مرجع خبری پرسپولیس : دکتر حمیدرضا صدر دلیل تزلل فوتبال ایران را چندگانگی و چند پاره شدن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می داند.

 

کارشناس برجسته فوتبال ایران می گوید: فوتبال ما آلوده به حاشيه‌ها شده است. اكنون كه كمتر از يك هفته به آغاز ليگ مانده جو عمومي فوتبال اين است نفراتي كه از برخي تيم‌ها جدا شده‌اند در مقابل تيم‌هاي سابق خود چه واكنشي نشان خواهند داد.

اين مسائل حاشيه‌اي شايد در حوزه ژورناليسم فصل درخشاني را رقم بزند اما واقعيت اين است كه فوتبال ما در ليگ يازدهم آلوده به حاشيه‌ها و مسائل زرد خواهد بود. به همين دليل در فاصله يك هفته به آغاز مسابقات كمتر در رسانه‌ها مي‌بينيم كه گفته شود تركيب پرسپوليس از نظر فني چگونه است يا اينكه آيا استقلال توانسته ضعف‌هاي فصل قبل خود را بپوشاند يا خير.

 

اين بحث‌هاي فني و اصلي كمتر در محافل فوتبال مطرح مي‌شود و ما رسانه‌ها و كارشناسان علاقه‌مند به فوتبال بايد هوشيارتر باشيم زيرا جامعه فوتبال اكنون تب‌زده فوتبال شده است. اكنون پرسپوليس كه پر طرفدارترين تيم ايران است، چند پاره شده است. استيلي و كريمي در يك طرف ميدان قرار گرفتند، علي پروين در سوي ديگر، همايون بهزادي و ساير پيشكسوتان قديمي پرسپوليس هم در جاي ديگر هستند و علي دايي هم به راه آهن رفته است. اينها بر روي سكوها ايجاد تنش مي‌كند و ما شاهد رويارويي با فصل دو گانه در فوتبال خواهيم بود. از يكسو با بازار داغ اخبار و حاشيه‌ها مواجهيم و از سوي ديگر در ميدان مسابقه و از نظر فني سطحي نزولي را شاهد خواهيم بود. من از اين مساله بيم دارم زيرا سال آينده سال حضور تيم ملي در مقدماتي جام جهاني است و اگر خدايي ناكرده تيم ملي ناكام شود ضربه‌اي مهلك‌تر به فوتبال ايران وارد خواهد شد.

 

دلايل اين مساله اين است كه تيم‌هاي بزرگ كشور چند پاره شده‌اند. نمونه آشكار همين پرسپوليس است. من تاكنون در تاريخ باشگاه پرسپوليس به ياد ندارم كه اين تيم اينگونه دچار چند گانگي شده باشد. در اين ميان كروش هنوز در حوزه فوتبال ايران اطلاعات روشني ندارد. نمونه شاخص آن اتفاقي بود كه براي تيم اميد رخ داد و اين تيم به خاطر استفاده از بازيكن دو اخطاره حذف شد. اگرچه فصل داغ و پر حاشيه براي رسانه‌ها خوب است اما ممكن است اين فصل به فوتبال ملي ما آسيب برساند. ما همه مشتاقيم كه ليگ يازدهم شروع شود اما بيم آن مي‌رود كه حاشيه‌ها به فوتبال ايران در ليگ يازدهم ضربه بزند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)