پرسپولیس نیوز : دو بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال شب گذشته مهمان شبکه تلویزیونی ورزش بودند.

امیرحسین صادقی و پیام صادقیان دو بازیکن استقلال و پرسپولیس شب گذشته میهمان برنامه چهل‌تیکه از شبکه ورزش بودند.

در این برنامه امیرحسین صادقی و پیام صادقیان هر دو به خانواده مرحوم مهدی محمدی مربی کهنه‌کار مس کرمان تسلیت گفتند.

 

بازیکن تیم فوتبال استقلال گفت: در بازی‌های دربی خود هواداران هم دوست ندارند ببازند اما در بازی روز جمعه هواداران دو تیم خستگی به تن‌شان ماند.

صادقی مدافع استقلال در این برنامه در پاسخ به این سؤال که نظرش در مورد جمله «دربی میلیاردرها برنده نداشت»، چیست، گفت: میلیاردرها شاید انگشت‌شمار باشند اما این یک حقیقت است که فوتبال صنعت شده است و خیلی کشورهای حتی صنعتی هم فوتبال را دوست دارند، به خصوص دربی که شرایط خاص خودش را دارد. در دربی روز جمعه نیز حساسیت بسیار بالا بود چرا که دو تیم در بالای جدول بودند و قسمت سخت امر نیز هواداران میلیونی این دو تیم بود. خود هواداران هم دوست ندارند ببازند، حال اینکه در استادیوم آزادی و در چمن ورزشگاه بازی کنید و بحث‌هایی که از هفته‌ها قبل در خصوص دربی می‌شود را نیز به آن اضافه کنید. همه این شرایط باعث می‌شود که بازیکنان استرس زیادی داشته باشند.

صادقی ادامه داد: البته ترس از شکست این نیست که فقط بازی مساوی شود، بعد از برد خیلی از خانواده‌های طرفداران تا یک هفته خوشحال هستند و شکست آن روی سکه است و موجب می‌شود که حتی شش ماه و یا تا دربی بعدی هواداران و خانواده‌ها ناراحت باشند و هواداران تا مدت‌ها در محل خودشان نمی‌توانند رفت و آمد کنند. اما در دربی گل زدن و گرفتن سه امتیاز نیز افتخار بزرگی است که در تاریخ ثبت و ماندگار می‌شود.

وی در خصوص اینکه برخی معتقدند رسانه‌ها موجب حساسیت بالای این بازی شده‌اند، گفت: این حرف را قبول ندارم چرا که اگر رسانه نباشد، فوتبال ایران هم معنا ندارد. همانطور که رسانه‌ها کمک به تیم ملی کردند تا راهی جام جهانی شود، برای ما که در اردوی تیم ملی بودیم، رسانه‌ها روحیه خوبی به ما می‌دادند و سنگ تمام گذاشتند.

بازیکن استقلال در ادامه گفت: اما پس از دربی روز جمعه هواداران خستگی به تن‌شان ماند و از محدود دربی‌هایی بود که تماشاگران به تیم حریف و داوری بی‌احترامی نکردند. امتیازی که از استقلال کم شد یک باب شد که هواداران تیم‌های دیگر این کار را نکنند.

صادقی در خصوص بحث‌های روزهای اخیر پیرامون تیم ملی و رفتن کی‌روش، گفت: رفتن کی‌روش قطعا تأثیر منفی روی روحیه بازیکنان خواهد داشت، اگر چنین اتفاقی بیافتد در آینده ضرر خواهیم کرد چرا که با کی‌روش در مسیر پیشرفت خوبی بودیم و این را فقط در بازی با تیم ملی نمی‌گویم. من امیدوارم تیم ملی در جام جهانی با تیم‌های خوب هم‌گروه شود. همیشه به جواد نکونام گفته‌ام دوست دارم ایران در گروه آرژانتین باشد. جواد بارسایی است و من رئالی هستم.

بازیکن استقلال در پایان در خصوص خطایی که روی صادقیان داشت، گفت: آن تکلی که من روی پای پیام صادقیان رفتم را اصلا ندیدم، اما تکل بدی بود و همین‌جا از ایشان عذرخواهی می‌کنم.

 

نظرسنجی پیامکی در خصوص دلیل کیفیت پایین دربی بود که به ترتیب شامل گزینه های 1- حسیاسیت بالا 2- ترس کادرفنی 3- ضعف بازیکنان و 4 – توصیه مسئولان بود. صادقی در خصوص انتخابش از بین گزینه ها گفت: گزینه دوم را که جرات نمی کنم انتخاب کنم. گزینه سوم هم که علیه خودمان است و گزینه چهارم هم که اصلا صحت ندارد پس گزینه اول را انتخاب می کنم. پیام صادقیان هم گزینه یک را انتخاب کرد.

همچنین پیام صادقیان بازیکن جوان تیم پرسپولیس نیز در این برنامه در خصوص دربی روز جمعه گفت:‌ این بازی اولین تجربه دربی من بود و شرایط و جوّ آن را نمی‌دانستم قبل از دربی خیلی راحت و ریلکس بودم اما وقتی به استادیوم آزادی و زمین چمن رفتم تازه فهمیدم که دلیل این همه تساوی در دربی‌ها چیست، اما حقیقت این است که هر دو تیم برای برد به زمین می‌آیند و همه بازیکنان دو تیم تلاش کردند که بازی گل داشته باشد.

صادقیان در ادامه گفت: فکر کنید پرسپولیس در دربی می‌باخت، آنگاه تا یک مدت نمی‌توانستیم از خانه‌هایمان بیرون بیاییم. در محل ما همه دوستان من و همسایه‌ها همیشه می‌گفتند که ما از شما قهرمانی نمی‌خواهیم اما بازی دربی را نبازید.

وی در خصوص بحث‌های داوری و خطاهای زیاد دو تیم در این بازی گفت: این بازی برخوردهای خیلی شدیدی داشت و آن تکلی که من روی پای جواد نکونام رفتم باید بگویم آن موقع عصبی بودم.

صادقیان در پایان در خصوص اینکه بهترین بازیکن دربی لقب گرفته است، گفت: خوشبختانه اینگونه شد و من هم برای بازی در روز جمعه انگیزه‌های زیادی داشتم، جایزه‌ای هم که به من دادند یک سکه بود.

 

امیرحسین صادقی به عنوان حرف پایانی گفت ولادت حضرت معصومه (س) و روز خواهر(!) را خدمت بینندگان  عزیز تبریک عرض می کنم.

 

پیام صادقیان که پس از انتخاب به عنوان مرد برتر دربی بیشتر مورد توجه ها قرار گرفته علاوه بر حضور در شبکه ورزش یک گفتگوی دیگر نیز انجام داده که متن آن را در ادامه مرور می کنید:

 

 مهاجم جوان پرسپولیس می‌گوید اعتماد به نفس بالایی دارد و دلیل آن حمایت مادرش است.

* داربی باز هم مساوی شد و انتقادها همچنان از کیفیت این بازی ادامه دارد.

به هر حال بازی بسیار سخت است. شرایطش با سایر بازی‌های لیگ تفاوت دارد و تماشاگران دو تیم هم راضی به باخت تیمشان در این دیدار نیستند. شما خودتان می دیدید که حساسیت زیاد، روی کیفیت فنی بازی تاثیر گذاشته بود. فکر می‌کنم دو تیم به یک اندازه شانس گلزنی داشتند و تساوی نتیجه عادلانه‌ای بود.

* خودتان برای نباختن آمده بودید؟

نه باور کنید که هدف ما برد بود. حتی در بین دو نیمه دایی به ما گفت حتما باید بازی را ببریم. ما هم با همین ذهنیت وارد زمین شدیم اما شرایط بازی طوری ایجاب می‌کرد که تقریبا همه بازیکنان نمی‌توانستند بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارند. اگر تیمی می‌باخت تا چند هفته مربی و بازیکنانش تحت فشار بودند.

* بعد از بازی بهترین بازیکن زمین شدی.

همانطور که قبل از داربی گفتم برای این بازی استرس نداشتم و خیلی راحت بازی کردم. خدا را شکر می‌کنم که در اولین حضورم در داربی بهترین بازیکن زمین شدم اما همه هم‌تیمی‌هایم از نیلسون گرفته تا سیدصالحی زحمت کشیدند. فکر می‌کنم واقعا خوب بودم و به نظر خودم یکی از بهترین بازی‌هایم را انجام دادم.

* اعتماد به نفس بالایی هم داری!

ببینید من 20 سال بیشتر ندارم اما باید از فوتبال لذت ببریم. به خاطر همین دیدگاهی که دارم هیچوقت در بازی استرس ندارم و ذهن خودم را آزاد کرده‌ام. شکرخدا اعتماد به نفسم هم خوب است اما باید به یک نکته حتما اشاره کنم که دلیل آن دعای مادرم است. پدرم فوت کرده اما مادرم از همان آغاز فوتبالم مثل کوه پشتم بوده است. من یک چیز می‌گویم و شما یک چیز می‌شنوید. خیلی هوای من را دارد و به این خاطر واقعا خوشحالم.

* بازی با گسترش فولاد را چطور می‌بینی؟

روند خوبی را شروع کرده‌ایم و امیدوارم که در هفته‌های آینده تداوم داشته باشد. خلعتبری هم به ما اضافه شده و مطمئن باشید که پرسپولیس روز به روز بهتر خواهد شد. مقابل گسترش بدون شک کار سختی داریم. آنها یک تیم جوان و دونده دارند و باید هرطور شده سه امتیاز را به دست بیاوریم. حمایت هواداران در این بازی مثل همیشه عصای دست ما خواهد بود و به آنها قول می‌دهم که پرسپولیس مورد نظرشان را در این هفته‌ها می‌بینند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)