خبرگزاری پرسپولیس : مشاور باشگاه پرسپولیس درامور حقوق بین الملل گفت: هنوز مدیریت باشگاه برای شکایت از کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ابلاغیه ای به ما نداده است.

مصطفی شکری افزود: شاید یکی از دلایلی که هنوز مدیریت باشگاه برای این امر اقدامی نکرده است این باشد که کی روش فقط یک شخص حقیقی نیست و سرمربی تیم ملی ایران نیز محسوب می شود. ما نمی خواهیم این اقدام به تیم ملی لطمه ای وارد کند اما باید از منافع باشگاه نیز حمایت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما اظهارات کی روش از نظر حقوقی قابل پیگیری است؟ گفت: این موضوع قابل شکایت در فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)است اما هدف ما این نیست که فیفا نیز عکس العمل قاطع و محکمی در مقابل این مصاحبه داشته باشد. اصلا نباید چنین انتظاری داشته باشیم چون دیدگاهی که در ایران نسبت به رسانه ای مثل بی بی سی فارسی وجود دارد قابل قیاس با دیدگاه فیفا نسبت به این رسانه نیست.

شکری تاکید کرد: هدف ما از این شکایت بیشتر در جهت اعتراض به مطرح شدن صحبت های غیر مسئولانه کارلوس کی روش درباره باشگاه پرسپولیس است. چنین اظهاراتی ممکن است باعث ایجاد مشکلات داخلی وحاشیه برای باشگاه شده ونگاه ها رابه تیم وبازیکنان پرسپولیس تغییر داده و همه مشکلات تیم ملی را متوجه این تیم بدانند. حق باشگاه است که وقتی به منافعش لطمه ای وارد می شود از خود دفاع کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این شکایت به جای فیفا به فدراسیون فوتبال ایران ارائه نمی شود ؟ گفت: هنوز هیچ اقدامی از سوی باشگاه انجام نشده است اما اگر این مصاحبه با یک رسانه داخلی انجام شده بود شاید شکایت ما به فدراسیون فوتبال ایران ارائه می شد. بدون شک رسانه ای که این مصاحبه را انجام داده است نیز برای ما اهمیت دارد.

مشاور باشگاه پرسپولیس در امور حقوق بین الملل درباره اینکه آیا باید در قرارداد سرمربی تیم ملی با فدراسیون بندی درباره مصاحبه با رسانه های خارجی وجود داشته باشد؟ گفت: نمی دانم که آیا چنین موضوعی در قرارداد کی روش وجود دارد یا نه اما نمی توان سرمربی تیم ملی را از مصاحبه با تمام رسانه های خارجی منع کرد زیرا این امر در برخی مواقع مثل نشست های خبری پیش از مسابقات اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: کشور ما درباره برخی رسانه ها حساسیت ویژه ای دارد و باید فدراسیون نیز در قرارداد خود با کی روش برای مصاحبه با این رسانه ها محدودیتی قائل می شد. فدراسیون نیز در این زمینه مسئول است و باید روی رفتار سرمربی تیم ملی کنترل بیشتری داشته باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)