پرسپولیس نیوز : پیشکسوت باشگاه پرسپولیس می‌گوید علی پروین توان اداره این باشگاه را دارد.

ضیا عربشاهی با بیان این که پرسپولیس متعلق به پیشکسوتان این باشگاه است، اظهار کرد: روز دوشنبه جلسه‌ای با حضور پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس برگزار شد که همه متفق‌القول از مدیریت علی پروین حمایت کردند. معتقدم باشگاه پرسپولیس پیشکسوتان بادانشی دارد که توان اداره باشگاه را دارند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ادامه گفت: در جلسه پیشکسوتان تصویب شد که از وزیر ورزش و جوانان خواسته شود باشگاه پرسپولیس را به پیشکسوتان واگذار کند. به نظرم سرمایه‌های اصلی پرسپولیس، پیشکسوتان این باشگاه هستند. ما از دولت می‌خواهیم اگر قرار است باشگاه را واگذار کند حداقل 49 درصد سهام را به پیشکسوتان بدهند، البته فکر می‌کنم 51 درصد سهام هم به هواداران تعلق دارد.

عربشاهی خاطرنشان کرد: اگر قرار است موقتا باشگاه را واگذار کنند، بیایند با یک قرارداد چهار ساله، باشگاه را به پیشکسوتان واگذار کنند تا خودمان درآمدزایی و باشگاه را اداره کنیم.

وی در مورد صحبت‌های محمد مایلی‌کهن در جلسه پیشکسوتان نیز گفت: در جلسه هر نفر پنج دقیقه‌ صحبت و نظرات خود را بیان کرد. محمد مایلی‌کهن هم نظر خودش را گفت و فکر می‌کنم هر کسی حق دارد از فرصتی که دارد، استفاده کند و حرف خودش را بزند. البته من در جلسه هم گفتم که ما اینجا جمع شدیم که از یکدیگر حمایت کنیم نه این که یکدیگر را تخریب کنیم.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: ما در جلسه از اسطوره باشگاه پرسپولیس آقای پروین حمایت کردیم. من معتقدم که ما باید مشت خود را گره کنیم و همدل باشیم. اگر مشت گره کردن نداشته باشیم مطمئن باشید شکست می‌خوریم.

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه صحبت‌های خود در مورد مبالغ دریافتی علی دایی از پرسپولیس گفت: هر مربی برند و جایگاهی دارد. حال باشگاه با علی دایی قرارداد بسته است. پس وظیفه‌اش است طبق قرارداد عمل کند اما می‌خواهم بگویم بازیکنان پرسپولیس می‌توانستند با در نظر گرفتن هزینه‌های سنگینی که برای این تیم شده است، اعتصاب نکنند، بازیکنان مطمئنا طبق قرارداد پول خود را می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در کل معتقدم هم محمد مایلی کهن به حق صحبت کرد و هم علی دایی به واسطه قراردادش مستحق دریافت پولش است.

عربشاهی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که آیا علی پروین توانایی مدیریت باشگاه را دارد، اظهار کرد: علی پروین دارای هوش بالایی است و فکر می‌کنم کار بلد است. او در گذشته پرسپولیس با بازیکنان بزرگ را اداره کردند. پس توان اداره باشگاه را دارند. 

 

جاسمیان: آقایان باید 2 میلیارد می‌دادند تا در پرسپولیس کار کنند
 پیشکسوت پرسپولیس معتقد است افرادی که در حال حاضر در این تیم حضور دارند پرسپولیسی نیستند! او می‌گوید آن‌ها باید 2 میلیارد هم پول می‌دادند تا در این تیم بازی کنند.

حمید جاسمیان با بیان اینکه در جلسه پیشکسوتان پرسپولیس 28 نفر از بازیکنان قدیمی باشگاه حضور داشتند، اظهار کرد: در این جلسه هر فردی نظر خودش را داد و در نهایت تصمیم بر این شد که اگر وزارت ورزش قرار است باشگاه پرسپولیس را واگذار کند، به پیشکسوت باشگاه واگذار کند.

وی افزود: پیشکسوتان پرسپولیس توانایی اداره باشگاه را دارند، اما باید تکلیف بدهی این باشگاه مشخص شود.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد بازیکنان نیز گفت: این بازیکنانی که در حال حاضر بازیکن پرسپولیس هستند، فقط به خاطر پول بازی می‌کنند. به طور مثال آقای خلعتبری را ببینید که چند باشگاه را به خاطر پول عوض کرده است؟! این بازیکنان تعصبی روی پرسپولیس ندارند.

جاسمیان تصریح کرد: شکست خورده‌ها و عرق ریخته‌های پرسپولیس افرادی همچون پیشکسوتان هستند که چیزی الان ندارند.

وی خاطرنشان کرد: این افرادی که می‌گویند ما عاشق پرسپولیس هستند، اگر واقعا راست می‌گویند، بیایند مانند ما مجانی کار کنند. این افرادی که الان در پرسپولیس حضور دارند باید 2 میلیارد هم بدهند تا در این تیم بازی یا مربی‌گری کنند.

جاسمیان ادامه داد: نمی‌دانم چه پول‌هایی بادآورده‌ای است که به این افراد می‌دهند؟! این‌ها اگر باشگاه دیگری پول بیشتری بدهند، به آن‌ باشگاه می‌روند، آن‌ها فقط پول را دوست دارند.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد مربی‌گری علی دایی در پرسپولیس نیز گفت: با این بازیکنانی که در حال حاضر در پرسپولیس حضور دارند، این تیم باید قهرمان شود. من نمی‌دانم سرمربی تیم چرا نمی‌تواند تیم را کنترل کند! ایشان می‌توانست از اعتصاب بازیکنان تیم جلوگیری کند، اما این کار را نکرد. من با نظر محمد مایلی‌کهن مبنی بر کسر 30 درصد از قرارداد علی دایی موافقم. البته همه پیشکسوتانی که در جلسه حضور داشتند، با این کار موافق بودند.

وی اضافه کرد: کسی که 2 میلیارد پول می‌گیرد و سرمربی تیم می‌شود پرسپولیسی نیست افرادی چون من پرسپولیسی هستند که حاضرند رایگان برای این تیم کار کنند.

جاسمیان در پایان در مورد مدیریت علی پروین در پرسپولیس خاطرنشان کرد: علی پروین نمی‌تواند به تنهایی از عهده مدیریت باشگاه پرسپولیس برآید. در جلسه پیشکسوتان صحبت کردیم و گفتیم اگر قرار است باشگاه را به ما بدهند، یک هیات مدیره 6 نفره تعیین کنیم تا به مدیرعامل در اداره باشگاه کمک کنند.

حسین عبدی: اتفاقات عجیبی در پرسپولیس دیدم

کاپیتان و مربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است که پیشکسوتان این تیم می‌توانند به خوبی از نظر فنی و مدیریتی پرسپولیس را اداره کنند.

حسین عبدی درباره جلسه دیروز (دوشنبه) پیشکسوتان پرسپولیس، اظهار کرد: قبل از جلسه با کسی درباره موضوع آن حرفی نزدند و صرفا یک دعوت بود. در جلسه دیدیم که پیشکسوتان پرسپولیس و حتی آنهایی که برای پیشکسوتان حکم پیشکسوت را دارند، حاضرند و صحبت از این است که در چهار بازی باقی مانده از لیگ به تیم کمک شود.

وی ادامه داد: پرسپولیس در چهار بازی باقی مانده باید تنش‌ها و استرس‌ها را با حمایت همه جانبه مردم و پیشکسوتان کنار بگذارد تا جایگاه خوبی در پایان فصل کسب کند.

کاپیتان اسبق پرسپولیس همچنین گفت: موضوع دیگر جلسه این بود که تمام کسانی که درگیر مسائل پرسپولیس هستند، به وزارت ورزش و جوانان نشان دهند که آمادگی حمایت از تیم را دارند. در بین قدیمی‌های پرسپولیس کسانی هستند که تجربه بالایی در امور مدیریتی دارند و می‌توانند از نظر فنی و مدیریتی تیم را اداره کنند. آنها می‌خواستند نشان دهند که اگر قرار باشد پرسپولیس به یک شخص خاص واگذار شود، آنها واجد شرایط‌ترین افراد هستند.

عبدی در ادامه در پاسخ به این سوال که نظرش درباره اتفاقات اخیر پرسپولیس چیست؟ گفت: اتفاقات عجیبی دیدم که شاید در طول سالیان سال تنها یک بار و آن هم نه به این شدت دیده بودم. یک بار که واگذاری پرسپولیس به بنیاد مستضعفان به مشکل برخورده بود، چنین مساله‌ای رخ داد، ولی شدتش به این شکل نبود. همه دوست دارند پرسپولیس را قدرتمند ببنند.

وی افزود: شاید اعتصاب بازیکنان به کل تیم و روند کارش تاثیر منفی گذاشت و آن را از مسیر فوتبالی خارج کرد. در چهار بازی باقی مانده باید با قدرت بازی کنیم و با حمایت همه جانبه از تیم به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برسیم.

عبدی ادامه داد: این قضیه شاید بدترین اتفاق برای پرسپولیس در طول چند سال اخیر بود. خیلی از بازیکنان قدیمی از پرسپولیس طلب دارند. حتی خود ما از فصلی که قهرمان حذفی شدیم، از باشگاه طلب داریم، اما هرگز قهرمانی را فدای این مساله نکردیم. شاید بازیکنان فعلی هم نگرانند که با اتمام فصل طلب آنها باقی بماند، اما هیچ وقت نباید برای رسیدن به یک هدف، هدف بزرگ‌تری را فدا کنیم.

مربی پیشین پرسپولیس در ادامه گفت: فدراسیون فوتبال و کمیته‌ انضباطی باید اهرم‌های قدرتمندی داشته باشند که احکام صادر شده را اجرایی کنند. بسیاری از بازیکنان و مربیان تیم‌های مختلف از کمیته‌ انضباطی حکم گرفته‌اند که طلب خود را از باشگاه‌شان وصول کنند، اما هرگز اجرایی نمی‌شود. این حکم‌ها فقط به درد نشان دادن می‌خورد!

وی افزود: حرف‌ها هم سطحی هستند و هرگز عملیاتی نمی‌شوند. فدراسیون یک بار برای همیشه باید جدی باشد و جلوی بازی باشگاه‌های بدهکار را بگیرد تا این ماجراها تمام شوند. اگر باشگاه‌ها خصوصی هستند باید گفته شود که چقدر باید بپردازند و اگر هم دولتی هستند که به سادگی می‌شود بدهی‌شان را صفر کرد.

عبدی همچنین گفت: از سوی دیگر اداره مالیات هم حق دارد که مالیات های مورد نظر را بگیرد، اما این مالیا‌ت‌ها به قراردادهایی اختصاص یافته که هنوز کاملا پرداخت نشده‌اند. اداره مالیات به جای تحت فشار قرار دادن باشگاه، اشخاص را تحت فشار قرار می‌دهد. مالیات قرار است به درآمد باشد نه به قرارداد!

ملی‌پوش اسبق پرسپولیس همچنین گفت: مسائل در فوتبال ما چارچوب ندارد و با یک تلفن می‌شود جلوی کاری را گرفت یا آن را انجام داد. این گونه است که یک روز مانند امروز صدای این کارها در می‌آید و تیم دچار مشکل می‌شود.

وی افزود: شاید بشود به بازیکنان هم حق داد چون قدیمی‌تر از خود را می‌بینند که هنوز طلب دارند، اما آن کار ضربه شدیدی بر پیکر تیم وارد کرد.

عبدی درباره وضعیت این روزهای پرسپولیس هم گفت: مساوی با فجر سپاسی برای شیرازی‌ها پیروزی بود، چون یک امتیاز آن بازی می‌تواند آنها را در لیگ نگه دارد، اما به پرسپولیس هیچ کمکی نکرد. از این به بعد هم هیچ حریفی ساده نیست و نمی‌شود گفت که حریفان پرسپولیس آسان‌تر هستند. با این وجود اگر پرسپولیس به خودش توجه کند و امتیازهای کاملش را بگیرد می‌تواند سهیمه آسیا را کسب کند.

وی در پایان گفت: پرسپولیس در طول فصل با یک شیوه بازی کرده و حریفان می دانند که چطور با آن روبرو شوند. بهتر است در چهار بازی آخر کمی شیوه بازی تیم تغییر کند تا حریفان سورپرایز شوند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)