پرسپولیس نیوز : دروازه بان پیشین تیم ملی گفت:گوام با جمعیت زیر 200هزار نفر نمی تواند برای ما زنگ خطر باشد.

امیر عابدزاده دروازه بان تیم امید ایران در بازی دوستانه مقابل استرالیا بود. مسابقه ای که با تساوی یک-یک خاتمه یافت. به همین بهانه با احمدرضا عابدزاده درباره مسابقه ای که یادآور حماسه ملبورن است هم کلام شدیم.

*  کمتر از دو هفته به سالگرد بازی ایران و استرالیا در ملبورن باقی مانده و امروز پسر شما مقابل استرالیا به میدان رفت. در این باره چه حسی به شما دست می دهد؟

(خنده) من و امیر خیلی فرق داریم، من در استرالیا دو گل خوردم و امیر  امروز یک گل. بازی را ندیدم و هنوز هم با امیر صحبت نکردم. اما دوستانم تماس گرفتند و گفتند امیر روز خوبی داشته است. که بنده هم عرض کردم همه ملی پوشان عملکرد خوبی داشته اند. درست مثل بازی 8 آذر سال 1376 که  حتی نیمکت نشینان هم در آن حماسه بزرگ سهیم بودند.

* از عملکرد پسرتان در سال های اخیر رضایت دارید؟

همواره به استقلال امیر در همه زمینه ها اعتقاد داشتم و او خودش جوانی است تحصیلکرده، دنیا دیده و بالغ است. درباره عملکرد فوتبالی اش خودش می داند و مربیانش. خارج از محیط فوتبال به داشتن پسرم افتخار می کنم. چون به ارزش ها و حرمت ها پایبند بوده و هست. اگر هم نقطه نظری داشته باشم به خودش منتقل می کنم و دوست ندارم این موضوع به صورت رسانه ای بین ما منتقل شود.

* خود شما در جوانی متاهل شدید به امیر به عنوان پسرتان توصیه کرده اید زود ازدواج کند؟

همانطور که عرض کردم امیر استقلال کامل در تصمیم گیری برای زندگی اش دارد. من هم اگر نصیحتی پدرانه داشته باشم از او دریغ نکرده ام. صحبت از بازی ایران و استرالیا بود چرا به اینجا کشیده شد (خنده). باید بگویم دوری چهار دهه ای فوتبال ایران از المپیک رنج آور است و صورت خوبی برای فوتبال ما ندارد. استحقاق این فوتبال با این همه استعداد بسیار بیشتر از این حرف هاست. خوشبختانه تیم فعلی ما مورد حمایت های خوبی قرار گرفته، اردو و بازی های مناسبی داشته و هرکاری برای تیم های رده پایه ای فوتبال ملی انجام بدهیم برای کل فوتبال مان و تیم ملی بزرگسالان در آینده ای نزدیک انجام داده ایم و به قول معروف این سرمایه  گذاری ها بازگشت خوبی برای فوتبال ایران در سال های آتی خواهد داشت. زیرا ما دور را دور با زیروبم فوتبال مان آشنایی داریم و می دانیم بسترسازی مناسبی برای پیشرفت فوتبال انجام نشده و به واقع از کشورهایی همچون استرالیا،  کره جنوبی، ژاپن و … عقب تریم. اما هنوز هم در همین فوتبالی که می گویند فاصله زیادی با نسل های گذشته دارند استعدادهای خوبی نهفته است که با استعدادیابی و پرورش درست می توانیم خیلی زود دوباره فوتبال ایران را به آقای آسیا تبدیل کنیم. متاسفانه فضای فوتبال ما در سال های گذشته بیشتر به بحث های حاشیه ای، جنجال ها و دعواها اختصاص یافته است. پرداختن به حاشیه ما را از مسیر اصلی مان خارج کرد و خروجی کار همین شد که می بینیم. در هر صنفی هم حسن وجود دارد و هم عیب. مانده ام چرا در فوتبال بیشتر دنبال عیب ها هستیم.

* سالگرد بازی ایران و استرالیا نزدیک است خاطره ای ناگفته از آن حماسه دوست داشتنی به یاد دارید؟

لحظه به لحظه آن روزها برای ما خاطره انگیز است. اما بازی برگشت از ملبورن شرایط خاصی پیدا کرده بود. به نظرم استرالیا آمده بود به یک پیروزی پرگل و قاطع برسد و در خاک خودش جشن صعود به جام جهانی 98 را برپا کند. دقایق آغازین مسابقه سخت بود اما هرچه زمان روبه جلوتر رفت اوضاع برای تیم ما بهتر شد. تا اینکه گل اول و دوم را زدیم و کار به تساوی کشیده شد. واقعا تمام ملی پوشان با تک تک سلول های بدنشان برای حفظ نتیجه و صعود به جام جهانی زحمت کشیدند و مزد  این تلاش را هم گرفتند. فکر می کنم آن تساوی شیرین ترین نتیجه تساوی در بازی های ملی مان بوده باشد.

* تیم ملی فردا با گوام بازی دارد درباره این بازی چه نظری دارید؟

گوام با جمعیت زیر 200هزار نفر نمی تواند برای ما زنگ خطر باشد. اما در هیچ مسابقه ای نباید حریف را دست کم گرفت. آنچه مسلم است تیم ملی می تواند برابر گوام به یک پیروزی پرگل دست پیدا کند. کار اصلی ما در مرحله بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی خواهد بود و در این مرحله که مسابقات ساده تر است باید به دنبال شناختن بهترین نفرات و بهترین شیوه تاکتیکی و همچنین هماهنگی بین ملی پوشان باشیم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)