دوشنبه 12 اسفند(18:06) 

مرجع خبری پرسپولیس : هنوز براى قهرمانى نااميد نيستيم / مجتبى شيرى: با حمايت هواداران، مقاومت را درهم مى شكنيم

پرسپوليس در اصفهان نيز ۲ امتياز ارزشمند را از دست داد اما هنوز اميد براى جبران در ميان سرخپوشان وجود دارد تا در ۵ بازى باقى مانده اتفاقات به نفع پرسپوليس و ضرر ساير رقبا رقم بخورد. مجتبى شيرى مدافع شيرازى الاصل پرسپوليس همچنان اميدوار است سرخ هاى پايتخت در ادامه با ۵ پيروزى و لغزش رقباى قهرمانى، بتوانند لحظه شيرين بالا بردن جام را تجربه كنند. پس از بازى با سپاهان و در آستانه ديدار مقابل مقاومت سپاسى به سراغ شماره ۱۴ سرخ ها رفتيم تا از هر درى با او صحبت كنيم. ماحصل اين گفت وگو را در ذيل بخوانيد: 

pnnc • در بازى مقابل سپاهان درست مثل بازى با برق نتيجه اى بهتر از تساوى براى پرسپوليس رقم نخورد تا ۲ امتياز ديگر از دست برود.
به هر حال هدف ما براى اين بازى كسب هر ۳ امتياز بود كه براى رسيدن به آن برنامه هاى تاكتيكى خاصى را به اجرا درآورديم و اين شانس را داشتيم كه با ۳ امتياز بازگرديم اما اين اتفاق رخ نداد.

pnnc • اما خيلى ها معتقدند پرسپوليس به يك امتياز اين ديدار راضى بود و به نوعى براى نباختن به اصفهان رفته بود.
با اين عقيده مخالفم. ما براى اين ديدار تفكرات خاصى داشتيم. با توجه به دستورات كادرفنى، در مرحله اول راه هاى نفوذ حريف را بسته بوديم و چشم به ضد حملات دوخته بوديم كه حتى در چند صحنه توانستيم روى دروازه حريف موقعيت خلق كنيم كه متأسفانه از آن استفاده نكرديم.

دلخوشى به ضد حملات به معنى عقب نشينى ناخودآگاه نبود؟
نه. اين تاكتيك از سوى كادرفنى طرح شده بود تا با اداره كردن بازى و بستن راه هاى نفوذ حريف از فضاهاى پشت خط دفاعى استفاده كنيم كه تا حدودى هم موفق به اجراى خواسته كادرفنى شديم اما يا بى دقت بوديم يا بدشانس!
جدا از بحث در مورد مسائل فنى با بى مهرى برخى از هواداران و تماشاگران اصفهانى مواجه شديد. در اين مورد صحبت مى كنى.
من به عنوان بازيكن بهتر است در حيطه وظايف و مسئوليت هاى خودم حرف بزنم. اين مسأله به كميته انضباطى و فدراسيون برمى گردد كه اميدوارم شرايط ديگر به اين شكل نباشد. به جز سنگ پرانى ها، مورد بى مهرى لفظى برخى از هواداران منتسب به تيم حريف هم بوديم كه جاى تأسف داشت. اميدوارم با حل اين قبيل مشكلات فضا براى همه تيم ها بخصوص پرسپوليس فراهم شود تا دور از اينگونه تنش ها در زمين فقط و فقط به فكر فوتبال باشيم.
با در نظر گرفتن توقف استقلال در قزوين و شرايط امتيازات تيم هاى مدعى قهرمانى، در حال حاضر شانس پرسپوليس را براى رسيدن به صدر و در نهايت قهرمانى تيم چقدر مى دانى؟
همه ما با اين ذهنيت كار را ادامه مى دهيم كه هنوز جزو مدعيان قهرمانى هستيم. براى همه تيم ها ۵ بازى باقى مانده و طى اين هفته ها ممكن است هزار اتفاق رخ بدهد. ما هنوز هم روى كاغذ يكى از شانس هاى قهرمانى هستيم و تا آخرين لحظه اى كه اين شانس را داريم باانگيزه و تلاش بيشتر براى رسيدن به صدر مى جنگيم. حتى اگر اين شانس را از دست بدهيم تلاش مى كنيم در سهميه ۳ تيم باشيم تا سال بعد به آسيا برويم.
مقاومت سپاسى، حريف اين هفته پرسپوليس كه فراز و نشيب هايى هم در طول فصل داشته را چطور حريفى براى روز سه شنبه مى دانى؟
بزرگترين نقطه قوت آنان مقاومت، جنگندگى و دوندگى بالاى آنهاست. مسأله اى كه باعث مى شود تحت هيچ شرايطى اين تيم چهره يك تيم ضعيف را به خود نگيرد. خودتان ديديد همين مقاومت بود كه در شيراز يقه استقلال را گرفت و اين مسأله تجربه خوبى براى ماست كه نه مقاومت بلكه هيچ يك از حريفان خود را دست كم نگيريم. الان تمام فكر و ذكر ما به پيروزى مقابل اين تيم معطوف است تا با لغزش احتمالى ديگر حريفان بتوانيم در هفته هاى پايانى به صدر برسيم و اين جايگاه را به هيچ تيم ديگرى ندهيم.
و حرف پايانى مجتبى شيرى؟
امتياز ويژه ما براى بازى مقابل مقاومت، بازى خانگى و استفاده از نيروى حمايتى هوادارانمان است. اميدوارم با حضور پر تعداد هوادارانمان در سكوهاى آزادى بتوانيم با ۳ امتياز كامل، اين ديدار مهم را به پايان برسانيم

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)