پرسپولیس نیوز : مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید علی دایی او را به فوتبال ایران معرفی کرده و موفقیتش را مدیون او می‌داند، اما آرزو دارد روزی بتواند با شکستن رکورد 109 گل ملی دایی، آقای گل جهان شود. طارمی همچنین می‌گوید پرسپولیس در انتهای لیگ پانزدهم یکی از سه تیم بالای جدول خواهد بود.

مهدی طارمی  درباره عملکردش در تیم ملی و همچنین آرزوهای فوتبالی‌اش صحبت کرد. در ادامه، گفت‌وگو  با مهدی طارمی را می‌خوانید:

 

ابتدا درباره حضور موفق خودت در تیم ملی صحبت کن. در دو بازی اخیر تیم ملی توانستی گلزنی کنی و درخشش خوبی داشته باشی.

 

خدا را شاکرم که توانسته‌ام نظر کی‌روش را جلب کنم تا مرا به تیم ملی دعوت کند. فکر می‌کنم توانسته‌ام بازی‌های قابل قبولی را ارائه دهم. من در چهار بازی ملی سه بار گلزنی کرده‌ام و از این بابت خوشحالم که توانسته‌ام به عنوان یک مهاجم به وظیفه‌ام عمل کنم. در این بازی‌ها هم دو بار پاس گل ارسال کرده‌ام که از این حیث هم عملکرد خوبی داشته‌ام. همان‌طور که گفتم کی‌روش به من اعتماد کرد و خوشحالم که جواب اعتماد او را با بازی‌های خوب دادم.

 

زمانی که به تیم ملی دعوت شدی فکر می‌کردی بتوانی انقدر زود در تیم ملی بدرخشی؟

 

راستش را بخواهید فکر نمی‌کردم این‌گونه باشم اما به خودم می‌گفتم باید طوری تمرین کنم که کی‌روش مرا در هر بازی به عنوان بازیکن ثابت بازی دهد و در هر بازی هم بتوانم گلزنی کنم. همیشه تلاش می‌کردم که برای تیم ملی خوب بازی کنم. باید برای تیم ملی خوب باشی که بتوانی به عنوان بازیکن فیکس در تیم حضور داشته باشی. البته این را هم می‌دانم رسیدن به ترکیب تیم ملی کار دشواری است اما دشوارتر از آن این است که بتوانم جایگاه خودم را در تیم حفظ کنم. خدا را شاکرم که تا امروز عملکرد خوبی داشتم و دوست دارم از این به بعد هم با تلاش زیاد به همین روند ادامه دهم.

 

زمانی که به عنوان یک بازیکن گمنام به پرسپولیس آمدی خیلی زود درخشیدی و خیلی زود هم یعنی بعد از یک سال به تیم ملی دعوت شدی. انتظار این را داشتی که خیلی زود به تیم ملی دعوت شوی؟

 

زمانی که به پرسپولیس آمدم هدفم همین بود و دوست داشتم خیلی زود در فوتبال ایران به یک ستاره تبدیل شوم. به دنبال این بودم که در تیم ملی هم بازی کنم اما راستش را بخواهید فکرش را نمی‌کردم که اینقدر زود به خواسته‌هایم برسم.

 

تو را علی دایی به فوتبال ایران معرفی کرد. آیا هنوز هم فوتبالت را مدیون دایی می‌دانی؟

 

ابتدا باید از علی دایی تشکر کنم که مرا به پرسپولیس آورد و به فوتبال ایران معرفی کرد. او مرا از همان بازی‌های ابتدایی بازی داد و باعث شد که در لیگ ایران مرا بشناسند. خدا را شاکرم که جواب اعتماد علی دایی را دادم. البته با یک‌سری مسائل، دایی را کنار گذاشتند که به اعتقاد من حق دایی این نبود و نباید با او این‌گونه رفتار کنند. من فوتبالم را مدیون علی دایی می‌دانم و همیشه این موضوع را در یاد خواهم داشت. البته باشگاه بزرگی چون پرسپولیس هم در پیشرفت فوتبال من تاثیرات زیادی داشت که نمی‌توانم آن‌ها را و محبت مدیران و مربیان این باشگاه را فراموش کنم. اگر پرسپولیس نبود شاید خیلی طول می‌کشید که به تیم ملی دعوت شوم اما بازی کردن در این باشگاه باعث شد که دیده شوم و خیلی‌ها روی من حساب دیگری باز کنند. البته باید از مربیان گذشته‌ام و همین طور بازیکنان بزرگ تیم تشکر کنم که مرا در تیم پرسپولیس قبول کردند.

 

بعد از رفتن دایی، درخشان هم به تو اعتقاد داشت و تو را بازی می‌داد.

 

درست است؛ از زمانی که دایی کنار رفت و درخشان به پرسپولیس آمد به من اعتقاد داشت و در اکثر بازی‌ها فیکس بازی می‌کردم. دوست داشتم با عملکردم باعث خوشحالی هواداران بشوم. البته در نظر داشته باشید سال قبل تازه به پرسپولیس آمده بودم و هنوز نمی‌توانستم آن طور که می‌خواهم بازی کنم اما الان که کمی از استرس‌های روزهای اول دور شده‌ام و در تیم جا افتاده‌ام می‌توانم عملکرد بهتری داشته باشم. من همیشه به دنبال این هستم برای تیمم گلزنی کنم و باعث پیروزی تیم بشوم.

 

در حال حاضر برای رفتن به اروپا فکر می‌کنی؟

 

صد درصد به بازی کردن در باشگاه‌های اروپایی فکر می‌کنم. طبیعتا هر فوتبالیستی که فوتبالش را آغاز می‌کند، به دنبال هدفی است. من هم زمانی که فوتبالم را آغاز کردم از همان ابتدا آرزو داشتم روزی بتوانم در اروپا در فوتبالم ادامه دهم. خیلی دوست دارم که به یکی از باشگاه‌های معتبر اروپایی بروم چون سطح فوتبال در آنجا بالا است و روی کیفیت بازیکن تاثیر می‌گذارد. من می‌خواهم به روند خوبم در تیم ملی و پرسپولیس ادامه دهم تا با رسیدن پیشنهادات به یکی از باشگاه‌های معتبر اروپایی بروم.

 

ابتدای فصل پیشنهادی از یک باشگاه کویتی داشتی اما به خاطر ماندن در پرسپولیس این پیشنهاد را رد کردی. الان پشیمان نیستی؟

 

نه؛ به هیچ عنوان پشیمان نیستم، زیرا دوست داشتم در پرسپولیس بمانم و به این تیم کمک کنم. باشگاه‌های کویتی در حد باشگاهی چون پرسپولیس نیستند. خیلی خوشحالم که آن زمان پرسپولیس را انتخاب کردم و در این تیم ماندنی شدم. من در پرسپولیس ماندم و با درخشیدن در این تیم به تیم ملی دعوت شدم. دوست دارم با درخششم باعث موفقیت تیمم شوم و در انتهای فصل یکی از دو جام حذفی یا لیگ را بگیریم تا پس از سال‌ها دل هواداران را شاد کنیم.

 

پتانسیل پرسپولیس را در حال حاضر چطور می‌بینی؟ آیا واقعا این تیم می‌تواند در انتهای فصل به مقامی دست یابد؟

 

شک نکنید پرسپولیس در انتهای فصل یکی از سه تیم بالای جدول خواهد بود. واقعیت این است که در ابتدای فصل با بدشناسی نمی‌توانستیم به گل برسیم و همین موضوع باعث نتیجه نگرفتن تیم ما می‌شد. اگر بازی‌ها را با پیروزی پشت سر می‌گذاشتیم، الان صدر جدول بودیم؛ البته ما توپ‌هایمان به گل تبدیل نمی‌شد و روی اشتباهاتمان گل دریافت می‌کردیم اما الان این‌گونه نیست. ان‌شاءالله با شکست تیم سایپا به روند پیروزی‌هایمان ادامه دهیم و به آنچه می‌خواهیم برسیم.

 

هنوز هم خیلی‌ها تو را شانس اول آقای گلی می‌دانند. نظرت در این باره چیست؟

 

صد درصد همین‌طور است. من دوست دارم آقای گل شوم اما اول به منافع تیمی فکر می‌کنم، بعد به آقای گلی خودم. دوست ندارم به خاطر رسیدن به آقای گلی باعث تضعیف پرسپولیس شوم. از خدا فقط می‌خواهم در انتهای فصل پرسپولیس قهرمان شود و اینکه من آقای گل نشوم، مهم نیست. اگر با قهرمانی پرسپولیس فصل برایم به پایان برسد، مطمئناً خوشحال‌ترین مرد خواهم بود. ان‌شاءالله هم پرسپولیس قهرمان می‌شود و هم من آقای گل لیگ خواهم شد.

 

رابطه بسیار صمیمی با سردار آزمون داری؟ چه اتفاقی افتاد که شما اینقدر رابطه صمیمی پیدا کردید؟

 

من و سردار آزمون از نظر سنی به هم نزدیک هستیم و به همین خاطر رابطه صمیمانه و دوستانه‌ای با هم داریم؛ البته با عزت‌اللهی هم رابطه دوستی صمیمی دارم. باید بگویم سردار آزمون را از نظر اخلاقی خیلی دوست دارم. او بازیکن ارزشمندی است و من از دوستی با او لذت می‌برم. البته این را هم باید بگویم که من تمام بازیکنان تیم ملی را دوست دارم. همه آن‌ها از شخصیت بالایی برخوردارند. من و سردار آزمون همیشه تلاش می‌کنیم برای تیم ملی مثمر ثمر باشیم اما اینکه ما را با علی دایی و خداداد عزیزی مقایسه می‌کنند، درست نیست. علی دایی آقای گل جهان است و الگوی من بوده است. بر همین اساس نباید خودم را با او مقایسه کنم.

 

آیا دوست داری روزی با شکستن رکورد دایی آقای گل جهان شوی؟

 

راستش را بخواهید آرزویم این است که روزی بتوانم با شکستن رکورد دایی، آقای گل جهان شوم. این کار واقعا سخت است اما همان‌طور که گفتم رؤیا و آرزوی من است و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنم. البته این را هم می‌دانم که شاید هیچ‌کس نتواند رکورد دایی را بزند ولی من تلاش می‌کنم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)