شیت رضایی کاپیتان سابق پرسپولیس می‌گوید فشاری که برای جام گرفتن روی استقلال وجود دارد، روی پرسپولیس نیست.

پرسپولیس قهرمان لیگ شد و حالا در آستانه فتح دومین جام این فصل قرار دارد. شیث رضایی کاپیتان سابق پرسپولیس در مسائل مختلف گفت‌وگویی با خبرورزشی انجام داد که در ادامه می‌خوانید.

پرسپولیس قهرمان لیگ شد. در حالی‌که در مصاحبه قبلی گفته بودی نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود.
بله استنباط من این بود که خیلی‌ها دوست ندارند پرسپولیس قهرمان شود. من سپاهان را به دلایلی شانس اول قهرمانی می‌دانستم و اگر مقابل ملوان پیروز می‌شدند، این تیم قهرمان می‌شد. در هر صورت اتفاقات فوتبالی طوری رقم خورد که پرسپولیس قهرمان شد. مبارک هواداران و کل اعضای تیم باشد.پرسپولیس در 7 بازی پایانی درخشان بود و همه امتیازات را جمع کرد. از امتیاز از دست دادن استقلال و سپاهان بیشترین بهره را برد و موفق شد قهرمان شود.

ولی سرمربی استقلال معتقد بود پرسپولیس اصلا شایستگی قهرمانی را نداشت و به این تیم تبریک نگفت.
تبریک گفتن یا نگفتن او مگر مهم است؟ اصلا ساپینتو چه کاره است که بگوید پرسپولیس شایستگی قهرمانی در این فصل را داشته یا نداشته است. سپاهان در خانه و با آن جو وحشتناک از پس ملوان برنیامد. استقلال دربی را باخت و به صنعت نفت امتیاز داد. آنوقت پرسپولیس لیاقت قهرمانی نداشته است. حتما تیم او بدون اینکه صدرنشین باشد و حتی در هفته پایانی شانسی برای قهرمانی داشته باشد، مستحق قهرمانی بود. البته من معتقدم استقلال و سپاهان تیم‌های خوبی بودند و فوتبال قشنگی بازی می‌کردند ولی پرسپولیس باهوش تر بود و کاملا با شایستگی قهرمان شد. به سرمربی استقلال بگویید مهم نیست تبریک بگوید یا نگوید چون ما اصلا نیازی به تبریک او نداریم.به او بگویید پرسپولیس پادشاه فوتبال ایران است و در هفت سال اخیر شش بار قهرمان شده است. البته فکر نکنم او به اندازه پرسپولیس در زندگی‌اش جام دیده باشد.

استقلالی‌ها می‌گویند داوری‌ها به سود پرسپولیس بود و می‌خواستند این تیم قهرمان شود. در این خصوص چه صحبتی داری؟
حتما فقط سال قبل که خودشان قهرمان شدند، فوتبال پاک بود. خودشان از این حرف‌ها خنده شان نمی‌گیرد؟ حتما وزیر در دربی به استقلال گل زده یا در بازی با صنعت نفت باعث شد استقلال امتیاز از دست بدهد. دوران این حرف‌ها تمام شده و همه باید یاد بگیرند که به پرسپولیس احترام بگذارند. البته بعضی‌ها اگر هوچی‌گری نکنند، روزشان شب نمی‌شود. پرسپولیس خودش کلی امتیاز به خاطر اشتباهات داوری از دست داد وگرنه اصلا کار قهرمانی به روز آخر نمی‌کشید.

یحیی هم بعد از بازی مقابل هوادار به ساپینتو کنایه زد و گفت اگر من کارهایی که او کرد را می‌کردم، تا یک سال محروم می‌شدم.
دقیقا درست است. این آقا هرکاری دلش خواست کرد و به همه توهین کرد. یادمان نرفته چطور بعد از دربی می‌دوید تا به تیم داوری فحاشی کند. مشخص نیست چرا او را محروم نکردند. این آقا دیگر باید چه کاری انجام می‌داد تا به خاطر آن حرکت محروم می‌شد. اگر یحیی کارهای ساپینتو را می‌کرد، نابود می‌شد. جالب است این اتفاقات می‌افتد و همه می‌بینند ولی باز هم می‌گویند خارج از فوتبال پرسپولیس را قهرمان می‌کنند.

دربی جام حذفی را چطور می‌بینی؟
دربی همیشه با تمام بازی‌ها فرق می‌کند. واقعا نمی‌شود پیشبینی کرد. پرسپولیس قهرمان لیگ شده و اگر در جام حذفی هم نتواند قهرمان شود، اتفاقی نمی‌افتد و فشاری روی تیم نیست. از آنطرف فشار روی استقلال زیاد است و به نوعی این بازی مرگ و زندگی برای استقلال و ساپینتو محسوب می‌شود. امیدوارم قضاوت عادلانه ای ببینیم .قطعا هر تیمی‌بهتر بازی کند برنده خواهد شد، هرچند دیگر نیازی نیست که بگویم چقدر دوست دارم پرسپولیس این جام را بگیرد. بردن دربی با جام گرفتن همراه باشد، مزه دیگری دارد. استقلالی‌ها به دنبال جام هستند ولی ما به دنبال جا برای نگهداری جام‌هایمان هستیم.

با توجه به پنالتی گیر بودن بیرانوند، خیلی‌ها می‌گویند اگر بازی به ضربات پنالتی بکشد پرسپولیس برنده خواهد شد.نظر تو در این خصوص چیست؟
خب علیرضا واقعا هم در بازی فوق‌العاده است و هم پنالتی‌گیر قهاری به حساب می‌آید. من هم موافقم که اگر بازی به پنالتی بکشد، پرسپولیس شانس بیشتری برای برد دارد. هرچند باید دید شرایط و اتفاقات بازی چطور رقم خواهد خورد. بازیکنان استقلال دوست ندارند با توجه به حضور بیرانوند درون دروازه کار به پنالتی برسد. فکر می‌کنم تا روز بازی بارها کابوس علیرضا را می‌بینند. حرف از بیرانوند شد، باید بگویم من واقعا بعضی اوقات وقتی علیرضا توپ را نگه می‌دارد و یا پاس ریسکی بین چند نفر می‌دهد، استرس شدیدی می‌گیرم. تا حالا همچین گلری نداشتیم که در این حد بازی با پای خوبی داشته باشد و راحت بازیسازی کند. من واقعا عادت نداشتم و به همین خاطر موقع دیدن بازی‌ها کلی استرس می‌گرفتم.

استقلالی‌ها به جد می‌گویند برای دربی باید داور خارجی بیاید. تو در این خصوص چه صحبتی داری؟
استقلالی‌ها چه کاره هستند که بگویند چه داوری بیاورند. وقتی صحبت از فینال عادلانه کردم دقیقا به همین خاطر بود. ما کلی داور در ایران داریم که سال‌هاست دربی را سوت می‌زنند. اگر داور خارجی بیاورند بی احترامی‌به آن‌هاست. ما که برایمان مهم نیست. اصلا از کره ماه داور بیاورند ولی این اتفاق به استقلالی‌ها ربطی ندارد و در حیطه وظایف مدیران فدراسیون است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)