بهنام طاهرزاده می‌گوید چرا باید یحیی گل محمدی تقصیر را به گردن بگیرد؟ نه او نه بازیکنان هیچ کدام مقصر نبودند، مقصر وزارت ورزشی بود که در آستانه این بازی مهم، تغییراتی در راس مدیریت ایجاد کرد.

در آستانه آغاز لیگ‌برتر، این بازیکن سابق سرخپوشان معتقد است که پرسپولیس مشکلی در لیگ داخلی ندارد و امسال هم قهرمانی ششم را به دست می‌آورد.
صحبت‌‌‌‌‌های بهنام طاهرزاده، پیشکسوت فوتبال را با روزنامه پرسپولیس در زیر می‌خوانید:

فکرش را می‌کردید بازی پرسپولیس و الهلال با این نتیجه تمام شود؟
قابل پیش‌بینی بود. آنهم با شرایطی که قبل از ورود به مسابقه داشت.

از چه نظر؟
بازی تدارکاتی نداشت، مدیریت پرسپولیس عوض شد، اینها چیزهای ریزی هست ولی به یک تیم در چنین شرایطی ضربه می‌زند. زمانی که وزیر ورزش آمد، مدیریت باشگاه داشت کارش را بدون حاشیه انجام می‌داد، اما در شرایطی که اینجا مشکل و حاشیه‌ای نبود، تغییر مدیریتی اتفاق افتاد. اینها در ظاهر کوچک هستند اما ضربه‌‌‌‌‌های بزرگی به تیم می‌زنند. بازیکنان ما را تیم‌ملی برد و فقط وحید را بازی دادند، امیری خسته را تحویل ما دادند که از شرایط بازی دور بود. یکی از عوامل اصلی ضربه به پرسپولیس، سرمربی تیم‌ملی بود. با تمام احترامی که برای اسکوچیچ قائلم، درست است نتایج خوبی برای تیم‌ملی کسب کرده، ولی او باعث حذف پرسپولیس شد. مهدی ترابی را به تیم‌ملی برد، از او استفاده نکرد و درعمل پرسپولیس هم این بازیکن را از دست داد. خب اگر در این مقطع حساس نمی‌‌خواستید از این بازیکن و بقیه پرسپولیسی‌‌‌‌ها استفاده کنید، چرا آنها را در اردو نگه داشتید؟ به این شکل و با آن تمرین تمرین مختصر، آنها از شرایط مسابقه دور شدند. پرسپولیس چه تدارکاتی برای این مسابقه داشت؟ بدن‌‌‌‌ها محک نخورده و آماده مسابقه نبودند. بازی تدارکاتی‌ای که بدون حضور ملی‌پوش برگزار شود، هرگز به درد نخورد، دیدید که بچه‌‌‌‌ها با شرایط روحی و روانی خیلی بدی به زمین رفتند.

آن یک روز تاخیر در پرواز چطور؟ آنهم دخیل بود؟
و باز هم حاشیه سفارت عربستان، اینها در ظاهر اتفاقات کوچکند ولی وقتی همه کنار هم قرار می‌گیرند، مشکل ساز می‌شوند. حالا برگردیم به تیم عربستانی. بازی داخل کشور خودش برگزار شد، پرسپولیسی که دو سال است هیچ تماشاگری را در ورزشگاه‌‌‌‌‌های خودش ندیده، باید درحالیکه همه سکوها را الهلالی‌‌‌‌ها اشغال کرده‌اند و هیچ سکویی به پرسپولیس داده نشده، به زمین برود. این مگر قانون نیست که ورزشگاه ۵۰-۵۰ است؟ چطور در دوره‌‌‌‌‌های گذشته رعایت می‌شد ولی حالا سعودی‌‌‌‌ها به خاطر نفوذشان در فیفا و AFC هر کاری خواستند کردند. درواقع پرسپولیس بازیکنان ملی اش را نداشته، مدیریت باشگاه عوض شده و در جو سنگین پر از تماشاگر در کشور عربی که همیشه با آنها از نظر سیاسی و ورزشی درگیر هستیم، به میدان رفته است.

هیچ کدام از بازیکنان نتوانستند بازی همیشگی خودشان را ارائه دهند.
ترابی یکی از مهره‌‌‌‌‌های ارزشمند تیم‌ملی و پرسپولیس است اما دیدید تیم‌ملی چه بلایی سر او آورد که حتی قادر نبود یک بازیکن را از پیش رو بردارد؟ کسی که خیلی راحت از بین ۳ بازیکن مقابل رد می‌شود. ترابی اصلا در بازی وجود نداشت، امیری هم همینطور. ما فقط توقع غیرت و تعصب از بازیکن داریم، همه اش از این حرف‌‌‌‌ها می‌زنیم. بعد رئیس فدراسیون ما خوشحال است که تیم‌ملی آمارش حفظ شده، اما مگر پرسپولیس تیم ایرانی نبود؟ چرا آنها نگاهی به تیم پرافتخار ما نداشتند؟ در برنامه تلویزیونی هم رئیس فدراسیون هیچ صحبتی راجع به پرسپولیس نکرد، این تیمی که اوت شد پرسپولیس بود، پرافتخارترین تیم سال‌‌‌‌‌های اخیر ایران آیا واقعا شما و وزارت ورزش مقصر نبودید؟ خودتان را در این برنامه ریزی که در لیگ انجام شد واقعا مقصر نمی‌‌دانید؟ یعنی فقط تیم‌ملی؟ چطور تیم عربستانی از همه لحاظ حمایت شد. چند مهره گران قیمت خریدند، تمام روسای شان حمایت کردند، تماشاگر آوردند و آن جو سنگین درست شد. ما چه کم داریم از تیم‌‌‌‌‌های عربی که آنها اینطور از تیم باشگاهی شان حمایت کردند. فقط که تیم‌ملی نیست، تیم باشگاهی که به این سطح رسیده، باید مورد حمایت قرار گیرد. آقای عزیزی خادم! وقتی پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان بازی می‌کنند بازی شان ملی است. چقدر باید حرف از تعصب و غیرت بزنیم و فقط از بازیکن توقع داشته باشیم. مسابقات کشتی می‌شود، می‌گویند غیرت و تعصب کشتی‌گیر ایرانی، فوتبال می‌شود، همین را می‌گویند، بدون پول و امکانات و توجه مگر چقدر می‌شود پیش رفت.

برخی از اهالی فوتبال گفته بودند پرسپولیس ترسو بازی کرد.
پرسپولیس در حد لیگ یک هم بازی نکرد. دلم برای یحیی و کادرفنی می‌سوزد که با این شرایط رفتند و بازی کردند. باز جای شکرش باقی است که سه تا گل خوردند. تیم مقابل چقدر سرحال بود و همه دست به دست هم داده بودند که الهلال ببرد اما اینجا همه از نظر روحی و روانی به هم ریخته بودند، مشکلات مدیریتی و مالی و … تاثیرش را گذاشته بود. ما هیچ وقت ندیدیم بازیکنان پرسپولیس با هم در زمین پرخاش بکنند، اما ببینید چه حالی آنجا بود که سیامک نعمتی و حامد لک به هم پرخاش کردند. هیات‌مدیره و مدیرعامل عوض شده، بازی رسمی که نداشتیم، بازی دوستانه هم کم بود. بازیکنان ملی خراب و ناآماده برگشته بودند، نتیجه اش می‌شود همین که هم بازی را می‌بازیم و هم از نظر روحی روانی تیم به هم می‌ریزد. یحیی نباید می‌گفت مقصر باخت منم، چون مقصر او نیست، مقصر وزات ورزش و فدراسیون است. یحیی با دست خالی با یک سرنیزه به جنگ توپخانه دشمن رفته، او و بازیکنانش زحمت خودشان را کشیدند و باید به همه شان خسته نباشید، گفت که تا همین مرحله هم پیش رفتند. ما هیچ نماینده‌ای در این ۵ سال غیر از پرسپولیس در لیگ قهرمانان نداشتیم، تیمی که دوبار تیم اول غرب آسیا شده، بقیه که امروز برای پرسپولیس کری می‌خوانند ۲۰سال است این مرحله را در خواب هم نمی‌‌بینند.۳۰ سال پیش در یک مسابقه چند جانبه اول شدند و به خودشان ستاره الکی داده‌اند، پرسپولیس در چند سال اخیر ۲ بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده، بدون هیچ امکاناتی. دست بچه‌‌‌‌ها درد نکند. حالا خداراشکر لیگ‌برتر دوباره شروع شده و پرسپولیس با اقتدار ششمین قهرمانی اش را می‌آورد و جواب محکمی به دشمنانش خواهد داد.

بعد از حذف از آسیا، بازی روز جمعه با فولاد را چطور می‌بینید؟
ما با تیم‌‌‌‌‌های داخلی مشکل نداریم. مطمئن باشید نتیجه می‌گیریم. بچه‌‌‌‌ها در عربستان در شرایط سختی قرار گرفتند. در جو سنگین آن ورزشگاه با تیم سعودی بازی کردند و شوک بزرگی به پرسپولیس وارد شد. درست است که تازه از سفر برگشتند و این بازی سخت به نظر می‌رسد اما کادرفنی روی نقاط ضعف تیم کار کرده، امیری و ترابی ریکاوری می‌شوند، پهلوان و سرلک که مقابل الهلال کارایی لازم را نداشتند دوباره مهره‌‌‌‌‌های خوب تیم خواهند شد. پرسپولیس اولین ۳ امتیازی اش را راحت می‌گیرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)