پرسپولیس نیوز : احمدرضا عابدزاده، اسطوره فوتبال ایران درباره عملکرد دروازه‌بان‌های تیم ملی، بازگشت مهدی رحمتی به تیم ملی و عملکرد پسرش در تیم امید صحبت کرده است.

– پسر شما پریروز در نزدیکی‌های سالروز حماسه ملبورن، در ترکیب تیم امید مقابل امیدهای استرالیا قرار گرفت و یک گل خورد. درباره این دو رویداد چه صحبتی دارید؟
من از استرالیا دو گل خوردم اما امیر یک گل خورد. بازی را ندیدم و هنوز هم با امیر صحبت نکرده‌ام اما دوستانم تماس گرفتند و گفتند امیر روز خوبی داشته که بنده هم عرض کردم همه ملی‌پوشان عملکرد خوبی داشته‌اند. درست مثل بازی ۸ آذر سال ۱۳۷۶ که حتی نیمکت‌نشینان هم در آن حماسه بزرگ سهیم بودند.
– فکر می‌کنید امیر عابدزاده هنوز زیر سایه پدرش قرار دارد؟
همواره به استقلال امیر در همه زمینه‌ها اعتقاد داشتم. او خودش جوانی است تحصیلکرده، دنیادیده و بالغ. درباره عملکرد فوتبالی‌اش خودش می‌داند و مربیانش. خارج از محیط فوتبال به داشتن پسرم افتخار می‌کنم. چون به ارزش‌ها و حرمت‌ها پایبند بوده و هست. اگر هم نقطه‌نظری داشته باشم به خودش منتقل می‌کنم و دوست ندارم این موضوع به صورت رسانه‌ای بین ما منتقل شود. من هم هر زمان نصیحتی پدرانه داشته باشم از او دریغ نکرده‌ام.
– پیروزی پر گل تیم ملی مقابل گوام را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
تیم ملی خوب بازی کرد؛ البته گوام حریف سرسختی نبود و عیار ایران در مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی مشخص خواهد شد. با این حال، خیلی خوب است که در تیم ملی جوانگرایی صورت گرفته و با حضور جوان‌ها آینده درخشانی پیش‌روی تیم ملی است. دیگر زمان آن رسیده بود که در تیم ملی تغییراتی صورت بگیرد و بازیکنان جوان به تیم ملی اضافه شوند. خوشحالم که کی‌روش چنین کاری را انجام داد.
– بعد از بازی با ترکمنستان انتقاد زیادی متوجه علیرضا حقیقی شد؛ درباره این موضوع چه نظری دارید؟
حقیقی شاگرد من بود و من خیلی چیزها به او یاد دادم. اگر حقیقی لیاقت بازی در تیم ملی را نداشت، در جام جهانی بازی نمی‌کرد. تنها ضعف او این است که در تیم باشگاهی‌اش بازی نمی‌کند؛ البته شنیده‌ام که دروازه‌بان اصلی روبین‌کازان کاپیتان این تیم است و به همین خاطر شانس کمتری برای بازی کردن دارد. به نظر من، حقیقی باید در تیمی بازی کند که بتواند در ترکیب اصلی قرار بگیرد.
– مدتی است که تیم ملی چهار دروازه‌بان دارد؛ نظر شما درباره سه دروازه‌بان دیگر تیم ملی چیست؟
این خیلی خوب است که نفراتی مثل بیرانوند، مکانی و اخباری هم در تیم ملی حضور دارند. جوانگرایی شامل حال پست دروازه‌بانی هم شده.
– با این حال، بیرانوند در بازی با گوام اخراج شد.
بیرانوند هم دارد تاوان جوانی و بی‌تجربگی خود را پس می‌دهد. این تاوان البته برای همه پست‌ها هست و قطعا جوانگرایی بدون هزینه هم نمی‌شود. به نظر من بیرانوند دروازه‌بان خوبی است و نباید او را با چنین اشتباهی از فوتبال محروم کنیم.
– آیا عابدزاده می‌تواند با تمرینات ویژه خود دروازه‌بان‌های تیم ملی را بهتر کند؟
چراکه نه؛ اصلا همین الان همین دروازه‌بان‌ها را بدهند به من، درست‌شان می‌کنم.
– بعد از داربی ۸۱ دوباره بحث بازگشت مهدی رحمتی مطرح شد که کی‌روش مخالفت کرد. به نظر شما، رحمتی باید در تیم ملی حضور داشته باشد؟
رحمتی یکی از بزرگ‌ترین دروازه‌بان‌های ایران است ولی من درباره این موضوع نمی‌توانم نظر بدهم. در واقع این کی‌روش است که تصمیم‌ می‌گیرد و سرمربی تیم ملی بازیکنان را انتخاب می‌کند. حتی اگر رحمتی هم به تیم ملی برگردد، به نظر من باید بازیکنان جوان وارد تیم ملی شوند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)