نمایندگان ازبکستان به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند.

دوشنبه شب در دیدارهای دور پایانی گروه B لیگ قهرمانان آسیا تیم‌ الفیصلی اردن با نتیجه 2 بر یک از سد شارجه امارات گذشت.

در دیگر بازی این گروه السد قطر برابر نسف‌قارشی ازبکستان نتیجه تساوی 2 – 2 را کسب کرد.

در جدول رده‌بندی گروه B نسف قارشی با 11 امتیاز صدرنشین شد و به مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. تیم‌های السد (هشت امتیاز)، شارجه (هشت امتیاز) و الفیصلی اردن (چهار امتیاز) نیز رتبه‌های دوم تا چهارم را به خود اختصاص دادند.

امشب همچنین در دیدار همزمان دور پایانی گروه D لیگ قهرمانان آسیا نوبهار ازبکستان 2 بر یک در خانه مومبای سیتی هند پیروز شد و با کسب 13 امتیاز در رده دوم جدول جای گرفت. نماینده ازبکستان با کسب این پیروزی پس از الهلال عربستان صدرنشین جواز صعود را دریافت کرد.

از بین تیم‌های دوم گروه‌های پنج‌گانه غرب آسیا پاختاکور هفت امتیاز (تفاضل گل صفر) از پنج بازی، السد قطر هشت امتیاز (تفاضل گل 4+) از شش بازی، سپاهان ایران 10 امتیاز، نوبهار ازبکستان 13 امتیاز و پرسپولیس هشت امتیاز (تفاضل 1+) از پنج بازی را به ثبت رسانده‌اند. در این بین صعود نوبهار با 13 امتیاز به دور بعد قطعی شده است.

با این نتایج پرسپولیس در صورت برد با هر نتیجه ای 11 امتیازی شده و صعود می کند اما در صورتی که پاختاکور در بازی که قبل از پرسپولیس انجام می دهد برنده نشود سرخپوشان با مساوی هم صعود می کنند.

سپاهان در آخرین دیدار برابر الاتحاد شکست خورد ولی بخاطر تفاضل گل خوبی که دارد، شانس صعودش با 10 امتیاز بالاست است مگر اینکه پاختاکور 9 گل بزند. با این وجود، پرسپولیس می‌تواند با برتری مقابل الدحیل 11 امتیازی شود و عملکرد بهتری در مرحله گروهی نسبت به سپاهان از خود بر جای بگذارد و البته با این شرایط هر دو نماینده ایران به دور حذفی می‌رسند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)