پرسپولیس نیوز :  سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: در‌ آن مقطعی که بحث واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال مطرح شد، این دو باشگاه در برزخ قرار گرفتند.

 علی‌اکبر طاهری در برنامه زنده تلویزیونی ورزش و مردم در خصوص آخرین وضعیت تیمش قبل از دربی 81 گفت: قبل از هر چیز ایام سوگواری را تسلیت گفته و لازم می‌دانم نکته‌ای را در مورد درگذشت هادی نوروزی بگویم. این بازیکن وقتی از جمع ما رفت اهالی فوتبال مراسم تشییع بسیار خوبی برای کاپیتان فقیدمان گرفتند که حضور صمیمانه آنها باعث شد بازماندگان این مرحوم تا حدی آرامش پیدا کنند. من در اینجا ضمن قدردانی از آنها اعلام می‌کنم دوست دارم این روند ادامه پیدا کند.

وی در ادامه افزود: ما باید تا زمانی که زنده هستیم به یکدیگر ادای احترام کنیم و باعث رنجش کسی نشویم. اخلاق در ورزش همیشه باید سرلوحه کار ما باشد و من از هواداران دو تیم می‌خواهم امروز جدا از مسئله رقابتی که دو تیم با یکدیگر دارند مسائل اخلاقی را نیز رعایت کنند. در همین راستا با لیدرهای دو تیم هماهنگی‌هایی به وجود آمده است تا امروز در تشویق‌ها مسائل اخلاقی را رعایت کنند.

طاهری درباره مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس نیز یادآور شد: اساساً دو باشگاه پرسپولیس و استقلال همیشه با مشکلات مالی مواجه هستند. باشگاه پرسپولیس در واقع به مانند یک بنگاه اقتصادی تابع قوانین اقتصادی است. باشگاه دارای مجمع، هیئت مدیره، مدیرعامل و یکسری ارکان اجرایی است. در واقع یکسری سخت‌افزار و نرم‌افزار در اداره باشگاه نقش دارند. متأسفانه در گذشته یک‌سری از قوانین در باشگاه اجرا نشده که نمونه آن قوانینی است که در قراردادها باید لحاظ می‌شد. در این زمینه مثالی می‌زنم  متأسفانه عدم رعایت این قوانین در حال حاضر برای ما مشکلاتی به وجود آورده تا حدی که مجبوریم الان به خیلی از قراردادهای گذشته رسیدگی کنیم و این موضوع مشکلات را برای ما به وجود آورده است. در واقع می‌توانم بگویم ما با وجود زحمات زیادی که هیئت مدیره می‌کشد مجبوریم خیلی از وقت خود را درگیر مشکلات روزمره کنیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در واکنش به موضوع انتقال تیم‌های لیگ برتری به استان‌های دیگر نیز گفت: تیم‌هایی که پیش از این راهی استان‌های دیگر شدند آن‌طور که باید حمایت نشدند و انتقال آنها تبعات خوبی برای این باشگاه‌ها نداشت.

وی در پاسخ به این پرسش که قضیه خصوصی شدن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در نهایت به کجا کشیده شد، گفت: سال 92 قصد واگذاری مطرح و مقرر شد در سال 93 این موضوع طبق اصل 44 قانون اساسی نهایی شود. در این مدت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به نوعی در برزخ به سر می‌بردند، از این جهت که هیچ سرمایه‌گذاری پیدا نمی‌شد برای آینده این دو باشگاه هزینه کند غیر از خریداران که آنها پیشنهادات خود را برای خرید باشگاه مطرح کرده بودند. به هر حال آن مقطع تجربه خوبی نبود و مشکلاتی را برای دو باشگاه ایجاد کرد. بعد از منتفی شدن واگذاری دو باشگاه مجدداً آنها دولتی شدند که این بار قرار شد هیچ کمک دولتی از لحاظ مالی به پرسپولیس و استقلال نشود.

طاهری افزود: به عقیده من اینکه بگوییم با تبلیغ یک پیراهن می‌شود هزینه‌های یک باشگاه را برای یک فصل تأمین کنیم اصلاً حرف درستی نیست. این دو تیم هزینه‌های زیادی دارند و از این لحاظ با باشگاه‌های دیگر قابل مقایسه نیستند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در واکنش به این سؤال که باشگاه‌های سپاهان، فولاد، تراکتورسازی باشگاه‌های دولتی هستند، اما مورد حمایت‌های مالی هم قرار می‌گیرند، گفت: ما دوست داریم همه تیم‌ها توانمند شوند و مطمئناً این باشگاه‌ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم حمایت مالی می‌شوند، اما برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تعریف‌هایی شده است که این کار ما را سخت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: ما با توجه به مشکلات مالی که در ابتدای فصل داشتیم بازیکنان را توجیه کردیم که مشکلات پیرامون باشگاه وجود دارد و وعده بیهوده به هیچ‌کس ندادیم.

طاهری در واکنش به این موضوع که آیا اگر بازیکنی مصدوم شود هزینه پرداخت درمان آن را دارند و اینکه چرا بعضی بازیکنان در کانکس مجموعه درفشی‌فر می‌خوابند، گفت: نه مشکلات مالی ما در آن حد نبود که نتوانیم هزینه درمان بازیکن مصدوم تیم را بدهیم. این موضوع مستقر شدن بازیکنان در کانکس مجموعه درفشی‌فر را هم شما در برنامه‌تان به آن پرداختید که من لازم می‌دانم در خصوص آن توضیحاتی ارائه دهم. ما در ابتدای فصل بعد از بررسی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که نه در رده‌های پایه و نه رده بزرگسالان بازیکن شهرستانی نگیریم تا آنها مجبور شوند در کانکس مستقر شوند. همان‌طور که برای تعدادی از بازیکنان پایه ما این اتفاق رخ داده بود.

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تأکید کرد: در رده بزرگسالان هم هر بازیکنی که آمد به او گفتیم که ما برای اجاره مسکن هزینه نمی‌کنیم و موضوع مسکن به خودشان ارتباط دارد، اما یکی از بازیکنان تیم ما که با باشگاه هم قرارداد داشت همراه تیم ملی دانشجویان در کره جنوبی به سر می‌برد و وقتی آمد ما به او گفتیم برای سال جدید باشگاه نمی‌تواند برای اسکان شما هزینه کند. او هم گفت مشکلی از این بابت ندارد و در منزل اقوامش مستقر خواهد شد. متأسفانه بعد از چند وقت او در کانکس درفشی‌فر اسکان پیدا کرد و ما از طریق کادر فنی این موضوع را مطلع شدیم و خیلی زود اتاقی در یکی از هتل‌های مجموعه انقلاب را برای او رزرو کردیم، اما این بازیکن اعلام کرد نمی‌تواند به خاطر دوری راه به آنجا برود و مدتی کوتاه در درفشی‌فر ماند تا جای دیگری برای او پیدا کنیم. همین مسئله برای مدتی سوژه رسانه‌ها شد.

وی درباره اینکه چرا باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال نمی‌توانند برای خود درآمدزایی کنند، گفت: اگر قرار باشد باشگاه خودش درآمدزایی داشته باشد باید عواملی که در باشگاه به کار گرفته می‌شوند در این راستا فعالیت کنند. در واقع ارکان باشگاه را این افراد تشکیل دهند. یکسری کارهای زیرساختی باید انجام شوند، نه اینکه مثلاً ما در حال حاضر نمی‌توانیم از مجموعه درفشی‌فر که در واقع به باشگاه پرسپولیس تعلق دارد، درآمدزایی کنیم. یا اینکه سر توزیع بلیت‌های بازی‌ها و خیلی از مسائل دیگر که آنها در اختیار دو باشگاه نیستند.

طاهری درباره دربی 81 نیز گفت: آرزو دارم امروز بازی طوری برگزار شود که همه از تماشای آن لذت ببرند. امیدوارم اتفاقاتی در این بازی رخ دهد که باعث شادی روح کاپیتان فقید ما شود و نتیجه‌ای که رقم بخورد خوشحالی ما و هواداران‌مان را به همراه داشته باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)