پیشکسوت فوتبال گفت: مشخص نیست کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران از بازیکنان بزرگ ترس دارند یا مشاوره غلط از یک سری افراد دریافت می‌کنند.

بهنام طاهرزاده در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: تیم ملی بازی رفت در تهران فوتبال خوبی را به نمایش گذاشت و ترکمنستان حرفی گفتن نداشت، اما در دیدار برگشت بازیکنان‌ ما آنچنان بازی خوبی را ارائه ندادند و انتظارات را برآورده نکردند. نباید اینقدر بین نفرات اصلی داخل زمین با نیمکت فاصله وجود داشته باشد و این موضوع باعث خواهد شد که در بازی‌های بعدی تیم ملی نتایج خوبی نگیرد.

وی افزود: عملکرد سینوسی تیم ملی ایران را در جام ملت‌های آسیا دیدیم که در یک بازی خوب بودند و در دیداری دیگر نشانی از آن تیم قدرتمند را نشان نمی‌دادند. در نهایت هم تیم ملی نتوانست با بهترین بازیکنانش به مقام قهرمانی آسیا که همه منتظرش بودیم، دست پیدا کند.

*باید تیم ملی را حداقل در دور دوم جام جهانی ببینیم

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه تیم ملی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی کار راحتی خواهد داشت، عنوان کرد: همه ما می‌دانیم که کادر فنی تیم ملی دنبال نتیجه است، اما در جام ملت‌های آسیا نتوانست به هدفش که قهرمانی بود، دست پیدا کند. تیم ملی حالا مسابقات مقدماتی جام جهانی را پیش رو دارد و به نظر می‌رسد که صعود به بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان آنچنان کار سختی نباشد. تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۶ نفرات باتجربه زیادی که برخی از آن‌ها دومین یا سومین بار است که در جام جهانی حضور دارند را در اختیار خواهد داشت و باید این بار از گروهش صعود کند. باید طوری برنامه‌ریزی شود که تیم ملی را حداقل در دور دوم جام جهانی ببینیم.

پیشکسوت فوتبال در مورد میدان دادن به جوان‌تر‌ها در تیم ملی یادآور شد: به نظرم در دو بازی رفت و برگشت مقابل ترکمنستان، بازیکنی نظیر سعید سحرخیزان که در لیگ برتر خوش درخشیده است باید در ترکیب تیم ملی قرار می‌گرفت. چون این بازیکن خوب لیگ برتر می‌تواند بازی در سطح تیم ملی بزرگسالان را هم تجربه کند و بازی به بازی آبدیده‌تر شود. همچنین امیر قلعه‌نویی می‌توانست در جام ملت‌ها از ابوالفضل جلالی استفاده کند، چون او توسط کی‌روش تجربه بازی در جام جهانی را پیدا کرده بود. اما در لیست نهایی جام ملت‌های آسیا قرار نگرفت.

*پرسپولیس گرفتار حاشیه نشود باز هم قهرمان لیگ برتر و جام حذفی می‌شود

طاهرزاده در ادامه گفت: اگر نفرات جوان‌تر در جام ملت‌ها بازی می‌کردند و حتی تیم ملی نتیجه هم نمی‌گرفت، انتقادات کمتری به کادر فنی می‌شد. مشخص نیست کادر فنی تیم ملی از بازیکنان بزرگ ترس دارد یا مشاوره غلط از یک سری افراد دریافت می‌کنند که بازیکنان جوان مستعد در لیگ برتر را به تیم ملی دعوت نمی‌کنند.

وی درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: اوسمار در نیم فصل دوم تیم پرسپولیس را با چند بازیکن داخلی و خارجی خوب تقویت کرد و اگر مسائل و مشکلات حاشیه‌ای بیرون از زمین در تیم رخ ندهد، پرسپولیس باز هم این فصل قهرمان لیگ برتر و جام حذفی خواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)