شنبه 19 بهمن(10:51) 

مرجع خبری پرسپولیس : شوكي ديگر بر پيكر پرسپوليس

پرسپوليس در آستانه دربي شصت‌وششم شوكي ديگر را با ورود وينگادا، مربي شناخته شده پرتغالي تجربه خواهد كرد تا بلكه شير خفته درون سرخ‌ها به خود آمده و اين تيم را به تلاطم وادارد

هر چند كه پيش از اين نيز از زبان افشين قطبي شنيده بوديم كه بازيكنان پرسپوليس دل شير دارند؛ اما گويا شيرهاي سرخ با حضور يك مربي خارجي از خواب غفلت بيدار خواهند شد كه حسين هدايتي رئيس هيات مديره متمول پرسپوليسي ‌ها ديگر بار سركيسه را شل كرد تا با جلب نظر وينگاداي پرتغالي، فردي كه نزد ايراني‌ها چهره شناخته‌شده‌اي دارد و با تيم ملي عربستان نيز در مقابل تيم ملي كشورمان در سال 97 (مقدماتي جام‌جهاني)‌ دست به صف‌آرايي زده و يك پيروزي و يك مساوي را از اين رويارويي به نام خود نوشته،‌ آخرين برگ برنده خود را در آستانه دربي روز جمعه 25 بهمن رو كرده باشند.

هر چند كه اصولا به اعتقاد خيلي‌ها، ضعف اين روزهاي پرسپوليس تمام و كمال به كادر فني اين تيم برنمي‌گشت، اما قطعا حضور وينگادا در اين مقطع نيز براي سرخ‌هاي پايتخت مغتنم است.

به هر حال وينگادا يك مربي بين‌المللي به حساب مي‌آيد و حضورش در فوتبال ايران به نوعي آرزوي ديرينه‌اش را جامه عمل مي‌پوشاند تا او كه بخوبي به استعدادها و توانمندي‌هاي بالاي فوتبال كشورمان واقف است، با پرسپوليس فرصت عرض اندام دوباره‌اي در قاره آسيا بيابد. قطعا اخراج وينگادا از تيم ملي اردن، بد جوري توي ذوق اين مربي پرتغالي زده تا او با قبول شرايط پرسپوليسي‌ها و با انگيزه‌هايي متفاوت‌تر از پيش، مهياي حضور در فوتبال ايران شود.

هر چند كه در اين اوضاع و احوال پرسپوليسي‌ها حتي سراغ مربي شناخته شده‌تري چون فيليپ تروسيه فرانسوي هم رفتند؛ اما قطعا وينگادا به دليل قبول شرايط باشگاه پرسپوليس، اين امكان را يافته است كه هدايت سرخ‌ها را در آستانه ديداري مهم عهده‌دار شود.

شرط قابل توجه نيز به قبول دستياري افشين پيرواني برمي‌گردد كه گويا وينگادا نيز با توجه به شناخت و سابقه ذهني از مدافع اسبق تيم ملي ايران، پذيرفته است كه افشين را در كنار خود ببيند و از تجارب او بويژه مشورت‌هايش در آستانه بازي حساس با استقلال بهره‌مند شود.

به هر حال هركس ديگري نيز به جاي هيات مديره پرسپوليس بود،‌ با جان و دل از افشين پيرواني اين چنين حمايت مي‌كرد تا وفاداري و مطيع محض بودن سرمربي ايراني‌شان را پاسخي درخور داده باشند. طبيعتا هر مربي ديگري به جاي پيرواني بود، رفتن را به ماندن ترجيح مي‌داد؛ اما از آنجا كه افشين يك پرسپوليسي تمام‌عيار و سربازي گوش به فرمان است، اصلا از حضور سرمربي خارجي خم به ابرو نياورده تا با چراغ سبز نشان دادن به مديرعامل سرخ‌ها، حضورش را روي نيمكت پرسپوليس استمرار بخشد.

به طور طبيعي نيز همكاري با وينگادا يا هر مربي خارجي ديگري، به نفع افشين پيرواني خواهد بود تا او كه در مقابل عمل انجام شده براي چند بازي هدايت سرخ‌ها را به عنوان نفر اول پذيرفته بود، با تجربه دستياري به پختگي لازم رسيده و با سيما و پرستيژي جديد خود را به دنياي مربيگري فوتبال ايران معرفي كند.

به هر حال با ورود وينگادا، سرفصلي تازه در تغيير و تحولات اين فصل سرخ‌ها ايجاد خواهد شد تا آنان كه از استعداد تيمي بالايي برخوردارند، دوره فترت را پشت سر گذاشته و همچون شيري واقعي در ميدان، غريدن آغاز كنند؛ غرشي كه افشين قطبي وقتي آن را نديد، گذاشت و رفت تا بلكه وينگادا با كوله‌باري از تجارب ذي‌قيمت، اين ماموريت سنگين را به انجام برساند

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)