كاپيتان تيم ملي معتقد است فوتسال ايران پتانسيل بالايي براي درخشش در جام جهاني دارد و با وجود اختلاف نظرهايي كه با مسئولان تيم ملي دارد حاضر است به كشورش خدمت كند. او همچنين روي صحبت هايي كه درباره سرمربي تيم ملي زده است، تاكيد دارد و دليل آن را تحمل سه ماه دروغ و تهمت مي‌داند.

 

 وحيد شمسايي اين روزها تبديل به خبرسازترين چهره فوتسال شده و همگان درباره اختلاف اخير او با سرمربي تيم ملي صحبت مي‌كنند. آقاي گل جهان چندي پيش بي پروا و بدون پرده صحبت‌هايي را عليه صانعي مطرح كرد كه به اعتقاد كارشناسان و اهالي فوتسال باعث مي‌شود تيم ملي تحت تاثير حواشي قرار گيرد. تاختن به سرمربي تيم ملي هر چقدر هم كه با دليل باشد، اما منطقي نيست.

شمسايي اما همچنان پاي گفته‌هاي خودش ايستاده و به هيچ وجه قصد ندارد با سرمربي تيم ملي سر سازش داشته باشد. البته كاپيتان تيم ملي معتقد است كه براي موفقيت تيم ملي هر كاري كه بتواند، انجام مي‌دهد. او در صحبت‌هايش، خودش را همچنان سرباز كشور مي‌داند و مي‌گويد براي موفقيت ايران در جام جهاني 2012 تايلند، همه افراد بايد دست به دست هم دهند. متن كامل گفت و گوي وحيد شمسايي با ايسنا، را در ادامه مي‌خوانيد.

پس از تشويق شما توسط هواداران تيم ملي در بازي ايران و روسيه، عنوان شد كه آنها خط گرفته بودند. آيا شما اين را قبول داريد؟

آنها از كجا خط گرفته‌اند؟ پس اين همه كه در ورزشگاه‌ها علي دايي را تشويق مي‌كنند خط دهي شده است؟ قطعا اگر وحيد شمسايي، حسين شمس و مصطفي نظري تشويق مي‌شوند، حتما كار مثبتي در اين ورزش انجام داده‌اند و مردم خود به خود مورد لطف قرارشان مي‌دهند. خود آقايان كه مي‌گويند به هواداران خط داده شده، شاهد و ناظر نبودند كه هر جا مي‌رفتيم، مورد تشويق قرار مي‌گرفتيم؟ من هر افتخاري كه كسب كرده‌ام به خاطر مردم و حاميان بوده است. هر نقطه از ايران هم كه رفتم به من لطف داشته‌اند، ما بدون مردم هيچ چيز نيستم. خدا را شكر كه روز بازي با روسيه نه در اصفهان بودم و نه با ليدرها در ارتباط بودم كه خط دهي وجود داشته باشد.

اما تشويق‌ها واقعا مشكوك بود. به طوري كه حتي زمان بازي اميد ايران و روسيه هم عليه ترابيان شعار داده مي‌شد و شما تشويق مي‌شديد!

ما بدون مردم هيچ چيز نيستم. خدا را شكر كه روز بازي با روسيه نه در اصفهان بودم و نه با ليدرها در ارتباط بودم كه خط دهي هم وجود داشته باشد

من حتي بازي اول را نديدم و براي بازي دوم به تلويزيون رفتم. در برنامه تلويزيوني هم فقط حمايتي صحبت كردم. پس حتما رواني‌ام كه يك جا خط مي‌دهم و يك جاي ديگر هم از آقايان تعريف مي‌كنم. من هميشه حرف خودم را مي‌زنم و كاري كه خودم مي‌دانم به خير و صلاح است را انجام مي‌دهم. با اين حال آقايان مي‌گويند كه هيچ كس به شمسايي پيشنهاد بازي نمي‌دهد. آنها ابتدا با مديران باشگاه‌ها صحبت كنند بعد اظهارنظر كنند. حميد بي‌غم، مرتضايي و عقابي چندين بار از من خواستند تا در تيمشان بازي كنم. يا اين كه امير شمسايي، اخوي بنده هم پيشنهاد داد به صباي قم بروم، اما بودجه باشگاه صبا كم بود. بنابراين هنوز روي حرفم معتقدم و پايبند اصل و اصولم هستم. به دنبال آرامش تيم ملي هم هستم. 13 سال با افتخار پيراهن مقدس تيم ملي را تنم كردم و منت تيم ملي را روي سرم مي گذارم، اما اين كه هر اتفاقي كه مي‌افتد به من نسبت دهند را قبول ندارم. در وضعيت كنوني همه بايد به فكر آرامش تيم ملي باشيم. گروه‌مان هم در جام جهاني بسيار راحت است. اين قرعه براي ايران طلايي‌ترين دوره را رقم مي‌زند و مي‌توانيم به راحتي جزو چهار تيم برتر شويم.

بازي ايران و روسيه چطور بود؟

وحيد شمسايي

نحوه بازي ايران بسيار خوب بود. به هر حال بازي تداركاتي براي اين است كه نقاط ضعف و قوت را بشناسيم. ايران در اين بازي نقطه قوت بزرگي داشت و آن هم به تساوي كشاندن بازي بعد از دو گل عقب افتاده بود. اما هنوز يك نقطه ضعف داريم و آن هم اين است كه خيلي راحت از ضربات ايستگاهي گل مي‌خوريم. همان طور كه در امارات از تايلند گل خورديم. در بازي روسيه هم سه گل به اين شكل دريافت كرديم. اين هم مشكل بزرگي نيست چون روسيه تيم كمي نيست. آنها جزو چهار تيم دنيا هستند و بازيكنان ايران بسيار خوب بازي كردند. ما اگر در بازي‌هاي دوستانه 10 گل هم بخوريم هيچ اشكالي ندارد. اصلا بازي تداركاتي براي همين است.

عملكرد مهاجمان ايران را چطور ديديد؟

شما ديگر نبود وحيد شمسايي را كنار بگذاريد. اصلا وحيد شمسايي نيست. به هر حال قرار نيست كه وحيد شمسايي تا 100 سالگي بازي كند. وحيد شمسايي به آن چيزي كه مي خواسته، رسيده است و گل‌هايي كه مي‌خواسته را زده است. اما درباره عملكرد مهاجمان بايد بگويم كه ما بايد روي ضربات آخر و شوت‌هايمان كار كنيم تا مشكل برطرف شود.

اين كه مي گوييد «وحيد شمسايي ديگر نيست»، يعني قيد تيم ملي را زده‌ايد؟

ـ به هيچ وجه. چنين منظوري ندارم و قيد تيم ملي را نزده‌ام. به هر حال من 13 سال مثل سرباز زحمت كشيده‌ام. حتما كه نبايد در جبهه جنگيد تا سرباز شد، اين هم نوعي سربازي است. من براي كشورم در زمينه ورزش سرباز بودم و از اين پس هم آماده خدمتم. در بعضي از مواقع كه مي توانستم كمك كنم نبودم، اما زماني كه از من خواسته شده، رفتم و كمك كردم.

صحبت‌هايي كه عليه علي صانعي مطرح كرديد به اعتقاد كارشناسان در چنين مقطعي درست نبود. دليل اصلي اين كارتان چه بود؟

من سه ماه بود كه بعد از مسابقات آسيايي هيچ حرفي نزدم اما درباره‌ام صحبت‌هاي زيادي مي‌شد. به هر حال من هم آدمم، تير آهن و تيرچه بلوك نيستم. من هم حد و مرزي دارم،‌ هر جا مي روم از من سوال مي‌كنند. جوابگو بودن به مردم هم اندازه اي دارد.

با صحبت هايي كه عليه سرمربي مطرح كرديد فكر مي كنيد به تيم ملي دعوت شويد؟ و اگر دعوتتان كنند، مي‌پذيريد؟

من امروز به فوتسال نيامده ام كه فردا هم بروم. مطمئن باشيد حالا حالاها در فوتسال هستم. روزي نيست كه وحيد شمسايي تمرين نكند و هميشه آماده است كه برگردد. همچنين خواسته‌هايي در ذهنم دارم كه به آن پايبندم. درست كه آقايان گفتند كسي مرا نمي‌خواهد، اما زير حرفم نمي‌زنم و پايبند اصل و اصولم مي‌مانم. بچه 17 ـ 18 ساله هم نيستم و مدت‌ها است كه خاك اين فوتسال را مي‌خورم. در انتخاب كردن تيم هم چيزي كه به ذهنم درست است را انجام مي‌دهم و با حرف اين و آن آتشي نمي‌شوم كه خودم را خراب كنم. بنابراين اگر از سوي باشگاهي پيشنهادي شود و چنانچه از لحاظ مالي باب طبع من باشد، قرارداد مي‌بندم. همچنين در حد و اندازه‌اي نيستم كه براي تيم ملي تعيين تكليف كنم. اما به دنبال واقعيت هستم. همين! تيم ملي و پوشيدن پيراهن آن قداستي دارد كه روي چشمانم مي‌گذارم. اما مي گويم كه بياييم تا 40 روز آينده به تيم ملي آرامش دهيم. همه جزو يك خانواده‌ايم و وظيفه داريم به تيم ملي كمك كنيم. ما بايد از همه پتانسيلمان استفاده كنيم. افرادي مثل حسين شمس، محمود خوراكچي و محمد حسن انصاري فرد نيز مي توانند كمك زيادي كنند اما متاسفانه به كار گرفته نمي شوند.

من امروز به فوتسال نيامده ام كه فردا هم بروم. مطمئن باشيد حالا حالاها در فوتسال هستم. روزي نيست كه وحيد شمسايي تمرين نكند و هميشه آماده است كه برگردد

به نظرتان با توجه به اختلافات به وجود آمده، اين امكان وجود دارد افرادي كه نام برديد با هم كار كنند؟

ما اگر به فكر كشورمان هستيم بايد از همه نيروها به نحو احسن استفاده كنيم، اما اگر بخواهيم انفرادي فكر كنيم نمي‌شود. كمك مربي سال 2000 برزيل، سرمربي فعلي اين تيم است. پس چه الگويي بهتر از برزيل. ما استعدادهاي فراواني در اين كشور داريم. برادر خودم دو بازيكن را از خيابان‌هاي قم آورد و هر دو آنها ملي‌پوش اند، پس اين استعدادها در وجودمان نهفته است. محمود خوراكچي آدم كمي نيست. او بازيكن ايران در جام جهاني 92، چهار سال كمك مربي در زمان انصاري فرد بوده و چند تيم را هم قهرمان كرده و يا از سقوط نجات داده است. حسين شمس و انصاري فرد، آدم‌هاي كمي نيستند. ما در تيم‌هاي ملي، جوانان با تجربه‌اي داريم و اين را هم فراموش نكنيم كه گروه ايران بسيار آسان است و مي‌توانيم تا چهار تيم صعود كنيم و با پتانسيلي كه داريم مي‌توانيم جزو سه تيم برتر هم شويم. اگر سال 2008 موفقيتي در جام جهاني بوده همه اتحاد داشتيم، اما الان اين اتحاد نيست. همه از هم ايراد مي گيريم و پشت سر هم حرف مي‌زنيم و به راحتي دروغ مي‌سازيم.

وحيد شمسايي

هنوز هم پاي حرف‌هايي كه عليه علي صانعي زده‌ايد، هستيد؟

قطعا من پاي هر مصاحبه‌اي كه مي‌كنم هستم. من آن حرف‌ها را به خاطر اين كه سه ماه پشت سرم حرف زدند، مطرح كردم، اما همه ديدند كه بعد از گفتن آن حرف‌ها حتي در تلويزيون هم از تيم ملي حمايت كردم. چون تيم ملي شخص و ارث پدري كسي نيست.

آن حرف‌ها را به دليل ضعف تيم ملي زديد يا اين كه پشت سرتان حرف زده بودند؟

من درباره تيم ملي حرفي نزدم. چون همه بزرگي‌ام از تيم ملي بوده است. آنها درباره من حرف زدند و من هم درباره‌شان حرف‌هايي زدم. من با شخص كار دارم. اما تيم ملي ملك شخصي شده است و مي‌خواهيم شخصي برخورد كنيم.

اما اين كه تيم ملي تاكتيك ندارد به شخص مربوط نمي‌شود و مستقيم به تيم بر مي گردد.

آنها گفتند وحيد شمسايي در تاكتيك ما نمي‌گنجد و من هم گفتم حتما 13سال است كه با پارتي بازي در تيم ملي بودم و تاكتيك پذير نيستم. اصلا اگر تاكتيك پذير نبودم پس چرا مرا انتخاب كرديد؟

اما شما مشكل تيم ملي را مي‌دانستيد و مي توانستيد آن را زودتر بگوييد. چرا پس از عدم نتيجه‌گيري در امارات چنين حرف‌هايي را مطرح نكرديد تا الان نگويند كه وحيد شمسايي حاشيه سازي كرده است؟

باز هم مي گويم كه من مشكل تيم ملي را نگفتم. تيم ملي روي سرم بوده و پيراهش مقدس است. من درباره كسي كه راجع به من حرف زده صحبت كردم.

پس قبول نداريد كه حاشيه‌اي ايجاد كرده ايد و آرامش تيم ملي بهم زده شده است؟

نه‌! چه حاشيه‌اي؟ من فقط حقيقت را گفتم.

اما بازيكنان ديگر هم با شنيدن چنين صحبت‌هايي از سوي شما ديد ديگري نسبت به صانعي پيدا مي‌كنند.

يادمان نرود آدم‌هايي كه در فوتسال هستند همه اين رشته را دست به دست هم داده‌اند تا به اينجا رسيده است. پس اين راحت به دست نيامده است كه روي هوا حرف بزنيم، اما آقايان به مسئولان برنامه‌هاي تلويزيوني مي‌گويند كه فلان كارشناس را بياور و از فلان كارشناس استفاده نكن.

به برنامه تلويزيوني اشاره كرديد. شما اخيرا در يك برنامه تلويزيوني به عنوان يك كارشناس حضور داشتيد. آيا از اين پس هم اين كار را ادامه مي‌دهيد؟

به هيچ وجه من در اين برنامه كارشناس نبودم. اتفاقا زماني كه از سوي اين برنامه دعوت شدم با چهار كارشناس بزرگ كه استخوان خرد كرده‌اند مشورت كردم. حتي در اين برنامه زير نويس شد كه «وحيد شمسايي بازيكن تيم ملي فوتسال». من دو ماه پيش در تيم ملي بودم. كارشناس كدام است؟! در ضمن براي تخريب به آن برنامه نرفتم و درباره تيم ملي هم تنها حمايتي صحبت كردم. ما با كسي دعوا و جنگ نداريم.

آقاي صانعي پس از اين برنامه هم گفته كه شما كارشناس خوبي مي‌شويد.

نمي‌دانم، اين دوستمان مي‌گويد كه كارشناس خوبي مي شوم و آن يكي هم مي‌گويد كه مربي خوبي. خدا را شكر! پس من فقط در بازي كردن خوب نبودم و در همه زمينه‌ها موفق خواهم شد. ممنونم كه من را راهنمايي مي‌كنند و راه به من نشان مي‌دهند. از همه شان تشكر مي‌كنم، اما اي كاش حرفي كه مي‌زنند روي عقل و منطق باشد. ابتدا اتفاقات را ببينيم و بعد يك حرف بزنيم. مثل قبل نباشد كه بگويند فلان كاري را مي ‌كنيم، اما نكنند. چون مني كه 30 سال با تمام مربيان و بهترين‌هاي دنيا بودم، حرفي را مي‌زنم كه سنديت داشته باشد.

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)