از جداسازی ذخیره ها تا روانشانسی بازیکنان
 
مرجع خبری پرسپولیس : كرانچار به هيچ وجه نمي‌تواند با بازيكنانش ارتباط برقرار كند و جلسات سرپايي چند دقيقه‌اي حين تمرين نيز در اين جهت تشكيل نمي‌شود. همين موضوع باعث فاصله افتادن بين بازيكنان و سرمربي كروات شده به طوري كه بيشتر بازيكنان ثابت و ذخيره و سكونشين در يك مورد اتفاق نظر دارند: «كرانچار مربي بزرگي نيست.»
يكي از بازيكنان پرسپوليس مي‌گويد: «ابشان اصلا نمي‌داند درد بازيكنش چيست و کار خودش را مي‌كند. او نگاه نمي‌كند كه يك بازيكن خودش را مي‌كشد تا به تركيب برسد و دلگرمي هم نمي‌دهد تا بازيكنانش را در يك حالت طبيعي، آماده نگه دارد.»
بازيكن ديگر پرسپوليس مي‌گويد: «كرانچار اصلا كار روانشناسي بلد نيست. قطبي اين كارها را خيلي خوب بلد بود و با سياست خاصي ذخيره‌هايش را هم از لحاظ رواني آماده نگه مي‌داشت اما اين مربي كاري به كار بازيكنانش ندارد.»
يك بازيكن ديگر هم به موضوع مهمي در اين رابطه اشاره مي‌كند: «كرانچار به شدت تحت تاثير دستيارش ايوكوويچ است و انگار تمام تصميمات اصلي را او مي‌گيرد نه خودش. ايوكوويچ در تمام طول تمرين‌ها حواس خود را به بازيكنان منعطف مي‌كند و اگر بخواهد بازيكني را نيمكت‌نشين و بازيكن مد نظر خود را وارد تركيب كند، به كرانچار اطلاعات دلخواهش را مي دهد.»
اين موضوع كه كرانچار روانشناس خوبي نيست البته از ديد حبيب كاشاني هم دور نمانده. سرپرست موقت باشگاه در جلسه روز شنبه به سرمربي كروات گفته در نحوه برخورد با بازيكنان دقت كند و مسائل روحي رواني آنها را در نظر بگيرد تا تيم از اين بابت دچار مشكل نشود. با اين حال فاصله عميقي بين سرمربي و بازيكنان پرسپوليس وجود دارد و كاشاني براي پر كردن اين فاصله كار دشواري خواهد داشت، شايد هم اين داستان عاقبت خوشي نداشته باشد كه البته دور از ذهن نيست.
 
كرانچار دو سه روزي است كه بازيكنان اصلي و ذخيره‌هايش را از هم جدا كرده و به نظر مي‌رسد اين سياست را تا بعد از بازي با سايپا در پيش خواهد گرفت. البته اين قضيه باعث اعتراض هواداران و البته بازيكنان ذخيره شده است.
ديروز در حاشيه تمرين برخي هواداران خطاب به بازيكنان ذخيره مي‌گفتند: «بازيكنان اصلي نمي‌توانند گل بزنند و نتيجه نمي‌گيرند آن وقت چرا شما بايد مدام استارت بزنيد و اين فشار را تحمل كنيد.»
يكي از بازيكنان پرسپوليس مي‌گويد: «اين مربی برعكس همه مربيان خارجي آنقدر به بازيكن ذخيره فشار مي‌آورد تا مشكلات خود را با اين نكته كه بازيكنان ضعف بدني دارند توجيه كند درصورتي كه ما اصلا مشكل بدني نداريم و بازيكنانمان فانتزي هستند. البته مشكل اين است كه همين آقاي كرانچار موقع پرس كردن و دفاع تيمي شرح وظايف بازيكنان را مشخص نمي‌كند.»
بازيكن ديگري مي‌گويد: «او با اين كار مي‌خواهد رس ما ذخيره‌ها را بكشد تا دو روز قبل از بازي توان دويدن نداشته باشيم و براي خط زدنمان توجيه مناسبي داشته باشد.» همين بازيكن ادامه مي‌دهد: «از وقتي كه دوربين وارد تمرين‌ها شده تكاپوي كرانچار هم زياد شده. تا دو روز قبل فقط گوشه‌اي مي‌ايستاد و نگاه مي‌كرد اما حالا مانع مي‌چيند و …»
بازيكن ديگري مي‌گويد: اين سياست كرانچار است كه نمي‌خواهد ذخيره‌ها مقابلش قد علم كنند اما او با اين كارش اشتباه بزرگي را انجام مي‌دهد و با دوپارچه كردن تيم، مشكلات را بيشتر مي‌كند.»
ديروز سامان آقازماني اشتباهي سر تمرين‌هاي ذخيره‌ها آمد، حسين بادامكي هم به دستور كرانچار به تمرين‌ اصلي‌ها فرستاده شد تا بازيكنان او را با كنايه‌هاي خود راهي كنند. ذخيره‌ها به بادامكي مي‌گفتند سلام ما را به بقيه برسان. يك هفته است همديگر را نديده‌ايم و احتمالا تا هفته بعد هم بقيه را نمي‌بينيم.»
توجيه كرانچار براي جدا كردن بازيكنان از هم اين بوده كه با فيلم به كاشاني ثابت كند ذخيره‌ها واقعا خوب نيستند اما شايد خود او نداند كه اين تصميم‌اش فرجام خوشي نخواهد داشت.
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)