مرجع خبری پرسپولیس : بعد از پيوستن فرهاد مجيدي به الغرافه مسوولان اين باشگاه قطري از كاپيتان سابق استقلال به عنوان جانشين محمدرضا خلعتبري نام بردند.

 

يعني اينكه خلعتبري از نگاه مسوولان الغرافه ديگر جايي در اين تيم قطري نخواهد داشت. از همان زمان، يعني چهار، پنج روز پيش تلاش تيم‌هاي ليگ برتري براي جذب خلعتبري آغاز شد.

اين تلاش‌ها از سوي باشگاه‌هايي نظير استقلال، پرسپوليس، تراكتورسازي، سپاهان و ذوب‌آهن صورت گرفت اما تا اينجاي كار هيچ يك از اين باشگاه‌ها موفق به عقد قرارداد با خلعتبري نشده‌اند. تنها دليل اين موضوع هم عدم فسخ قرارداد خلعتبري با الغرافه عنوان شده.

از سويي ديگر قانوني از سوي سازمان ليگ به باشگاه‌هاي ليگ برتري ابلاغ شد با اين مضمون كه آخرين مهلت عقد قرارداد با سهميه‌هاي خارجي جمعه، دوم دي ماه است. بر همين اساس محمدرضا خلعتبري هم كه به دليل حضور در ليگ قطر جزو سهميه‌هاي خارجي محسوب مي‌شود بايد تا جمعه، دوم دي ماه برگه فسخ قرارداد خود را از الغرافه دريافت مي‌كرد تا بتواند به يكي از تيم‌هاي ليگ برتري منتقل شود.

 

آلبرت گريگوريان كه يكي از مسوولان سازمان ليگ محسوب مي‌شود درباره قانون TMS مي‌گويد: «مهلت جذب بازيكن خارجي از سوي تيم‌هاي ليگ برتري تمام شده و ديگر بازيكني نمي‌تواند جذب باشگاه‌ها شود. سيستم TMSتا روز جمعه، دوم دي ماه زمان داده بود تا بازيكنان خارجي كه علاقه‌مندند در ليگ ايران بازي كنند قرارداد خود را با تيم هاي سابقشان فسخ كنند يا اينكه از آنها ITC بگيرند. حالا هم مهلت تمام شده و به نظر مي‌رسد خلعتبري نتواند با تيم‌هاي ليگ برتري قرارداد امضا كند مگر اينكه تا قبل از دوم دي ماه با الغرافه فسخ قرارداد كرده باشد.» با اين تفاسير و نظر به اينكه خلعتبري هنوز با باشگاه الغرافه جلسه‌اي براي فسخ قرارداد برگزار نكرده به نظر مي‌رسد حضور او در ليگ ايران خود به خود منتفي مي‌شود. همين موضوع عرصه را براي تيم‌هاي اماراتي باز مي‌كند تا با فراغ بال اين مهاجم سرعتي را به چنگ خود در بياورند.

حالا كه نه استقلال مي‌تواند خلعتبري را جذب كند و نه پرسپوليس قادر است او را به تور بيندازد تيم‌هاي الجزيره و عجمان كه البته پيشنهاد اولي جدي‌تر است مي‌توانند بدون رقيب براي جذب خلعتبري تلاش كنند و او را به خدمت بگيرند. بايد گفت خلعتبري چه بخواهد و چه نخواهد بايد يك نيم فصل ديگر را بيرون از ليگ برتر بازي كند تا از ابتداي فصل آينده تيم ايراني خود را برگزيند. تلاش‌هاي مديران استقلال و پرسپوليس هم بي‌نتيجه ماند تا خلعتبري اسير قانوني شود كه انگار هيچ يك از مسوولان دو باشگاه بزرگ پايتخت از آن خبر نداشتند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)