نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال از تعیین ظرفیت ورزشگاه آزادی برای دربی 100 خبر داد.

طبق اعلام منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در جلسه امروز شورای تامین استان تهران ظرفیت حضور هواداران در ورزشگاه آزادی برای دربی پایتخت مصوب شد.

براین اساس با توجه به ظرفیت ورزشگاه آزادی برای این بازی ۱۵ هزار نفر می‌توانند در ورزشگاه حضور یافته و دربی ۱۰۰ را تماشا کنند؛ البته قنبرزاده اعلام کرد سهمیه بلیت هر تیم اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین تا این لحظه دربی در همان ساعت قبلی که سازمان لیگ اعلام کرده یعنی ۱۷:۳۰ برگزار خواهد شد اما در صورت اعلام نظر مراجع ذی ربط احتمال تغییر ساعت بازی وجود دارد.

قنبرزاده همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه در دربی‌های قبلی سهمیه ۵۰-۵۰ برای هواداران دو تیم در نظر گرفته شده احتمال دارد برای این بازی هم به همین میزان بلیت در اختیار طرفداران استقلال و پرسپولیس قرار بگیرد.

این مسابقه یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

منصور قنبرزاده در خصوص شهرآورد تهران تاکید کرد: تعداد تماشاگر شهرآورد تهران با توجه به شرایط کنونی ورزشگاه آزادی تنها ۱۵ هزار نفر است که این تعداد بر اساس اعلام نظر مسوولان فنی استادیوم جهت برگزاری یک بازی ایمن اعلام شده است.

وی ادامه داد: ورزشگاه آزادی نیم قرن سابقه دارد و فرسوده شده و واقعیت این است که این استادیوم ملی نیاز به یک بودجه و عزم ملی دارد تا کل مجموعه ترمیم شود. تزریق های مقطعی جواب نمی دهد و موجب می شود مراحل ترمیم طولانی شود.

او تصریح کرد: رقم و عدد بازسازی ورزشگاه آزادی را مسوولان شرکت توسعه اعلام کردند که عدد بسیار بالایی است و از عهده فدراسیون فوتبال خارج است و خود دوستان باید در این خصوص اعمال نظر کنند.

قنبرزاده گفت: در مجلس شورای اسلامی نشستی برگزار شد که در آنجا هم در این خصوص بحث شد، مراحل ترمیم آزادی از عهده وزارت ورزش هم خارج است و باید به این استادیوم که آبروی ملی ما هم به شمار می رود و میزبانی های متعدد در آن انجام می‌شود به شکل متفاوتی نگاه شود.

وی یادآور شد: میزبان پرسپولیس است و باید شرایط میزبانی رعایت شود اما این مساله در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد، با توجه به اینکه شهرآورد قبلی ۵۰-۵۰ بوده به احتمال فراوان بازی شهرآورد هم در این دیدار ۵۰-۵۰ خواهد بود. از سویی دیگر ساعت شهرآورد تا این لحظه بر اساس اعلام سازمان لیگ ۱۷:۳۰ است اما اگر قرار باشد بر اساس وضعیت حمل و نقل، جابجایی تیم ها و مسایلی از این دست شرایط تغییر کند از طریق فدراسیون اعلام خواهد شد.

قنبرزاده تاکید کرد: هواداران بدون بلیت به ورزشگاه نروند چرا که امکان حضور و پذیرایی از آنها وجود ندارد. همانطور که گفتیم تنها ۱۵ هزار نفر می‌توانند به استادیوم بروند و بیشتر از این امکان ندارد.

او در مورد اینکه با توجه به شرایط لیگ بهتر نبود دیدارهای باقی مانده در یک ساعت مشخص و به صورت هم زمان برگزار شود، خاطر نشان کرد: نظرها متفاوت است اما شرایط اقلیمی در استان های مختلف متفاوت است و از سویی دیگر شورای تامین در هر استان تصمیم گیر خواهد بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)