پرسپولیس نیوز : سرپرست وزارت ورزش و جوانان از تشکیل کارگروهی برای بررسی واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی خبر داد.

سیدرضا امیری صالحی که در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران با خبرنگاران سخن می‌گفت، درخشش تیم ملی کشتی کشورمان درمسابقات جهانی را به مردم تبریک گفت.

وی تصریح کرد: فدراسیون و تیم کشتی مجموعه بسیار قوی و فعال است اما برای حمایت از قهرمانان مدال‌آور بر اساس آئین‌نامه‌ای که داریم عمل خواهیم کرد.

امیری‌صالحی متذکر شد: ما در این زمینه از روش‌های احساسی و سلیقه‌ای و موارد خاص که موجب تحریک دیگران می‌شود، پرهیز خواهیم کرد.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان درباره انتخابات کمیته ملی المپیک اظهار داشت: کمیته قطعا یک نهاد ملی است که در چارچوب قوانین بین‌المللی اداره می‌شود.

وی افزود: سازوکار کمیته ملی المپیک مشخص است و انشاءالله در آینده انتخابات آن برگزار خواهد شد و کمیته بین‌المللی المپیک هم خوشبختانه با برگزاری انتخابات موافقت کرده است.

صالحی‌امیری در خصوص واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی نیز از تشکیل کارگروهی برای بررسی کارشناسی یک ماهه این موضوع خبر داد.

وی خاطرنشان کرد که وزارتخانه متبوعش پس از اعلام نظر کارگروه مذکور تصمیم لازم را در این خصوص اتخاذ خواهد کرد.

سرپرست وزارت ورزش در عین حال گفت: اینکه در کشور از یک یا دو باشگاه فقط حمایت شود و سایر باشگاه‌ها بدون حمایت، مطمئنا نه به مصلحت و نه منطقی است و لذا رفتار وزارت ورزش با همه باشگاه‌ها یکسان خواهد بود.

امیری‌صالحی در پاسخ به خبرنگاری که نظر وی را درباره واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس به پیشکسوتان جویا شد، اظهار داشت: مطمئن باشید در خصوص واگذاری این دو باشگاه هنوز تصمیم‌گیری نشده و ما بر اساس منافع دولت و ملت تصمیم‌گیری خواهیم کرد تا این بحث در انحصار کسی درنیاید.

وی در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسید برای مقابله با تبانی در عرصه داوری فوتبال چه تدابیری اندیشیده شده، تاکید کرد: قرار نیست در مسائل جزئی فدارسیون‌ها دخالت کنم اما به رئیس فدراسیون فوتبال گفتم که حتما باید برای مقابله جدی و قانونمند با فساد در عرصه این ورزش سازوکار قانونی ایجاد شود.

سرپرست وزارت ورزش در پایان متذکر شد: تحت هیچ شرایطی وجود فساد و تبانی در عرصه ورزش و به ویژه در حوزه فوتبال قابل تحمل نیست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)