مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با حذف چلسی مدافع عنوان قهرمانی و صعود تیم هایی چون بارسلونا ، منچستریونایتد ، بایرن مونیخ و یوونتوس به مرحله بعد پیگیری شد.

 

گل های بیهوده چلسی ، صعود ناپلئونی یووه و شاختار!

در گروه E یووه که تنها به یک تساوی در زمین شاختار برای صعود احتیاج داشت توانست با گل به خودی کوچر مدافع شاختار موفق به شکست حریف خود شد و با 12 امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شد.

 

شاختار نیز با 10 امتیاز و هم امتیاز با چلسی به دلیل برتری رو در رو برابر چلسی به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شد. نکته جالب اینجاست گل یووه در شرایط آفساید به ثمر رسید و یک پنالتی نیز برای شاختار در این بازی گرفته نشد!

 

در دیگر بازی گروه چلسی نوردشیلند را شش تایی کرد اما جشنواره گل آنها کوچکترین ارزشی نداشت چراکه تفاضل گل بالاتر هم نتوانست آنها را بالاتر از شاختاردونتسک راهی مرحله بعد کند و شاگردان بنیتس راهی لیگ اروپا شوند.

 

تیم بنیتس شش بر یک مقابل قهرمان دانمارک پیروز شد اما 10 امتیاز برای صعود کافی نبود چون آنها با وجود تفاضل گل بهتر، در بازی‌های مستقیم با شاختار دونتسک از این تیم بدتر کار کرده بودند.  تورس دو بار ، داوید لوئیز ، گری کیهیل ، خوان ماتا و اسکار دیگر گلزنان چلسی در برابر تک گل جاشوا جان بودند.

 

صعود از پیش تعیین شده بایرن و والنسیا

در گروه F بایرن با نتیجه چهار بر یک باته بوریسوف را در هم کوبید و با 13 امتیاز ، هم امتیاز با والنسیا و به عنوان تیم نخست راهی مرحله حذفی شد.

 

ماریو گومز ، توماس مولر ، ژردان شقیری و دیوید آلابا زننده گل های باواریایی ها بودند و در دقایق انتهایی بازی باته موفق شد با وسیله ایگور فیلیپنکو یکی از گل ها جبران کند تا بایرن با این برتری به مانند بوروسیا دورتموند و شالکه دو نماینده دیگر آلمان ها به عنوان صدرنشین صعود کند.

 

در دیگر بازی گروه والنسیا با یک گل در زمین لیل به برتری رسید و هم امتیاز با رقیب آلمانی و با تفاضل گل کمتر دوم شد و راهی مرحله بعد شد.  باته شش امتیازی راهی لیگ اروپا شد و لیل در قعر جدول جا گرفت.

 

 

صعود بارسا و سلتیک در شب مصدومیت مسی

بارسلونا در شبی که با تیم دوم خود بازی می کرد مسی را برای شکستن رکورد گرد مولر به زمین فرستاد برابر بنفیکا در گلزنی ناکام بود تا ستاره آرژانتینی این تیم با مصدومیت شدید از بازی خارج شود.

 

شاگردان ویلانووا پس از نود دقیفه تلاش به نتیجه بهتر از تساوی بدون گل دست نیافتند و با 13 امتیاز به عنوان تیم نخست راهی دور حذفی شدند.

 

سلتیک هم با نتیجه دو بر یک برابر اسپارتاک به برتری رسید و با 10 امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شد. بنفیکا با 8 امتیاز به لیگ اروپا رفت و اسپارتاک با 3 امتیاز چهارم شد.

 

 

شکست منچستر و صعود همراه گالا

شاگردان فرگوسن که صعودشان به مرحله بعد قطعی شده بود با ذخیره های خود برابر کلوژ رومانی قرار گرفتند و شکست را پذیرا شدند تا همین مساله صعود گالاتاسرای به مرحله بعد را تحت الشعاع قرار دهد . کلوژ  در اولدترافورد با گل دقیقه 56 لوئیز آلبرتو در آستانه صعود قرار گرفت اما از سوی دیگر گالاتاسرای موفق شد با نتیجه دو بر یک در زمین براگا پرتغال به برتری برسد و با 10 امتیاز راهی مرحله حذفی شود.

 

منچستر که پیش از این با 12 امتیاز صعود خود به عنوان صدرنشین را مسجل کرده بود و کلوژ نیز با 10 امتیاز و پایین تر از گالا راهی لیگ اروپا شد. براگا نیز با 3 امتیاز در قعر جدول جای گرفت.

نتايج کامل

گروه E
شاختار 0 – يوونتوس 1
چلسي 6 – نوردشيلند 1

گروه F
بايرن مونيخ 4 – باته بوريسوف 1
ليل 0 – والنسيا 1

گروه G
بارسلونا 0 – بنفيکا 0
سلتيک 2 – اسپارتاک 1

گروه H
براگا 1 – گالاتاسراي 2
منچشتريونايتد 0 – کلوج 1

در پايان مرحله گروهي تيم هاي يوونتوس- شاختار-والنسيا- بايرن مونيخ- بارسلونا – سلتيک – منچستريونايتد – گالاتاسراي – پاري سن ژرمن – پورتو – شالکه – آرسنال- مالاگا- ميلان – دورتموند و رئال مادريد توانستند جواز حضور در مرحله يک هشتم نهايي را کسب کنند.

قرعه کشي مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا عصر جمعه برگزار خواهد شد.

فينال پنجاه و هشتم ليگ قهرمانان اروپا 25 مي 2013 در ورزشگاه ويمبلي لندن برگزار خواهد شد

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)