سه شکست تاریخی برای مدافع پرسپولیس
مرجع خبری پرسپولیس : شیث رضایی مدافع یاغی پرسپولیس که فصل گذشته از تیم اخراج شد به لطف نزدیکی با حمید استیلی پس از صحبت با وی صبح امروز به ترکیب پرسپولیس بازگشت.

 

در اینجا می خواهیم بررسی کنیم بازگشت رضایی به پرسپولیس چه تبعاتی به دنبال خواهد داشت.

 

مدافع جنجالی پرسپولیس در سه مقطع تاریخی در مواجهه با مربیان خود شکست های شخصی سختی را تجربه کرده است که اگر بازیکنی با هوش بالای فوتبالی به جای او بود به سلامتی از این امتحانات عبور کرده و تبدیل به یک ستون محکم در تیم خود می شد.

 

 

اتفاق اول با شکست تاریخی چهار بر یک پرسپولیس برابر استقلال اهواز در لیگ هفتم رخ داد و در آخرین روزهای سرمربی گری قطبی در پرسپولیس ، شیث قبل از تعویض در زمین قدم زد تا پرسپولیس گل چهارم را دریافت کند. پس از این اتفاق قطبی شیث را همراه نیکبخت و مامانی از پرسپولیس اخراج کرد اما در نهایت نیکبخت بخشیده شد؛ مامانی از فوتبال محو شد و رضایی یک فصل به صبای قم رفت و دوباره به پرسپولیس بازگشت.

 

 

دومین بار و در شکست چهار بریک پرسپولیس برابر صبای قم در ورزشگاه آزادی این بازیکن حاشیه ساز شد. دایی که پس از اشتباه شیث در دربی 69 و شکست پرسپولیس وی را از ترکیب پرسپولیس خارج کرده بود ، به واسطه مدیریت و خواست افکار عمومی این مدافع را به ترکیب پرسپولیس بازگرداند تا سروسامانی به وضع ناامید کننده خط دفاعی این تیم داده شود. با بازگشت شیث پرسپولیس برابر تراکتورسازی اولین بازی را با بازی نسبتا خوب شیث یک بر صفر باخت و نوبت به مسابقه برابر صبای قم رسید.

 

 

پرسپولیس یک بار دیگر شکست خورد و این بار زمزمه هایی از بازیکنان صبا مبنی بر صحبت های زیرلب رضایی درباره خوشحالی از شکست سنگین پرسپولیس دهان به دهان چرخید و به گوش دایی رسید. دایی پس از این شکست استعفا داده بود اما پس از رد استعفای او و بازگشت به تیم از بازی بعد بدون هیچ حرف و حدیثی بار دیگر  شیث در ترکیب پرسپولیس قرار نگرفت.

پس از مسابقه برابر صبا ، گزارشگر برنامه نود سراغ رضایی رفت و از او در خصوص استعفای دایی سوال پرسید. شیث که دایی را از پرسپولیس جدا شده تصور می کرد به تعریف اتفاقات رختکن و گریه هایش در آغوش دایی پرداخت و یک جمله تاریخی به زبان آورد «تنها ناراحتی من از این است که آقای دایی جدا شود و بازی بعدی را ببریم و این برد به نام جدایی ایشان ثبت شود.» اما اتفاقات فوتبال طور دیگری رقم خورد و پیش بینی شیث کاملا برعکس از آب درآمد. دایی برگشت و مدافع مغموم در ترکیب تیم برابر سایپا قرار نگرفت و پرسپولیس برنده شد!

پس از این بازی صبر شیث از بیرون ماندن هایش از ترکیب لبریز شد و با تشدید اختلافات در اردوی نیم فصل دبی ، مصاحبه جنجالی این بازیکن ، پرحاشیه ترین بازیکن فصل پرسپولیس را عملا از گردونه حرکت پرسپولیس خارج کرد.

این مصاحبه که به عنوان سومین گردنه تاریخی کشاکش شیث رضایی و پرسپولیس از آن یاد می شود نیز حاوی جملات تاریخی بود که محتوای آن و عکس العمل های بعدی دایی کار این دو را به شکایت از طریق مراجع قضایی کشاند. شیث در این مصاحبه حرف های زیادی را مطرح کرد که مهم ترین آنها این بود: «من یک سال و نیم دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم و این آقای دایی است که 6 ماه دیگر با پایان قراردادش از پرسپولیس می رود. امیدوارم ایشان همان طور که قول داده یک جام برای هواداران بیاورد وگرنه منتظر عواقب آن باشد!»

بار دیگر پیش بینی شیث اشتباه از آب درآمد و پرسپولیس پس از پایان فصل قهرمان جام حذفی شد . این برای دومین بار بود که شیث رضایی فصل را با پرسپولیس شروع کرده بود اما پس از اخراج وی از ترکیب تیم ، پرسپولیس قهرمان شده بود.

 

اما قهرمانی هم مانع جدایی دایی نشد و شیث با بازگشت حامیان درجه یکش حبیب کاشانی و حمید استیلی به تیم ، همان طور که وعده داده بود بلافاصله پس از معرفی کادر فنی جدید برای سپری کردن یک سال باقی مانده قراردادش به پرسپولیس بازگشت.

 

در اینجا می خواهیم با نگاهی به عملکرد گذشته رضایی بررسی کنیم که بازگشت وی به پرسپولیس چه تبعاتی به دنبال خواهد داشت.

 

در فصل گذشته پرسپولیس تا هفته نوزدهم و حضور رضایی در ترکیب تیم، 8 پیروزی سه تساوی و 8 شکست کسب کرده و با 24 گل زده و 27 گل خورده و تفاضل گل منفی 3 در رده هفتم جدول جای داشت.

 

پس از این مسابقه شیث رضایی به طور کامل از ترکیب پرسپولیس خارج شد و در میان شگفتی پرسپولیس در 15 مسابقه باقی مانده  فصل تنها 9 گل دریافت کرد و در پایان لیگ با 50 گل زده و 36 گل خورده و ثبت تفاضل گل مثبت 14 در رده چهارم جدول جای گرفت.

 

*پرسپولیس در این 15 مسابقه 7 بار clean-sheet داشت و گلی دریافت نکرد.

*در 7 بازی یک گل خورد.

* و تنها در یک بازی برابر ملوان بندرانزلی بیش از یک گل یعنی دو گل دریافت کرد.

 

اشتباهات این مدافع در برخی مسابقات از جمله بازی های دور رفت برابر استقلال، ملوان و ..  موجبات از دست رفتن سه امتیاز تیمش را باعث شد و البته در برخی مسابقات نیز تیمش را از شکست نجات داد که بیشتر آنها به سال 88 و کاپیتان اولی کریم باقری در این تیم برمی گردد که در آن دوره عنوان خورشید بی غروب پرسپولیس را از آن خود کرده بود.

 

سطور بالا صرفا یک بررسی فنی از اتفاقات داخل زمین سبز بود و از حاشیه های کمرشکن این بازیکن از مهمانی شبانه گرفته تا مرخصی گرفتن و رفتن به کیش ، عمل جراحی زیبایی ، اهانت به هواداران ، قدم زدن در زمین ، درگیری با بازیکن خودی در دربی ، به وحشت انداختن مردم در هواپیما ، بی ارزش جلوه دادن بازوبند کاپیتانی پرسپولیس و… فاکتور گرفته شد.

 

حال قضاوت با شماست. باید برای چهارمین بار به او فرصت داد؟

 

درست است که نظرات هواداران برای مسئولین کمترین اهمیت را دارد ، اما نظرات شما برای ما دارای بیشترین ارزش است. از طریق بخش نظرات همین خبر و نظرسنجی کنار صفحه می توانید پاسخ دهید که شیث رضایی در پرسپولیس بماند یا برود؟

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)