پرسپولیس نیوز : پرسپولیس در روزی که خستگی ناشی از بازی دربی در ساق‌های بازیکنان مشهود بود توانست در دقایق پایانی‌ تساوی را با بردی شیرین برابر الهلال تاخت بزند!

پس از اتمام این دیدار مهدی طارمی پدیده جوان پرسپولیس به عنوان بهترین بازیکن مسابقه سه‌شنبه شب انتخاب شد تا به همین بهانه سراغ او برویم.

تبريك مي‌گوييم. كسب عنوان بهترين بازيكن ديدار پرسپوليس و الهلال را حق خودت مي‌داني؟
من به درستي از معيار انتخاب مسئولان برگزاري ليگ قهرمانان آسيا باخبر نيستم اما به نظرم مي‌شد سوشا مكاني را انتخاب كرد. او درون دروازه ما روز بسيار خوبي را پشت‌سر گذاشت و پرفروغ ظاهر شد. همچنين اميد عاليشاه هم نمايش خوبي داشت و گلي هم كه به ثمر رسانديم روي سماجت و هوشياري او بود. هر دو بازيكن ما شايسته اين عنوان بودند ولي قسمت بود كه قرعه به نام طارمي بخورد.

در گلي كه به ثمر رسانديد كمي هم شانس دخيل بود. اين‌طور نيست؟
شانس هم بخشي از فوتبال است ولي به نظرم مدافع عربستان هم خيلي كمك كرد كه توپ را درون دروازه خودي جاي داد! هرچه بود برديم و اين مهم است.

بي‌تعارف از سفر به عربستان نمي‌ترسي؟!
(بلادرنگ) از چي بايد بترسم؟ مگر چه كار كرده‌ام كه بخواهم بترسم؟

به هر حال آن شادي پس از گل و …
من فقط جواب شادي خودشان را دادم. اتفاقاً به عربستان مي‌روم و يك گل هم مي‌زنم!

آن‌وقت چگونه شادي مي‌كني؟
براي آن كه عربستاني‌ها ناراحت نشوند اين بار بعد از گلزني گريه مي‌كنم! (مي‌خندد و ادامه مي‌دهد) من نمي‌دانم چرا آن همه حرف و حديث درست شد و النصري‌ها شكايت كردند اما آنچه بعد از آن ماجرا به من روحيه داد، حمايت مردم عزيز كشورم بود.

شنيديم هزاران پيامك براي تو ارسال شده، درست است؟
پيامك، پست در اينستاگرام و شبكه‌هاي اجتماعي و … و واقعاً شرمنده‌ام كردند. ظاهراً آن گل چيپ خيلي به دل مردم نشست.

برخي‌ها به تو لقب قاتل فوتبال عربستان مي‌دهند!
اين القابي است كه شما دوستان رسانه‌اي مي‌دهيد. من فقط به وظيفه‌ام عمل مي‌كنم و شايد بدشانسي عربستاني‌ها باشد كه جلوي آنها خوب بازي مي‌كنم. قبل از بازي با الهلال يك اتفاقي افتاد كه … (ناگهان سكوت مي‌كند!)

چه شد كه ساكت شدي؟!
نمي‌دانم بگويم يا نه ولي قبل از بازي با عربستان برخي‌ها به من پيشنهاد دادند جلوي الهلال كارت بگيرم تا محروم شوم و به عربستان سفر نكنم!

ولي اخطارهاي مرحله گروهي پاك مي‌شود!
درست است اما من و دوستانم نمي‌دانستيم. يكي، دو تن از نزديكانم مي‌گفتند كارت زرد بگير و خودت را محروم كن. در سفر عربستان اذيت مي‌شوي و …

حين بازي يك لحظه هم به فكرت نرسيد اين كار را انجام بدهي؟
حتي يك لحظه هم به اين كار فكر نكردم. من ترسو نيستم كه بخواهم پرسپوليس را در عربستان تنها بگذارم و در ضمن اين يك بازي فوتبال است. چرا بايد به خاطر يك شادي گل كه جواب شادي خود النصري‌ها بود، از سفر به عربستان خودداري كنم؟ بنويسيد با خيال راحت و تمركز كامل به عربستان مي‌روم و كوچكترين استرسي هم ندارم.

راستي كي فهميدي پدرت در استاديوم آزادي است؟
قبل از بازي! پدرم براي شركت در همايش دانش‌افزايي مربيان به هتل المپيك آمده بود و همديگر را هم ديديم. حضور او خيلي به من روحيه داد تا نمايش بهتري ارائه بدهم.

مدرك مربيگري پدرت چيست؟
مدرك A آسيا دارد!

جداً؟!
بله، پدرم سال‌هاست در اين عرصه فعاليت مي‌كند و اولين مربي من بوده است. ضمن آن كه در بوشهر كلي مربي با مدرك A آسيا داريم و شهر فوتبال‌خيزي است.

بعد از پايان بازي هم پدرت را ديدي؟
بله، خيلي خوشحال بود. پدرم مي‌گفت خيلي كار حرفه‌اي كردي كه توپ را تا لحظه آخر تعقيب كردي. البته از دفاع عربستان و بي‌دقتي آنها هم ايراد گرفت ولي در مجموع خيلي خوشحال بود كه پاقدمش براي پرسپوليس خوب بود و برنده شديم.

معمولاً تا آخرين لحظه توپ را تعقيب مي‌كني. اين خاصيت از چه زماني با توست؟
شايد باور نكنيد ولي در زمان حضور در جوانان ايرانجوان دفاع وسط بازي مي‌كردم و به خوبي به نقاط ضعف و قوت مدافعان واقف هستم.

دفاع وسط بودي؟!
اتفاقاً اوايل همين فصل كه آقا محسن (بنگر) مصدوم بود، آقاي دايي مصرانه‌ مي‌خواست از من در پست دفاع مياني بازي بگيرد!

آيا توانايي بازي در اين پست را داري؟
مشكلي نداشتم. اگر علي آقا مي‌گفت درون دروازه هم بايست، حاضر بودم بايستم!

ماشاءا… اعتماد به نفس! شوخي مي‌كني يا جدي مي‌گويي كه حاضري درون دروازه پرسپوليس بازي كني؟
مي‌توانيد از سوشا مكاني گلر خوب‌مان بپرسيد. من و سوشا هميشه در تمرينات مسابقه پنالتي زدن مي‌گذاريم و از هر ۵ پنالتي ۲ يا ۳ پنالتي را مي‌گيرم!

(به شوخي) پس براي خودت يك پا مازيار زارع هستي؟!
(با صداي بلند مي‌خندد) از آقا مازيار بهتر پنالتي مي‌گيرم. البته شوخي كردم. آقامازيار يكي از فوتباليست‌هاي خوب اين مملكت است و به عنوان پيشكسوت احترام خاصي براي ايشان قائل هستم.

بحث تعقيب توپ تا آخرين لحظه‌ ما به حاشيه كشيده شد. نمي‌خواهي حرف‌هايت را تكميل كني؟
گفتم كه بازي در دفاع مياني باعث شده كه بازيخواني بهتري داشته باشم. از طرفي به پرس مدافعان حريف هم اهميت زيادي مي‌دهم چون مي‌دانم بالاخره تحت فشار يك اشتباهي مي‌كنند.

باز هم كه در پايان مسابقه پايت را گرفتي و افتادي؟
ديگر نمي‌كشيدم. عضلات پايم خشك شده بود و افتادم. آقا محسن (بنگر) لطف كرد و مرا به رختكن برد وگرنه بايد آن‌قدر در زمين مي‌ماندم كه برانكارد بياورند!

محسن بنگر با پاي مصدوم تو را كول كرد و به رختكن برد معلوم مي‌شود كه خيلي به تو علاقه دارد؟
آقا محسن خيلي بزرگوار است و شرمنده‌ام كرد. همين آقارضا (نورمحمدي) و محمدآقا (نوري) كه هر سه بزرگترهاي پرسپوليس محسوب مي‌شوند، از روز اول حضورم در اين تيم به من روحيه دادند. شايد اگر كمك‌هاي اين سه نفر نبود نمي‌توانستم در پرسپوليس موفق شوم. ان‌شاءا… بتوانم محبت‌هاي اين عزيزان را جبران كنم.

حالا محبت بنگر را چگونه مي‌خواهي جبران كني؟
آقا محسن آن‌قدر سرحال و قبراق است كه با همين شرايط حداقل چهار سال ديگر مي‌تواند با قدرت در فوتبال ايران توپ بزند اما از ته دلم مي‌گويم اگر روزي خواست از فوتبال خداحافظي كند دوست دارم بنگر را روي دوش خودم بگذارم و در استاديوم آزادي دور افتخار بزنم.

جالب است. محسن بنگر مي‌گفت مهدي طارمي جزو معدود فوتباليست‌هاي جوان ايراني است كه همين حالا مي‌تواند با قدرت در اروپا توپ بزند.
نظر لطف آقا محسن است. (با احترام خاصي از محسن بنگر حرف مي‌زند) ان‌شاءا… بتوانم به اين هدف بزرگ برسم.

از بحث اصلي دور نشويم. خيلي‌ها اعتقاد دارند پرسپوليس مقابل الهلال بسيار ضعيف و دور از انتظار ظاهر شد. قبول داري؟
ما روز جمعه گذشته، بازي سنگيني را در آزادي پشت‌سر گذاشتيم و خستگي ناشي از دربي كاملاً‌ معلوم بود. از طرفي الهلالي‌ها من تو من بازي مي‌كردند و براي كسب حداقل امتياز آمده بودند اما دليل اصلي همان فشار بازي با استقلال بود. مطمئن باشيد با يك روز استراحت بيشتر مي‌توانستيم بهتر بازي كنيم. با اين حال خدا را شكر مي‌كنم كه توانستيم گل بزنيم، ببريم و گل هم نخوريم.

با اين نمايش، هواداران پرسپوليس نگران بازي برگشت با الهلال در عربستان هستند.
نگران نباشند. ما در عربستان هر آنچه در توان داريم مي‌گذاريم و هرگز كم‌فروشي نخواهيم كرد. بازي برگشت براي همه ما حياتي است و اميدوارم بتوانيم انتظارات را برآورده كنيم.

بازي‌هاي خوبت در پرسپوليس به چشم آمد و كارلوس كروش هم تو را به تيم ملي دعوت كرد. در اين رابطه صحبتي نداري؟
دعوت به تيم ملي همواره خوشحال‌كننده است. كارلوس كروش يك مربي حرفه‌اي است كه مطمئن بودم شايسته‌ها را دعوت مي‌كند و اميدوارم بتوانم جواب اعتماد ايشان را بدهم.

لابد مي‌داني رقباي گردن‌كلفتي همچون رضا قوچان‌نژاد، سردار آزمون، كريم انصاري‌فرد و … را داري؟
همه اين مهاجمان، بازيكنان بزرگي هستند اما شما را به اول فصل رجوع مي‌دهم. خيلي‌ها مي‌گفتند اين پسر طارمي تا آخر ليگ چهاردهم روي نيمكت و سكو خواهد نشست. همان روزها شايد اگر كس ديگري جاي من بود قيد پرسپوليس را مي‌زد و مي‌رفت اما ماندم و مبارزه كردم چون هم به خودم اطمينان داشتم و هم مي‌دانستم علي آقا (دايي) حق من را مي‌دهد. حالا هم براي حضور در تيم ملي همان شرايط را دارم.

يعني مي‌خواهي فيكس تيم ملي شوي؟
چرا كه نه؟ گفتم كه هم به خودم اعتماد دارم و هم باور دارم آقاي كروش حق را به حق‌دار مي‌دهد. از همه اين‌ها گذشته اهل رقابت هستم و از رقابت نمي‌ترسم.

هواداران پرسپوليس هم جلوي الهلال سنگ تمام گذاشتند و بنر تو را به استاديوم آزادي آوردند.
قبل از شروع بازي بنر را ديدم ولي بعد ديگر نديدم ولي هر چه هست، روي لطف و مهرباني هواداران پرسپوليس نمي‌توان قيمت گذاشت. مديون و ممنون اين عزيزان هستم و اميدوارم با بازي‌هاي خوب جواب محبت طرفداران پرسپوليس را بدهم.

راستي ماجراي جايزه‌ات كه مي‌خواستي به مجتبي محرمي ببخشي به كجا كشيده شد؟
مدارك خودم را تحويل دادم و ان‌شاءا… هفته آينده ماشين را تحويل گرفته و سوئيچ اين هديه ناقابل را دو دستي تحويل آقا مجتبي مي‌دهم. ان‌شاءا… كه قبول كند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)