تمام اخراجي‌ها از ويلي تا شيث رضايي

مرجع خبری پرسپولیس : اخراج شيث رضايي از پرسپوليس تثبيت شد و پرسپوليس او را تا پايان فصل از دست داد. تا قبل از اين، پرسپوليس در مقاطعي ديگر هم بازيكناني را به علت اخراج كادر فني در ميانه فصل از دست داده است. به بهانه اتفاقي كه براي شيث افتاد پرونده اخراجي‌هاي وسط فصل تاريخ پرسپوليس را مرور مي‌كنيم.


1 – ويليام مك لوري: او در سال 1356 به پرسپوليس آمد اما به علت ارائه بازي‌هاي نه چندان قوي توسط محراب شاهرخي از تركيب تيم اخراج شد. در همان زمان آلن ويتل انگليسي هم به پرسپوليس آمد و موفق شد بازي‌هاي شايسته‌اي را براي پرسپوليس ارائه دهد.

 

2- كوروش لرستاني، محمد حسن انصاري‌فرد و سعيد نعيم آبادي:‌ آنها در سال 67 توسط علي پروين از پرسپوليس اخراج شدند.جرم آنها حمايت از گروه مديريتي تيم، يعني بنياد مستضعفين بود.

 

مسئول آنها انصاري‌فرد بود و نعيم‌آبادي و كوروش لرستاني از سمبل ضد پروين يعني انصاري‌فرد حمايت مي‌كردند. جالب اينكه انصاري‌فرد و سعيد نعيم آبادي به تيم برگشتند و كوروش لرستاني براي هميشه از حضور در پرسپوليس محروم شد. لرستاني به پاس برگشت و در سال 68 با پيراهن تيم فوتبال پاس به تيم فوتبال پرسپوليس گل زد.

 

3- از ابتداي دهه 80 روند اخراج درون تيمي در پرسپوليس افزايش پيدا كرد. در نوروز سال 80 پروين در حركتي غيرمنتظره، رضا شاهرودي، احمدرضا عابدزاده، ادموند بزيك، هادي مهدوي‌كيا و جواناني مثل لشگري و هادي عقيلي را از تيم اخراج كرد. عقيلي بعدها بهترين دفاع وسط ايران شد و در تيم سايپا و سپاهان به بازي پرداخت. ادموند بزيك هم يك سال بعد، آقاي گل ليگ با تيم سپاهان شد. البته بعدها عابدزاده به تيم برگشت و محروميت و اخراجش پس گرفته شد. اما او ترجيح داد سال بعد را خودش در تيم پرسپوليس نباشد!

 

4- در سال 1385، آري هان تعداد زيادي از ياران تيم را اخراج كرد. اخراج او البته غيرمنتظره بود. شايد اخراج داوود فنايي، حامد كاويانپور و بهروز رهبري‌فرد به علت ارايه بازي‌هايي ضعيف منطقي بود اما اخراج انصاريان كه در آن زمان از بهترين‌هاي فوتبال ايران در دفاع وسط بود. غيرمنتظره به نظر مي‌رسيد، البته گفته مي‌شد كه آنهابه اين علت اخراج شده‌اند كه بازيكنان حاشيه‌دار تيم بوده‌اند و به پيشنهاد انصاري‌فرد به آري‌هان كنار گذاشته شده‌اند، مسئله‌اي كه بعدها آري‌هان و انصاري‌فرد هر 2 آن را انكار كردند.

 

5- در فصل 87-86 كه پرسپوليس با افشين قطبي در ميانه راه قهرماني بود 2 بازيكن تيم يعني محمدرضا ماماني و شيث رضايي از تركيب تيم اخراج شدند. شيث به صبا و ماماني به پاس همدان رفتند و شيث سال بعد به پرسپوليس برگشت.

 

6- دي كارمو كه يكي از ضعيف‌ترين بازيكنان خارجي تيم پرسپوليس بود در سال 87 به پيشنهاد افشين قطبي به ايران آمد ولي با ارائه بازي‌هاي بسيار انتقادآميز در ميانه فصل مجبور شد از پرسپوليس كنار برود.

 

شيث رضايي تنها بازيكن تاريخ پرسپوليس است كه براي دومين بار در ميانه فصل از پرسپوليس اخراج مي‌شود. او از اين حيث صاحب ركورد در تاريخ پرسپوليس است.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)