراتر از سياست حتي در بالاترين نوع آن دارند، چرا كه زيرساخت بناي فكري آدميان بر اساس باورها، انديشه ها و تفكرشان است و به همين خاطراحساس مي كنم در عرصه ورزش هم بايد انسان هاي داراي شعور فرهنگي و اجتماعي به كار گرفته شوند.
خوشبختانه در دولت يازدهم چنين نگاهي را در عرصه ورزش مي بينيم و جا دارد تاسف خودم را از عدم اعتماد راي مجلس به آقاي سلطاني فر اعلام كنم كه مي توانست وضعيت ورزش را در سال پر هياهوي حركت هاي اجتماعي روشن تر و محكم تر ايجاد كند.

اميدوارم مجلس شوراي اسلامي با راي اعتماد خود به «سيدرضا صالحي اميري» گزينه احتمالي دولت و يا هرگزينه ديگر دولت در همان مرحله راي اعتماد بدهد، چرا كه بي سروساماني و نبودن امنيت شغلي مي تواند بر ورزش ايران تاثيرگذار شود.
صالحي اميري باتوجه به اينكه از چهره هاي شاخص فرهنگي و اجتماعي است مي تواند گزينه مناسبي باشد واميدوارم اين پاقدم روشن و خوبي كه دراوايل دولت يازدهم در همه زمينه هاي ورزشي براي ايران به وجود آمده است استمرار داشته باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)