پیشکسوت پرسپولیس گفت: تعطیلی لیگ به خاطر جام جهانی بسیار طولانی خواهد بود و این طولانی بودن موجب می‌شود که تیم‌ها بدنسازی کنند و دوباره شرایط سختی را تجربه کنند.

در روزهایی که همه حواس‌ها به جام جهانی فوتبال 2022 و نحوه کار و نتایج حاصله تیم ملی کشورمان در این آوردگاه معطوف است، سرخ‌های تهرانی هم می‌کوشند با تمرکز افکار خود روی دور جدید تمرینات این تیم مهیای ادامه رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور شوند که از دهه سوم آذرماه و پس از بازگشت ملی‌پوشان از دوحه قطر به جریان می‌افتد.

صحبت های محمد صادقی پیشکسوت پرسپولیس در این خصوص را بخوانید:

شرایط پرسپولیس با وجود تعطیلی طولانی‌مدت لیگ و جدایی چند بازیکن این تیم را برای ادامه لیگ و بازی دربی که اولین بازی پرسپولیس بعد از تعطیلات خواهد بود چگونه ارزیابی می‌کنید؟
مسلماً تعطیلی لیگ به خاطر جام جهانی بسیار طولانی خواهد بود و این طولانی بودن موجب می‌شود که تیم‌ها بدنسازی کنند و دوباره شرایط سختی را تجربه کنند. این مسأله در کنار حواشی که برای سرمربی پرسپولیس و سایر موارد دیگر به وجود آمده به تیم فشار سختی را وارد و شرایط را با توجه به بسیاری از دلایل دشوار خواهد ساخت. در رابطه با دربی هم باید بگویم که لیگ و دربی بدون تماشاچی هیچ لذتی ندارد و فوتبالی که هوادار نداشته باشد اصلاً فوتبال نیست. دربی هم بدون تماشاگر هیچ فایده و جذابیتی نخواهد داشت چه بسا که اگر تماشاچی نیاید و این مسأله ادامه‌دار باشد شاید کنفدراسیون فوتبال آسیا اجازه حرفه‌ای شدن را به طور کلی از باشگاه‌های ما بگیرد و فوتبال ما را کلاً معلق سازد. مردم ما تمام دلخوشی‌شان فوتبال است و در این شرایط هیچ دلخوشی جز فوتبال دیدن ندارند بنابراین نباید این دلخوشی از آنها گرفته شود.

در رابطه با بازی‌های سخت پرسپولیس تا پایان نیم فصل اول که تمامی آنها دشوار است چه صحبتی دارید؟
بازی‌های پرسپولیس همگی سخت است اما این را هم در نظر بگیرید که حداقل 20 تا 30درصد قدرت تیم پرسپولیس تماشاگرانش به‌عنوان پرهوادارترین تیم ایران هستند. به همین دلیل اگر هوادار نباشد حتماً پرسپولیس بیشتر از بقیه تیم‌ها ضرر خواهد کرد.

در رابطه با دربی چه صحبتی دارید؟
اگر تماشاچی نباشد دربی هم هیچ لذتی نخواهد داشت و به نظر من بدون هرگونه جذابیتی برگزار خواهد شد.

اما زمانی که کرونا هم بود دو سال دربی بدون تماشاگر برگزار می‌شد.
در آن زمان کرونا بود و سلامتی مردم با حضور در ورزشگاه‌ها تهدید می‌شد و جان آنها در خطر بود اما حالا نباید هواداران را از تماشای بازی‌ها محروم کرد.

در رابطه با تیم ملی و نتایجش به صعود امیدوارید؟
آقای کی‌روش همه کارها را کرده است و به سلیقه خودش کارها را پیش برده است اما من فکر می‌کنم تمام تمهیدات ما برای موفقیت کافی نیست.

یعنی نباید منتظر شگفتی در جام جهانی با حضور ستاره‌هایی مانند طارمی و بیرانوند باشیم؟
طارمی مهاجم خیلی خوبی است اما ما هافبک خیلی خوبی نداریم که توانایی پاس دادن و تغذیه را داشته باشد به همین دلیل نمی‌توانیم از طارمی انتظار انجام کارهای بزرگ داشته باشیم. یا وقتی حملات زیادی روی دروازه ما طراحی شود بیرانوند نمی‌تواند همه آن خطرات را خنثی کند و بالاخره چند موقعیت از دست بیرانوند هم خارج می‌شود.

جدا از انگلیس فکر نمی‌کنید تیم‌های ولز و امریکا از ما قوی‌تر باشند و ما مقابل آنها شانس برد داریم؟
خدا کند که آبرومندانه نتیجه بگیریم و باخت سنگینی را متحمل نشویم که برای فوتبال ما بد شود اما حقیقت امر این است که امریکای این دوره بسیار گردن‌کلفت است. تیمی که بازیکنانش اکثراً در لیگ برتر انگلیس هستند. از نظر من ولز هم بسیار تیم خوبی است و سرزن‌های قوی در این تیم حضور دارند. بازیکنانی که قادرند از ضربات ایستگاهی بهترین بهره را ببرند و بسیار خطرناکند به همین دلیل من شانس چندانی برای صعود کشورمان و شگفتی‌سازی قائل نیستم و همان طور که گفتم امیدوارم بازیکنان ما بتوانند بازی‌های خوب و آبرومندانه‌ای را ارائه دهند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)