خبرگزاری پرسپولیس :  همان‌طور که می‌دانید، با تلاش مربیان و بازیکنان، تیم ملی به ازبکستان باخت تا فوتبال ملی وارد فاز اما و اگر بشود.

فاز اما و اگر به فازی می‌گویند که تیم‌ها نه بر روی زمین، بلکه بر روی کاغذ شانس صعود دارند. یعنی باید ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم بدهند تا یک تیم از گروهش صعود کند و به مرحله‌ی بعد برود.

اما این عبارت روی کاغذ شانس داریم، دقیقا یعنی چه؟ عرض به حضورتان روی کاغذ شانس داریم یعنی این‌که روی کاغذ می‌توانیم به برزیل برویم، ولی با طیاره نمی‌توانیم. یعنی روی کاغذ نوشته است اگر بقیه‌ی بازی‌ها را ببریم، صعود می‌کنیم، ولی در زمین چمن معلوم نیست که می‌بریم یا می‌بازیم! یعنی روی چمن چیزی نوشته نشده است!

اما چطور می‌شود که شانس یک تیم به روی کاغذ حواله می‌شود؟ عرض به حضورتان که با تدبیر و برنامه‌ریزی درازمدت و توجه به جوانان و اردوهای بلندمدت و پول کافی و بازی‌های تدارکاتی خوب و مربی کاربلد و تماشاگر فهیم و مسؤولین کاملا فوتبالی شانس یک تیم به روی کاغذ حواله می‌شود!

اما آیا از روی کاغذ می‌توان به جام‌ جهانی رفت؟ بله می‌توان، خودمان یک بار چند سال پیش پدرمان درآمد و با شانس بر روی کاغذ با استرالیا مساوی کردیم و رفتیم جام جهانی، ولی گویا این تو بمیری از آن تو بمیری‌ها نیست! مگر این‌که باز شانس یارمان باشد و این تو بمیری از آن تو بمیری‌ها باشد.

به هر حال تیم ملی برود جام‌ جهانی یا نرود، چیزی به من و شما نمی‌دهند! اما اگر کسی به بچه‌ای شیر ندهد، ممکن است بچه‌اش هرگز بزرگ نشود، پس به این دو خبر توجه کنید که بسیار آموزنده و مفرح است:

خبر اول پنج‌شنبه 25 آبان، جام‌جم: رییس انجمن داروسازان با اشاره به شایعات رایج در خصوص کمبود شیر خشک در داروخانه‌ها، گفت: خالی‌ بودن قفسه‌های داروخانه‌ها از شیر خشک یک بزرگ‌نمایی است.

خبر دوم شنبه 2۷ آبان، ایسنا: رییس انجمن داروسازان ایران با بیان این‌که مشکل کمبود شیرخشک هنوز مرتفع نشده است، عنوان کرد: شیرخشک با سهمیه‌بندی توزیع می‌شود. از داروخانه‌ها خواسته‌ایم تا زمانی که کمبودها برطرف نشده‌اند، با درنظر گرفتن موجودی اقدام به توزیع شیرخشک کنند.

ما منتظر سومی‌اش هستیم! باقی‌بقای‌تان.

 

* رضا ساکی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)