رییس سابق فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون های فوتبال کشورهای معتبر چشمشان به دست دولت نیست.

به گزارش اوج ، محسن صفایی فراهانی اظهارداشت: در جریان اتفاقات روزمره فدراسیون فوتبال نیستم که به چه دلیل نمی تواند درآمد زایی کند. من می توانم درباره زمان ریاست خودم در فدراسیون فوتبال حرف بزنم که در آن زمان همه تیمهای بزرگسال، امید، جوانان و نوجوانان درگیر رقابتهای جهانی بودند و همه هم به اردوهای خارج از کشور می رفتند. من یکی از رییس فدراسیون هایی بودم که فقط 5 درصد از بودجه دولت استفاده می کردم.

وی ادامه داد: 95 درصد از درآمدهای تیم ملی را خودمان کسب می کردیم و 5 درصد فقط از دولت می گرفتیم که آن هم سالی 200 میلیون می شد و کفاف هزینه های فدراسیون را نمی داد. همان زمان هم من ترازنامه را کاملا شفاف به هیات رییسه ارایه دادم که درآمدهای فدراسیون از کجا حاصل شده بود. ضمن اینکه همان زمان اکثر مربیان تیمهای فوتبال خارجی بودند و ما همیشه به اردو می رفتیم.

صفایی فراهانی افزود: نمی دانم چرا فدراسیون فوتبال نمی تواند درآمدزایی داشته باشد. در حال حاضر فقط کشورهای عقب افتاده بابت فدراسیون فوتبال از دولت پول می گیرند. فدراسیون فوتبال کشورهایی که اعتبار دارند ودر رنکینگ تا رتبه  سی و پنجم هستند هرگز چشمشان به دست دولت نیست. آنها به قدری درآمدزایی دارند که بیش از نیازشان است.

وی با بیان اینکه فوتبال پتانسیل بالایی برای درآمدزایی دارد، گفت: به خاطر دارم در زمان ریاست من در فدراسیون فوتبال آنقدر درآمد داشتیم که به فدراسیون کشتی هم قرض می دادیم. فوتبال ابزار زیادی برای درآمدزایی دارد و فکر نمی کنم هیچ فدراسیون فوتبالی برای تامین نیازهاش وابسته به دولت باشد. اگر برنامه ریزی مناسب انجام شود دیگر نیازی نیست که منتظر رسیدن پول از منابع دولتی باشیم تا تیم ها را به اردو بفرستیم.

رییس سابق فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: 15 سال پیش ما بیش از دو و  نیم میلیون دلار از منابع خارج از کشور درآمد داشتیم. قطعا الان این درآمد می تواند به 6 میلیون دلار افزایش پیدا کند و من نمی دانم چرا برنامه ریزی برای استفاده از این منابع انجام نمی شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)