آقا كريم، ستار همداني و استاد اسدي مي گويند پدرم اعجوبه بود. حتما خوب بود كه به او مي گفتند حسن زيكو.

گل؛  پيام صادقيان ، يكي از اميدهاي علي دايي براي موفقيت در ليگ سيزدهم است. بعد از حضور در پرسپوليس، حالا صادقيان كم كمك آماده مي شود براي بازي مقابل تراكتورسازي. او كه حالا شماره 11 پرسپوليس را به تن كرده، اميدوار است بهترين عملكرد خود را روبروي تيمي نمايش بدهد كه زماني پدرش آنجا بازي مي كرده. گفتگو با صادقيان پيش رويتان است:

_ امسال با پيراهن شماره 9 براي پرسپوليس بازي مي كني؟

قرار بود من شماره 9 بپوشم اما دادم به رضا حقيقي. علي آقا همه چيز را گذاشت در اختيار من و رضا و گفت خودتان درباره پيراهن شماره 9 تصميم بگيريد. من هم به خاطر كسوت رضا حقيقي شماره 9 را به او دادم و خود 11 را برداشتم. خوشحالم كه علي دايي هم زماني 11 مي پوشيده و من هم حالا با اين پيراهن به ميدان مي روم.

_ مي داني كه شماره 11 را فصل قبل محمد قاضي مي پوشيد؟

بله، مي دانم.

_ با او صحبت كردي؟

صحبت كه نكردم ولي شايد حرف بزنم. من با قاضي از زمان حضورمان در ذوب رفيقم و مشكلي از اين بابت وجود ندارد.

_ گفته مي شود علي دايي روي تو به عنوان هافبك نفوذي، پشت سر تك مهاجم و به عنوان آلترناتيو محمد نوري حساب كرده. براي بازي در پست محمد نوري مشكلي نداري؟

چه مشكلي بايد داشته باشم؟ علي آقا مرا هم هافبك نفوذي مي گذارد و هم چپ و راست.البته بيشتر مرا هافبك نفوذي و گوش چپ گذاشته كه من هم مشكلي با بازي در اين پست ها ندارم.

_ رقابت با محمد نوري سخت نيست؟

رقابت در همه پست ها سخت است. بايد تلاش كنيم و خوب بجنگيم تا در تركيب اصلي قرار بگيريم. الان هم بدنسازي مان تمام شده و تيم به مرحله شادابي رسيده. درست است در 2 بازي دوستانه باختيم اما به نظرم باخت در بازي هاي دوستانه اصلا مهم نيست. اين بازي ها را به اين خاطر برگزار مي كنيم كه با نقاط ضعفمان آشنا شويم و بتوانيم آنها را برطرف كنيم.از نظر من خيلي خوب هم شد كه به سايپا باختيم.به اين خاطر كه سرمان به سنگ خورد اما مطمئنا بازي رسمي با بازي تداركاتي فرق مي كند. چون خيلي از تيمها از ما مي ترسند.

_ چرا مي ترسند؟

خب ما پرسپوليس هستيم و همه از ما ترس دارند. خودم زماني كه در ذوب بودم جلوي پرسپوليس خيلي انگيزه داشتم و البته كمي هم استرس. همين موضوع مي تواند تاثير بگذارد روي عملكرد حريفان در بازي مقابل ما.

_ بازي با تراكتورسازي، اولين بازي شما در ليگ سيزدهم است. فكر مي كني اين بازي چطور از آب در بيايد؟

يك بازي سخت و در حد لاليگا. واقعا اين بازي قشنگ مي شود چون هر 2 تيم قدرتمند هستند و بازيكنان خوبي در اختيار دارند.

_ مي بريد يا مي بازيد؟

مي رويم براي بردن و قطعا به هدفمان هم مي رسيم.

_ ولي تراكتوري ها كهكشاني هستند و بازيكنان بزرگي در اختيار دارند……

ديگر در فوتبال اسم ها بازي نمي كنند.الان دايي عده اي از بهترين جوان هاي ليگ را جمع كرده تا در كنار بازيكنان باتجربه تيمي قدرتمند را تشكيل دهد. پرسپوليس شده تلفيقي از بازيكنان و جئان در كنار باتجربه ها. به نظرم الان جوان هاي خوب مي توانند جلوي اسم ها قد علم كنند.

_ به عنوان مثال، كريم انصاري فرد به تراكتورسازي رفته و خيلي ها مي گويند كه بازي روبروي او ترس دارد. البته نيلسون گفته كه از كريم نمي ترسد. به نظرت بازي روبروي او ترس دارد؟

چه ترسي؟ بازي روبروي كريم اصلا ترس ندارد و به نظرم مدافعان ما مي توانند خيلي راحت او را مهار كنند. معتقدم مدافعان انها بايد از ما بترسند. از خط حمله ما.

_ چند روز پيش وقتي براي تراكتورسازي كري خواندي رسول خطيبي مدعي شد كاش پيام صادقيان معرفت را از پدرش ياد مي گرفت. چه صحبتي در اين باره داري؟

من با آقا رسول خيلي رفيقم. جدا از رابطه مربي- بازيكن او رفيق خوبي براي من است و نظرش را گفته. آقا رسول خودش در جريان است كه پدرم سالها براي تراكتورسازي و منتخب تبريز بازي كرد اما وقتي مريض شد كسي به دادش نرسيد. نه كسي از تراكتوري ها به او زنگ زد و نه به وضعيتش رسيدگي شد. پدرم را به امان خدا رها كردند و نمي دانم حالا چه انتظاري از من دارند. وقتي به پدر من اهميت نداند چطور مي خواهند براي من ارزش قائل شوند. باور كنيد من از تراكتورسازي پيشنهاد نداشتم. من هواداران اين تيم را دوست دارم ، آنها هميشه براي من سنگ تمام گذاشته اند اما كسي از تراكتورسازي با من تماس نگرفت تا به تبريز بروم. من پيشنهادي نداشتم كه به آن فكر كنم، معني اش اين است كه تراكتوري ها مرا نخواستند. اين ها را مي گويم كه هواداران وآقا رسول بدانند. اين را هم بگويم كه وقتي براي پدر من ارزش قائل نمي شوند من چه انتظاري بايد داشته باشم. آقا كريم، ستار همداني و استاد اسدي مي گويند پدرم اعجوبه بود. حتما خوب بود كه به او مي گفتند حسن زيكو.وقتي براي او ارزش قائل نشدند من چه توقعي مي توانم داشته باشم؟ اينها را گفتم تا آقا رسول و هواداران بدانند.

_ ولي آنها مي گويند كه چرا پيام براي تراكتورسازي كري خوانده؟

ببينيد من الان در پرسپوليس بازي مي كنم و بايد به پيراهن اين تيم تعصب داشته باشم. مي گويند چرا پيام مثل پدرش نيست؟ من هم مي گويم كه تراكتورسازي براي پدرم چه كرد كه من كري نخوانم يا خيلي چيزهاي ديگر؟ من بازيكن پرسپوليس هستم و حريفمان هم تراكتورسازي. براي برد به زمين مي رويم و مطمئن باشيد به خواسته خود هم مي رسيم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)