مرجع خبری پرسپولیس : مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس، گفت: امیدواریم بتوانیم تثبیت نام پرسپولیس را در سال جاری به پیشگاه مردم هدیه کنیم .

 

مصطفی شکری در باره دومین جلسه رسیدگی به دعوی باشگاه علیه شرکت “پرسپولیس” متعلق به اسماعیل وفایی(مدعی مالکیت نام پرسپولیس)  گفت: در این جلسه ایرادات مطرح شده از سوی خوانده با ارائه ادله ابرازی از سوی باشگاه وارد دانسته نشد  که در ادامه جلسه قاضی رسیدگی کننده به ماهیت دعوا های مطرح شده پرداخت.

 

وی درباره این جلسه که هفته گذشته در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار شد یادآوری، کرد:  حسب دعوت دادگاه،  نمایندگان سازمان ثبت شرکتها نیز  جهت ارائه توضیحات لازم  در جلسه حضور داشتند. نماینده محترم سازمان ثبت در توضیحاتی اعلام کرد که شرکتی تحت عنوان شرکت پرسپولیس با مدیریت آقای اسماعیل وفایی در اردیبهشت سال 70 ثبت شده است این در حالیست که سوابق نشان میدهد 49% سهام شرکت مذکور به سازمان تربیت بدنی تعلق داشته و متعاقبا در سال 76 سهام مذکور به صورت عجیبی به اشخاص ثالث واگذار شده است.

 

شکری، افزود: دفاعیات باشگاه از خواسته خود برای ابطال  نام شرکت خوانده بر اساس این واقعیت بیان شد که اولا شرکت خوانده در زمان تاسیس متعلق به سازمان تربیت بدنی بوده و انتقال متعاقب سهام غیر قانونی صورت پذیرفته است و ثانیا با توجه به اینکه شخصیت تیم فوتبال پرسپولیس بسیار پیش تر از زمان ثبت رسمی شرکت خوانده تحقق یافته و ایجاد شده است . این نام با سابقه ای تاریخی قریب 30 سال متعلق به آحاد مردم ایران است.

 

وی هم چنین تاکید کرد: بر اساس مفاد ماده 8 کنوانسیون پاریس نامی تجارتی همچون پرسپولیس که سابقه، تاریخ و ریشه چند ده ساله در فرهنگ و حافظه تاریخی جامعه دارد، حتی بدون تشریفات ثبت مورد حمایت قانون قرار دارد و افراد نمی توانند  با استفاده از خلا مدیریتی ایجاد شده در آن مقطع زمانی، این میراث فرهنگی و تاریخی را به نفع خود مصادره کنند.

 

مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس، افزود: در ادامه جلسه مدارک مربوط به مالکیت مسلم دولت بر امتیاز تیم فوتبال پرسپولیس ارائه شد. همچنین به اطلاع دادگاه رسید که وزارت ورزش (سازمان تربیت بدنی) نیز به عنوام مالک سهام شرکت خوانده، دعوی خود را علیه خوانده مطرح کرده است که موضوع در مرجع قضایی صالحه و دست رسیدگی است.

 

وی، ادامه داد: این باشگاه حسب وظیفه قانونی خود مصمم به بازگرداندن نام محبوب پرسپولیس به دامان میلیونها هوادار عزیز و احیا حقوق مادی و معنوی باشگاه به عنوان یک شرکت متعلق به مردم است.

 

شکری در پایان، خاطرنشان کرد: بسیار امیدواریم که مرجع قانونی رسیدگی کننده با عنایت به مقررات حاکم بر موضوع و وضوح تعلق نام پرسپولیس به ملت از مصادره این نام به نفع اشخاص ثالث جلوگیری نماید و امیدواریم بتوانیم تثبیت نام پرسپولیس را در سال جاری به پیشگاه مردم هدیه کنیم .

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)