مرجع خبری پرسپولیس : نيم فصلي که گذشت، از کادر مديريتي پرسپوليس گرفته تا تک تک بازيکنان، همه زير ذره‌بين هواداراني بودند که از تيم محبوبشان فقط قهرماني مي‌خواستند و بس! در اين ميان اما عملکرد شيث رضايي در قلب خط دفاع، آن هم بعد از بازگشت او به روزهاي اوجش، عملکردي قابل تأمل است؛ او که کرانچار فرمانده خط دفاع مي‌خواندش و بعد از آن نيمکت نشيني 4 هفته‌اي توانست حسابي نظر سرمربي را نسبت به خودش تغيير دهد و حالا در حالي که تيمش در فاصله 5 امتيازي با صدر جدول قرار دارد، با اميدي توأم با منطق درباره قهرماني پرسپوليس صحبت مي‌کند:

پرسپوليس را در نيم فصلي که گذشت برايمان تعريف کن! تو به پرسپوليس برگشتي و تيمي را ديدي كه حتما با فصول قبل تفاوت‌هاي زيادي داشت!

بله… پرسپوليس تيم جواني بود که يک سري ناهماهنگي‌ها هم در آن ديده مي‌شد.
ناهماهنگي موضوعي است که خيلي‌ها به آن اشاره کردند.
ما در ابتداي فصل وقتي 18 بازيکن خود را از دست داديم، طبيعتاً دچار مشکلاتي شديم که البته در کنار يک سري محاسن و فوايد به وجود آمدند. پرسپوليس در ابتداي فصل با جذب بازيکنان جديد تبديل به تيمي جوان شد که مي‌توان آن را يک حسن دانست اما به هرحال اين جوانگرايي ناهماهنگي‌هايي را در پي داشت که معايب اين اتفاق به شمار مي‌روند.
با وجود تمام آن مشکلات بالاخره توانستيد نيم فصل را با کسب رتبه پنجمي به پايان برسانيد. اين رتبه از نظرت رضايتبخش است؟
ببينيد، ما با وجود تمام مشکلاتي که با آنها روبه رو بوديم بين 5 تيم اول جدول قرار گرفتيم، با اين که هواداران رضايت چنداني از اين موضوع ندارند اما بايد بگويم با توجه به اينکه 4 تيم بالاي سر ما با حضور در رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي آسيا دچار ضعف و افت خواهند شد، مي‌توانيم رسيدن به قهرماني در نيم فصل دوم را راحت تر بدانيم اما باز هم همه اين‌ها دال بر اين نيست که تيمي را دست کم بگيريم.

به نظرت ضعف تيم، بيشتر در کدام پست‌ها حس مي‌شد؟

ما همه در قالب يک تيم فعاليت مي‌کنيم. اگر ببريم، همه برديم و اگر ببازيم، همه باختيم اما با اين حال معتقدم ما در اين نيم فصل گل‌هاي بچگانه‌اي خورديم و وقتي حرف از گل بچگانه به ميان مي‌آيد، اولين مقصر خط دفاع است و اين اتفاق زحمت‌هاي کل سيستم را زير سوال مي‌برد.

اين حرف را در حالي مي‌زني که خودت فرماندهي خط دفاع را بر عهده داري!

اين موضوع يک واقعيت است که بايد قبولش کنيم! ضمن اينکه اين را هم تأکيد مي‌کنم که هيچ يک از اين اشتباهات عمدي نبوده!

چقدر از شيث رضايي راضي بودي؟

در اولين بازي اين فصل مقابل مس کرمان، من در پست خودم يعني دفاع وسط بازي کردم که بي تعارف بايد بگويم خيلي خوب بودم! اما در بازي بعد با استقلال اهواز بعد از يک سال و نيم در پست دفاع راست بازي کردم و از آن جا که اين پست نياز به هوازي خوبي دارد و انتظارات مردم از شيث در دفاع راست بسيار بالاست، نتوانستم بازيكني باشم كه خودم مي‌خواستم. در بازي پاس همدان هم دوباره افت كردم. فكر مي‌كنم نوسان من هم زياد بود.
و ناگهان 4 هفته دوري از ترکيب اصلي و سکوت معني دارت!
همان طور که گفتم دوست نداشتم اشتباهي مرتکب شوم که باز هم پرسپوليس و من از هم دور شويم. به همين دليل هيچ اعتراضي نکردم اما بعد از 4 هفته دوباره دفاع وسط بودم. فكر نمي‌كنم كسي بگويد در اين بازي‌ها بد كار كردم!

حالا با اين تفاسير چه چيزهايي قرار است در نيم فصل دوم در شيث تغيير کند؟

اول احساس مسووليت بيشتر در خط دفاع و بعد تمرکز بيشتر از دقيقه 70 به بعد! اين‌ها مواردي است که بايد در نيم فصل دوم بيشتر مورد توجه قرارشان دهم. به جز اين دو مورد، در همه زمينه‌ها حسابي حواسم را جمع کردم و مواظب بودم که هيچ مشکلي به وجود نيايد.

مواردي که گفتي هدفي مثل جلب توجه قطبي را هم به همراه دارد؟

من براي قطبي وکادر فني و تيم ملي آرزوي موفقيت مي‌کنم و همان طور که قبلاً گفتم اظهار نظر درباره دعوت شدن يا نشدن به تيم ملي چندان حرفه‌اي نيست.

به هرحال در بازي مقابل ايسلند هم بعد از اشتباه نصرتي در خط دفاع، جاي خالي‌ات حس مي‌شد…

ترجيح مي‌دهم درباره تيم ملي حرفي نزنم. اين مردم هستند که مي‌توانند قاضي‌هاي خوبي باشند و بگويند شايسته حضور در تيم ملي بودم يا نه. ضمن اينکه از همه آنها تشکر مي‌کنم که در اين مدت به من لطف داشتند اما معتقدم بايد به جاي اعتراض، همه براي سربلندي و پيروزي تيم ملي دعا کنيم.
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)