ملی‌پوش سابق تیم ملی فوتسال گفت: فوتسال ایران به خون تازه احتیاج دارد و مدیری می‌خواهد که به فکر منافع ملی باشد نه منافع شخصی.

فارس، وحید شمسایی که امروز مهمان برنامه ورزش و مردم بود در خصوص نتایج ضعیف تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی اظهار داشت: دو سه سالی است که بر خلاف سایر کشورهای جهان که در حال پیشرفت هستند ما رو به عقب حرکت می‌کنیم، چرا که اختلاف نظراتی که بین باشگاه‌ها و مسئول کمیته فوتسال پیش آمد به این رشته ضربه زد و باعث شد تا ابتدا نتیجه‌ای غیرقابل انتظار در مسابقات آسیایی و سپس جام جهانی رقم بخورد. این در حالی است که در جام جهانی مسیرمان برای رسیدن به نیمه نهایی هموار بود که متأسفانه تک محوری و خودرأی بودن باعث شد که نتوانیم به مراحل بالاتر برسیم.

وی ادامه داد: 12 سال عضو تیم ملی بودم و باور کنید برای بازی با کلمبیا تمام تن و بدنم می‌لرزید و استرس زیادی داشتم در نهایت نتیجه غیرقابل باوری برای تیم ملی رقم خورد.

شمسایی یادآور شد: 7 بازیکن حاضر در جام جهانی 2012 در 2008  هم بازی می‌کردند و پتانسیل بالایی داشتیم که بتوانیم به جمع 4 تیم برتر جهان در جام جهانی برسیم.

وی در خصوص اینکه چرا برای این مسابقات به تیم ملی دعوت نشد، گفت: یکسری اختلافات بین باشگاه‌ها و مسئول کمیته فوتسال پیش آمد که به فوتسال ضربه زد. وقتی قبل از آغاز لیگ، سه تیم کنار کشیدند به نوعی بضاعت فوتسال نیز کم شد و من که 3 ماه پیش آقای گل آسیا شده بودم اعلام کردم با این مبالغ پایین با باشگاهی قرارداد امضا نمی‌کنم که این موضوع واکنش دوستان را به همراه داشت و آنها اعلام کردند بازیکنی که تیم ندارد را برای تیم ملی انتخاب نمی‌کند این در حالی است که علی کریمی هم چند وقتی بدون تیم بود اما کی روش او را دعوت کرد و اگر مصدوم نبود هم مقابل ازبکستان به وی بازی می‌داد.

بازیکن سابق تیم ملی در پاسخ به این سؤال چه تفاوتی بین عملکرد حسین شمس و صانعی وجود دارد تأکید کرد: از جام جهانی 2000 در خدمت حسین شمس بوده‌ام. فردی بود که تمام مدارج بالای فوتسال را کسب کرده و بهترین مربی فوتسال جهان شد. صانعی هم کمک و مشاور وی بود اما به نظرم رسیدن به افتخارات شمس خیلی سخت است. بنابراین این دو غیرقابل مقایسه هستند.

صانعی می‌تواند در آینده مربی خوبی باشد اما در این شرایط نمی‌توانست کمک حال تیم ملی بوده و به ما کمک کند.

وی در مورد حضور خسوس اسپانیایی در کادر فنی تیم ملی گفت: چیزی که عیان بود این است که در سه بازی مقدماتی جام جهانی تغییری ندیدیم. در هر سه بازی با یک روش بازی کردیم و تفاوت خاصی مشاهده نشد. ما حتی می توانستیم بدون مربی هم کلمبیا را 4 بر صفر شکست دهیم. درست است که آنها خوب دفاع می‌کنند اما در فاز هجومی فقط 4 توپ آوردند که دوتای آن گل شد.

آقای گل فوتسال جهان در مورد اینکه گفته می‌شود رفتارش با حاشیه‌های زیادی همراه است گفت: همیشه می‌خواستم سرباز کشورم باشم و این طور که می‌گویید نیست. در این چند سال به طور مداوم تمرین کرده و در حال حاضر هم آمادگی خوبی دارم و حالا حالاها می‌خواهم به فوتسال کشورم خدمت کنم چون عاشق این رشته هستم.

وی در مورد تبانی در هفته آخر فصل گذشته لیگ برتر فوتسال گفت: با اینکه فدراسیون و رویانیان آن را تأیید کردند اما من یک بازیکن بودم و فکر نمی‌کنم چنین موضوعی صحت داشته باشد.

وی در ادامه در خصوص شرایط تیم ملی فوتسال یادآور شد: در زمان ریاست دادکان شرایط فوتسال طوری بود که به تازگی شکل گرفته و مردم آن را پسندیده بودند و همین موضوع باعث پیشرفت این رشته شد. پس از آن ترابیان آمد تا دو سال هم خوب کار کرد اما پس از این مدت دیگر شاهد نزول فوتسال بودیم. به نظرم فوتسال خون و روح تازه می‌خواهد چرا که استعدادها و مربیان بزرگی داریم که می‌توانند حرف‌های زیادی در دنیا برای گفتن داشته باشند. فوتسال نفس تازه می‌خواهد و به آدم‌هایی احتیاج دارد که باید به فکر منافع ملی باشند تا منافع شخصی. باید کار را به کاردان سپرد تا 4 سال بعد دوباره افسوس نخوریم. چون اعتقاد دارم که حق ما حضور روی سکوهای جهانی است.

الان هم به بن‌بست خورده‌ایم و اگر می‌خواهیم از آن خارج شویم به یک روح تازه نیاز داریم.

شمسایی در خصوص اینکه چرا با ترابیان به مشکل برخورد، تأکید کرد: اتفاقا با ترابیان صمیمی و نزدیک بودیم و نمی‌دانم چطور در 4 ماه اخیر این اختلافات ایجاد شد. فکر می‌کنم زمانی که برای بازگشت فولاد ماهان پیش کفاشیان رفتم این اختلافات به وجود آمد. چرا که وقتی پس از آن با ترابیان دیدار کردم وی به من گفت تا هستم اجازه نمی‌دهم چنین تیم‌هایی به فوتسال بیایند.

ملی‌پوش سابق فوتسال در پایان در خصوص اینکه آیا همچنان به بازگشت به تیم ملی فکر می‌کند یا خیر گفت: شرایط ایده‌آلی دارم و برای بازگشتم لحظه شماری می‌کنم تا برای مردمی که در این مدت من را شرمنده خود کردند قدمی بردارم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)