مرجع خبری پرسپولیس : احمدرضا عابدزاده می گوید به خاطر افتخاراتش و ارزش و اعتباری که میان مردم دارد از صحنه فوتبال دور مانده است.

 

* بازی رفت ایران – مالدیو را دیدی؟ نظرت چه بود؟

_ به لحاظ فیزیکی مشخص بود مالدیو با گذشته فرق کرده است و درشت تر شده اند. دو دهه قبل ژاپنی ها و کره ای ها هم ریز اندام بودند اما حالا شرایط فرق کرد و میانگین قدشان بالاتر رفته است.

مالدیو حرفه ای تر از گذشته شده است، البته فوتبال در همه جای دنیا به سرعت در حال پیشرفت است. من تصور می کردم تیم ملی ایران مقابل مالدیو بیشتر از این ها به بازی سرعت دهد. بازی تکضرب امروز در فوتبال دنیا حرف اول و آخر را می زند. البته یقین دارم کیروش به فوتبال سرعتی و تکضرب اعتقاد دارد و می خواهد آن را به فوتبال ما تزریق کند اما زمان زیادی لازم است تا نسل فعلی با تفکرات کیروش هماهنگ شوند!

 

* فردا بیستمین سالگرد قهرمانی استقلال در جام باشگاه های آسیاست، آن زمان شما ستاره استقلال بودید.

_ بله؛ بیست سال گذشت… آن زمان ما با نماینده چین و بنگلادش بازی کردیم و با گل های حسن زاده و مرفاوی بازی را بردیم و قهرمان شدیم. بعد از آن هم یکبار پاس قهرمان شد و استقلال با ناصر حجازی، سپاهان با لوکا بوناچیچ و ذوب آهن با ابراهیم زاده نایب قهرمان شدند. متاسفانه فوتبال ما روند امیدوار کننده ای در این مورد ندارد اما تنها آرزوی من این است که یک روز قهرمانی قاطعانه پرسپولیس در آسیا را ببینم، تیمی که بالاترین پتانسیل را در سطح قاره دارد و از هوادار 5 ساله تا 70 ساله برایش دعا می کنند.

 

* واقعا حیف نیست احمدرضا عابدزاده در سطح فوتبال باشگاهی ما فعالیت نکند؟

_ خودم هم دوست داشتم کار کنم. می خواستم به عنوان سرمربی از یک تیم دسته اولی کار را شروع کنم و کم کم رشد کنم اما دوستانم گفتند چون نام بزرگی داری هر مدیری راضی نمی شود با تو کار کند، در حالی که در فوتبال امروز دنیا این مسائل معنا ندارد و مربی ، مدیر و بازیکن در چارت باشگاه هر کدام تعریف مشخصی دارند. من به خاطر افتخاراتم و محبتی که مردم به من دارند از فوتبال کنار ماندم ولی محبت این مردم را با هیچ چیز عوض نمی کنم.

 

* یعنی دیگر نمی خواهی به عنوان مربی دروازه بان ها کار کنی؟

_ من چندین سال در پرسپولیس و تیم امید به عنوان مربی دروازه بان ها کار کردم. مهدی رحمتی در تیم امید شاگرد من بود و امروز دروازه بان شماره یک تیم ملی است. میثاق معمارزاده و علیرضا حقیقی هم شاگرد خودم هستند و افتخار می کنم امروز دروازه سرخابی ها در تسخیر شاگردان من است. وقتی موفقیت آن ها را می بینم لذت می برم و به خاطر تلاشی که کردم به خودم افتخار می کنم.

 

* استقلال برای جذب رحمتی دو دروازه بان اصلی خود را از دست داد و خیلی ها معتقدند این تیم با یک گلر دچار مشکل می شود.

_ رحمتی از زمان حضورش در تیم امید نشان داد یک سر و گردن از بقیه بالاتر است و خودش هم با جان و دل تمرین می کند اما بهتر بود استقلال یک دروازه بان با تجربه در کنار رحمتی جذب می کرد تا در شرایطی که او مصدوم یا سه اخطاره شد دچار مشکل نشوند. البته شنیدم برومند با آن ها تمرین می کند که از نظر تجربه در سطح خوبی است و فکر می کنم به درد استقلال می خورد.

 

* فکر می کنی از بین حقیقی و معمارزاده کدام یک دروازه بان اول پرسپولیس خواهد بود؟

_ علیرضا و میثاق هر دو گلرهای خوبی هستند و فقط می توانم بگویم پرسپولیس امسال دو دروازه بان طراز اول و آماده دارد.

 

* طلبت از پرسپولیس را گرفتی؟

_ فکر می کنم صحبت کردن در این مورد بی فایده است، البته فدراسیون قول پیگیری داده و گفتند سازمان تربیت بدنی این مشکل را حل می کند.

 

* امسال کدام تیم ها مدعی قهرمانی هستند؟

_ پرسپولیس، استقلال ، سپاهان و تراکتورسازی مدعی قهرمانی هستند و بازیکنان شاخصی دارند ضمن اینکه پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی پشتوانه تماشگر زیادی دارند و فکر می کنم لیگ امسال جذابیت زیادی داشته باشد. امیدوارم داماش هم با مدیریت عابدینی نتایج خوبی بگیرد.

 

* به عنوان سئوال آخر، از آخرین رده بندی بهترین گلرهای تاریخ که با خبر شدی؟

_ خوشحالم که دوباره نام ناصرخان به میان آمد و او باز هم برای مردم کشورش افتخار آفرین شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)