وزیر ورزش و جوانان در صحبتی کنایه آمیز به کفاشیان گفت: اکثریت جامعه به بحث قراردادهای مالی و پرداختی اعتراض دارند اما رئیس فدراسیونی می‌گوید که این مبالغ خیلی بالا نیست و خودش را با سایر کشور‌ها مقایسه می‌کند.

به گزارش تسنیم، محمود گودرزی در نشست با روسای فدراسیون‌های ورزشی گفت: شرایط اقتصادی کشور خاص است و همه دوستان به آن عنایت دارند. ما باید با تمام توان فعالیت و با کار بیشتر کمبود‌ها را جبران کنیم.
 
وی ادامه داد: امسال سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی باید به این شعار ارزشمند توجه کرد و کشور را با توجه به دو شعار پرمفهوم و زیبا پیش برد. جا دارد از تمام کسانی که در این رابطه تلاش کرده‌اند قدردانی کنیم.
 
گودرزی با اشاره به شرایط اقتصادی خاص کشور در خصوص سفرهای خارجی و اعزام‌های برون مرزی تأکید کرد: بهتر است و باید از سفرهای خارجی روسای فدراسیون‌ها و هیئت رئیسه آنها که آورده خاصی ندارند پرهیز شود. خود فدراسیون‌ها بهتر می‌دانند که چه سفرهایی شامل این موضوع می‌شوند.
 
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به یکی از مصاحبه‌های خود مبنی براینکه آیا به برزیل برای حضور در رقابت‌های جام جهانی و همچنین کره جنوبی برای شرکت در بازی‌های آسیایی سفر می‌کنید یا خیر، گفت: من به این دو کشور سفر نمی‌کنم و تصور نمی‌کنم ضرورتی داشته باشد که به جام جهانی و بازی‌های آسیایی بروم. احساس می‌کنم رفتنم به این دو کشور نفع خاصی ندارد و باید از سفرهای کم ضرورت پرهیز شود.
 
گودرزی بحث جذب اسپانسر را موضوعی ضروری دانست و احتیاط را شرط اصلی این بحث قلمداد و خاطرنشان کرد: روسای فدراسیون‌های ورزشی برای افرادی که به عنوان اسپانسر وارد گود می‌شوند احتیاط کنند. متأسفانه افرادی به دنبال ایجاد رانت هستند و امروز ورزش بهترین محل برای رانت و ویژه خواری شده است. این مسائل ممکن است برای روسای فدراسیون‌ها به صورت ناخواسته مشکلاتی را ایجاد کند.
 
وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: برخی از کمک‌ها مخدوش است و ممکن است با هدف دیگری باشد؛ خیری که نمی‌دانم واقعا خیر است یا با اهداف دیگری وارد کار می‌شوند و اعتباری را به فدراسیون کمک می‌کنند. متأسفانه 150 میلیون تومان در فدراسیون ثبت شده و 150 میلیون تومان دیگر در حالت مبهم قرار دارد. خیرینی هستند که به چندین فدراسیون کمک کرده‌اند که شاید مشکلاتی پیرامون آن‌ها وجود داشته باشد. به همین دلیل روسای فدراسیون‌ها باید در گرفتن اسپانسر دقت کنند. محیط ورزش باید به سمت و سوی پاکی سوق داده شود.
 
گودرزی با تأکید براینکه نباید برخلاف سیاست‌های وزارتخانه در رسانه‌ها صحبت شود گفت: اکثریت جامعه به بحث قراردادهای مالی و پرداختی اعتراض دارند اما رئیس فدراسیونی می‌گوید که این مبالغ خیلی بالا نیست و خودش را با سایر کشور‌ها مقایسه می‌کند. خواهشم این است که از این روند و صحبت‌های غیرکار‌شناسانه پرهیز کنید چرا که در آن صورت ما یا مجبور به تکذیب آن می‌شویم و یا باید پاسخی بدهیم.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: متأسفانه برخی از فدراسیون‌های ما چندین حساب مالی دارند. به نظرم یک حساب کفایت می‌کند و تعدد حساب در شفاف سازی مالی و پاکی خدشه ایجاد می‌کند. این موضوع باعث می‌شود در شفافیت مالی مشکلاتی ایجاد شود.
 
گودرزی یادآور شد: روسای فدراسیون‌ها و هیئت رئیسه‌ها در تصویب پاداش باید حساب شده قدم بردارند چرا که این کار هم می‌تواند مشکل ساز باشد.
 
وزیر ورزش و جوانان به کارگیری خزانه‌دار خبره را ضرورت دانست و گفت: فدراسیون‌ها باید با سازمان‌هایی که مسئولیت بازرسی را برعهده دارند با حسابرسان همکاری کنند. موارد مختلفی که به شفافیت مالی کمک می‌کند باید مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین روسای فدراسیون‌ها باید در راستای تقویت بانک اطلاعاتی کمک ویژه‌ای کنند.
 
وی گفت: روسای فدراسیون‌ها اگر گلایه‌هایی دارند باید با وزارت ورزش مطرح کنند. این درست نیست که در رسانه‌ها چنین مسائلی بازگو شود چرا که مسائل تنش زاست و هیچ کمکی به فدراسیون‌ها نمی‌کند.
 
گودرزی استفاده از دیالوگ‌های مناسب را ضروری داست و گفت: بهتر است روسای فدراسیون‌ها در صحبت‌های خود آرام باشند و هرجا نارسایی وجود داشت به ما بگویند که قطعا سعی در رسیدگی خواهیم داشت.
 
وزیر ورزش تأکید کرد: باید فدراسیون‌های ما حمایت ویژه‌ای از بخش بانوان کنند و همچنین آموزش و پژوهش اولویت داده و در اولویت قرار دهند. در تمامی سطوح اجرای آیین نامه‌های انضباطی لازم است و ما محوریت سال جدید را آموزش قرار دادیم.
 
وی گفت: متأسفانه ورزش کشور در برخی از حوزه‌ها‌‌ رها شده و قطعا ما به عنوان متولی هستیم و تک تک شما روسای فدراسیون‌ها هم قانونا و اخلاقا مسئولید. از دوستانم خواهش کردم آماری را در خصوص سرانه ورزش در جاهای مختلف بدست بیاورد که این آمار بسیار جالب بود.
 
گودرزی عنوان کرد: وضعیت تجهیزات در برخی از استان‌های کشور در حد مطلوبش 27 درصد است در مشاوره پزشکی 3 درصد بوده و در بالا‌ترین درصد موضوع پزشکی 15 درصد است. اکثر باشگاه‌های ما با تعریف کلاسیک متفاوت هستند. خیلی‌ها مدیر داخلی ندارند. یک استان در بهترین شرایط 41 درصد از مدیر داخلی دارد و مربیان در خیلی از جا‌ها کادر ندارند. استانی وجود دارد که صددرصد مربیانش کارت مربیگری ندارند. در بهترین حالت 39 درصد باشگاه‌های یک استان مجوز دارند و استانی هم وجود دارد که تنها 2 درصد از باشگاه‌هایش با مجوز هستند. باید توسعه فضاهای ورزشی را با استاندارد افزایش دهیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)