یکشنه 6 بهمن (15:50)

مرجع خبری پرسپولیس : به رغم موافقت رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی صورت گرفت .

دو هفته قبل بود که رئیس سازمان ورزش از طرح این سازمان برای واگذاری تیم‌های محبوب پایتخت به وزارتخانه‌های صنایع و راه خبر داد. در این طرح که موافقت ریاست جمهوری هم پای برگه اش پاراف شده بود ، دو وزارتخانه راه و صنایع ماموریت پیدا می‌کردند برای مدت 5 سال به نمایندگی از سازمان ورزش هزینه های دو تیم استقلال و پرسپولیس را اداره کنند. در این طرح آمده بود برای بسترسازی در راه خصوصی شدن دو تیم محبوب پایتخت ، وزارتخانه‌های یادشده ماموریت می‌یابند تا با کمک اسپانسرینگ شرکت های نیمه دولتی وابسته شان ، هزینه تیم های فوتبال پایتخت را تامین کنند. همچنین در مدت 5 سال باید نیمی از هزینه ساخت ورزشگاه اختصاصی 50 هزار نفره برای هر یک از این تیم ها را وزارتی که اداره تیم را بر عهده می‌گیرد بپردازد.
در همان ابتدای اعلام این طرح درحالی‌که اکبر محرابیان ، وزیر صنایع پیام ریاست جمهوری را برای کمک به مردم غزه به ونزوئلا برده بود ، حمید بهبهانی ، وزیر راه و ترابری ، مخالفتش را با واگذاری استقلال به این وزارتخانه اعلام کرد. به همین دلیل بود که همزمان با اعلام خبر یادشده ، این شایعه قوت گرفت که استقلال باری دیگر زیر پوشش وزارت رفاه برود. با این وجود خیلی زود وزارت رفاه هم از این مسئولیت سر باز زد.

اولین کسی که مخالفتش را با این طرح اعلام کرد ، یوسف پور رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی بود ، بزرگترین شرکت نیمه خصوصی وابسته به وزارت رفاه که می تواند بهترین حامی استقلال باشد. او در این باره گفت:« تجربه بار قبل مان باعث شده که پشت دست مان را داغ کنیم و دیگر هیچ وقت به فوتبال نزدیک نشویم.»
مصری وزیر رفاه هم هیچگاه میانه خوبی با تیمداری ندارد. او که خود زمانی عضو هیات مدیره استقلال بود به محض رسیدن به وزارت ، استقلال را به سازمان تربیت بدنی پس داد.
در همین حال ، با اینکه به نظر می‌رسید وزارت صنایع به عنوان بزرگترین حامی تیم‌های لیگ برتر با بیش از 8 تیم صنعتی در شهرستان های کشور ، حامی مالی پرسپولیس شود ، وزیر صنایع هم مخالفتش را با این انتقال اعلام کرد. محرابیان در این باره به ایسنا گفت:« در حال حاضر شرایط برای واگذاری باشگاه پرسپولیس به این وزارتخانه فراهم نیست. وزارت صنایع و معادن حامی همه‌ی تیم‌های ورزشی بزرگ از جمله باشگاه پرسپولیس بوده، اما به نظر می‌رسد که در حال حاضر شرایط برای واگذاری این باشگاه به وزارت صنایع و معادن وجود ندارد. »
این پاسخ مخالف خط بطلانی است بر طرح سازمان ورزش برای واگذاری استقلال و پرسپولیس به وزارتخانه ها. طرحی که با انتقاد شدید نمایندگان مجلس مواجه شده بود و آرین منش ،نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس آن را در تضاد آشکار با سیاست های کلی نظام برای کوچک کردن حجم مدیریت دولتی است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)