مرجع خبری پرسپولیس : قانون تازه سازمان ليگ، از همان ميانه‌هاي فصل تمام مربيان و مديران ليگ برتري را به فكر فرو برد. از روزي كه طرح شفاهي جلوگيري از ورود دروازه‌بان خارجي تبديل به نوشته‌اي قانوني در كتاب فوتبال ايران شد، آرام‌آرام به دوراني برگشتيم كه باور فقر دروازه‌بان داخلي همه‌گير شده بود

امروز و با بيرون رفتن دروازه‌بان‌هايي كه شايد از استانداردهاي بين‌المللي دور بودند، اما به دليل پيش بودن از همتاهاي ايراني‌شان درون دروازه‌هاي ليگ برتر جايي براي خود دست و پا مي‌كردند، حالا فرصت خودنمايي براي گلرهاي داخلي بيشتر و بيشتر مي‌شود.

قانون جديد، انگار فرصت مناسبي را براي بازارگرمي شماره يك‌ها فراهم كرده است. شما تصور مي‌كنيد امسال چه كساني در اين تنور داغ به نان گرمي مي‌رسند؟

1- مهدي رحمتي

او بي‌ترديد بهترين گزينه‌اي است كه مي‌تواند در اين فصل از بازار كاذب نقل و انتقالات استفاده كند. مهم‌ترين خواستگار او كه هر روز با سلام و صلوات به در خانه‌اش مي‌آيد تا بر سر مهريه عندالمطالبه‌اش چانه زني كند، پرسپوليس است. دامادي با يك پدر متمول به نام حسين هدايتي كه براي او خوب هزينه مي‌كند؛ البته بازار شايعات هم داغ داغ است.

وقتي مي‌گويند او درخواست 700 ميليون تومان براي يك فصل را پيش روي پرسپوليس‌ها گذاشته، بيشتر خنده‌مان مي‌گيرد تا اين كه بخواهيم چنين ادعايي را باور كنيم.

مهدي رحمتي، مس را هم به عنوان مهم‌ترين خواهان دنبال خود دارد. رحمتي تا حدود زيادي بازگشت  به اوج خود را مديون همين باشگاه كرماني است.

سپاهان هم براي بازگرداندن او آستين بالا زده و هيچ بعيد نيست اگر درگيري‌هاي داخلي پرسپوليس و مس به درازا بكشد، سپاهان قرارداد دلخواه او را پيش رويش بگذارد.

2- وحيد طالب‌لو

مطمئن‌ترين گزينه براي استقلال بي‌ترديد فرزند همين باشگاه است. وحيد طالب‌لو كه در حقيقت محصول رده‌هاي پايه اين تيم است، مشكلي براي تمديد قرارداد نخواهد داشت.

سير صعودي قرارداد او باز هم ادامه خواهد داشت و ترديدي نيست كه استقلالي‌ها براي تمديد قرارداد او بيتابي مي‌كنند؛ اما مساله اين است كه با جدايي قريب‌الوقوع امير قلعه‌نويي از نيمكت سرمربيگري استقلال ، آيا باز هم او تمايلي براي ادامه همكاري با اين تيم خواهد داشت يا خير. خبرهايي از اصفهان مي‌رسد.

گويا همان باشگاهي كه امير قلعه‌نويي براي آن تور پهن كرده روي وحيد هم نظر مثبتي دارد و البته ديگر تيم استقلالي كه يك فصل با اين تيم در كورس بود هم براي استخدام او دندان تيز كرده است.

وحيد طالب‌لو اگر براي استقلال ناز كند، خواهان بسياري خواهد داشت. هرچند ناز او با واكنش تند مديرعامل روبه‌رو مي‌شود. به ريسك‌اش نمي‌ارزد!

3- محمد محمدي

دروازه‌باني است با فراز و فرودهاي متوالي. كمتر مي‌توان او را روي يك نوار مستقيم ديد. با اين حال وقتي قرار است تمام خارجي‌ها از ليگ رانده شوند، اين بار به جاي پيكان بايد انتظار داشت كه تيم‌هايي بزرگ‌تر با جيبي پرپول‌تر سراغ او بيايند.

محمد محمدي اين روزها با سوداي بازگشت به پرسپوليس شب را به روز مي‌رساند، اما محمدي فعلا در اولويت سوم پرسپوليس قرار گرفته است.

زمزمه‌هايي از مذاكرات صبا و سايپا با اين دروازه‌بان هم به گوش مي‌رسد هرچند براي دروازه‌بان دوضرب‌گير فوتبال ايران، فعلا بازي در پيكان كه هم دور از حاشيه است و هم او را مي‌طلبد به همه گزينه‌هاي احتمالي برتري دارد.

رو به پايين

1- عيسي اندوي

بي‌شك اگر قرار بود جلوي ورود دروازه‌بان‌هاي خارجي به ليگ ايران گرفته نشود، باز هم او جايي در ذوب‌آهن نداشت.

سپاهان هم براي بازگرداندن رحمتي آستين بالا زده و هيچ بعيد نيست اگر درگيري‌هاي داخلي پرسپوليس و مس به درازا بكشد، قرارداد دلخواه را پيش رويش بگذارد

عيسي اندوي در بازي روز آخر مقابل فولاد اهواز نمايشي نااميدكننده و در عين حال بحث‌برانگيز را از خود به نمايش گذاشت و همين باعث شد تا در بازي‌هاي حذفي منصور ابراهيم‌زاده كمتر از وجود او بهره ببرد.

دروغ يا حقيقت اين اخبار با راويان… اما ذوبي‌ها به شكل گل خوردن او در بازي آخر شك دارند! 2- المير توليا

نمي‌خواست به فوتبال ايران بيايد تا آبروي بين‌المللي‌اش به مخاطره بيفتد. او يكي از 5 مهره تاثيرگذار صباي قم در فصل جاري بود، اما با آن شوخي بي‌موقع فيروز كريمي كه در كنفرانس خبري بازي با پاختاكور در قم گفت: «پدر المير در بوسني مرغداري داشت و او بچگي‌هايش مرغ مي‌گرفت…» تا حدودي آبروي خود را در مخاطره ديد.

انعكاس حرف‌هاي كريمي در رسانه‌هاي عربي حتي باعث درگيري اين دو در بازي برگشت در ازبكستان شد. توليا بايد برود و البته صبا متضرر مي‌شود. 3- كارلوس آلبرتو

فولاد وقتي او را خريد كه ديگر هيچ شانسي براي عقد قرارداد 2 ساله با او نداشت. با اين كه مي‌دانست هيچ بختي براي حضور دوباره در فوتبال ايران ندارد، اما كاري كرد كه بعد از جدايي‌اش از فوتبال ايران، همه افسوس وداع با او را بخورند.

نمايش خارق‌العاده اين دروازه‌بان در بازي روز آخر ليگ مقابل ذوب‌آهن يكي از مهم‌ترين دلايل قهرماني استقلال بود. امير قلعه‌نويي هرگز فراموشش نمي‌كند. اگر او مي‌توانست امسال هم در ليگ باقي بماند، بي‌شك با درخواست‌هاي وسوسه‌انگيز زيادي روبه‌رو مي‌شد. و اين نام‌ها

بازار برخي بيرون‌مانده‌ها هم داغ خواهد شد. سوشا مكاني كه فصلي ملال‌آور را در پاس همدان پشت سر گذاشته است، احتمالا از فردا بازار شايعات را براي خود داغ داغ مي‌بيند.

فرشيد كريمي هرچند اهل بازار گرمي و پخش شايعات نيست ولي بازهم مي‌تواند يكي از گزينه‌هاي دروازه‌بان دومي براي تيم‌هاي ميانه‌نشين ليگ برتر يا گلر يكي تيم‌هاي پايين جدول باشد.

محمد سواري را يادتان هست؟ سپاهاني‌ها ادعا مي‌كردند جانشين عابدزاده را يافته‌اند، اما خيلي زود به فراموشي‌ اش سپردند تا او هم دل به امسال و خروج گلرهاي خارجي خوش كند. عباس محمدي و حميد رضا بابايي را فراموش نكنيد. باورتان مي‌شود آنها هم براي قرارداد بستن كلاس بگذارند؟

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)