پرسپولیس نیوز : رئیس کمیته استیناف گفت: مگر آقای کلانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال یا مگر در مجمع هستند و یا مگر ابلاغ ما را ایشان داده که ما را واجد شرایط نمی‌داند؛ اگر دیروز پرسپولیس برده بود دیگر وی هیچ زمان این طور صحبت نمی‌کرد.

علیرضا صالحی  در خصوص اینکه آیا پس از وتوی حکم کمیته استیناف، استقلال این کمیته زیر سوال نرفته است، گفت: خیر؛ این طور نیست. رکن قضایی فدراسیون شامل سه کمیته اخلاق، انضباطی و استیناف است و کمیته استیناف مرجع عالی نسبت به مراجع کمیته‌های انضباطی و اخلاق محسوب می‌شود که احکام این کمیته ها در صورتی که غیرقطعی باشد توسط کمیته استیناف بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: کسی در رأی صادر شده توسط کمیته استیناف هیچ دخالتی نداشته تا استقلال کمیته استیناف بر اساس آن زیر سؤال برود. کسی در کار ما به هیچ وجه دخالت نمی‌کند اگر این طور بود باید خودمان رأی را نقض می‌کردیم یا می‌بخشیدیم.

صالحی در مورد اینکه فرق عدم دخالت در رأی با اجرا نشدن آن در چیست، گفت: این یک بحث دیگر است. تا زمان صدور حکم کسی در کار ما دخالتی ندارد. در آیین نامه می‌گوید که کمیته استیناف صلاحیت رسیدگی به اعتراض اشخاصی که نسبت به رأی غیر قطعی برایشان صادر شده است را دارد. پس از اعتراض کار ما آغاز می‌شود و رأی در این مرحله توسط کمیته استیناف صادر می‌شود.

وی افزود: سپس پرونده به کمیته انضباطی ارسال می‌شود. خود آیین نامه می‌گوید کمیته انضباطی ناظر و مسئول اجرای حکم است. این دیگر به کمیته استیناف چه ارتباطی دارد؟ اگر حکم اجرا نشده کمیته انضباطی باید پاسخگو باشد و دیگر به کمیته ما ارتباطی ندارد.

رئیس کمیته استیناف درخصوص اظهارات کلانی که ارکان قضایی فدراسیون را واجد شرایط دانسته و گفته  آنها از فوتبال و ورزش سر در نمی‌آورند، گفت: مگر آقای کلانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال یا مگر در مجمع هستند و یا مگر ابلاغ ما را ایشان داده که ما را واجد شرایط نمی‌داند؟ اگر دیروز پرسپولیس برده بود دیگر هیچ زمان این طور صحبت نمی‌کردند.

وی افزود: دوستان یک مقدار به مسائل منصفانه نگاه کنند. اصولا نباید اظهارنظرات بر اساس احساسات باشد بلکه این صحبت‌ها باید براساس منطق و یک انصاف درونی باشد. اگر پرسپولیس دیروز برده بود باز هم کسی امروز زیر سوال می‌رفت؟

صالحی گفت: البته این امر طی سالیان اخیر مرسوم شده است. یک زمان تیم می‌باخت، می‌گفتند زمین خراب است. زمین‌ها را درست کردند حالا می‌گویند داوری مشکل دارد. داوری، زمین و هوا هم خوب باشد صحبت از دست‌های پشت پرده می‌شود.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)