مرجع خبری پرسپولیس : فقط به خاطر هواداران است. من عكس دو سال قبلم را كه تماشا مي‌كنم حسرت مي‌خورم، چون در اين دو سال به خاطر استرس بالا تمام موهايم سفيد شده. شادي من براي هواداران است و خودم را در غم آنها نيز شريك مي‌دانم. هر زماني كه تيم مي‌بازد از روي آنها خجالت مي‌كشم و نمي‌توانم به رختكن بروم، از روي همان هواداري كه شش سال بيشتر ندارد و براي باخت تيم گريه مي‌كند. آيا با اين شرايط انتظار داريد كه من خوشحال باشم. من هم مانند هواداران بعد از باخت تيم حالم بد مي‌شود.

تمام بازيكنان به همراه كادر فني بعد از باخت تيم به رختكن رفتند. در اين ميان عابد‌زاده مرد هميشه محبوب هواداران، روي نيمكت نشسته و سرش را روي زانو گذاشته بود. بله! او تنها كسي بود كه براي باخت پرسپوليس گريه كرد. عابدزاده زماني‌كه قصد رفتن به رختكن را داشت، از سوي هواداران تشويق شد ولي او از فرط عصبانيت تنها به تكان دادن دست بسنده كرد.

*چطور شد كه فصل قبل با مطبوعات برخوردهاي شديدي داشتيد. اما اين فصل كاملا برعكس شده؟

به دليل آنكه مطبوعات هميشه از من انتقادهاي غيراصولي مي‌كردند و اين باعث شده بود كه تمركز من به هم بريزد. از طرفي نيز اكثر آنها هر طور كه دلشان مي‌خواست روي من مانور مي‌دادند. البته اين فصل نيز اين عمل چندين بار تكرار شد و زماني كه متوجه شدند قصد شكايت كردن دارم، از اين كار دست كشيدند و تاكنون مطلبي عليه من ننوشته‌اند.

*گفته مي‌شد به دليل آنكه كادر فني در كار شما دخالتي نداشته باشد، به هيچ وجه دوست نداريد رابطه خوبي با آنها برقرار كنيد؟

اصلا با اين حرف‌ها موافق نيستم. كادر فني از همان اوايل مي‌دانست كه من كار خودم را مي‌كنم و چون ديدند كه هيچ مشكلي در تمرينات من نيست چيزي نگفتند، بلكه بارها عنوان كرده بودند كه اين نوع تمرينات هميشه به نفع تيم است؛ چرا كه دروازه‌بان‌ها مي‌دانند چه كار كنند.

*گويا كرانچار در هفته‌هاي آغازين فصل به شما بابت رفتن به كنار زمين در حين بازي تذكر جدي داده بود. حتي اين موضوع به جلسه‌اي يك ساعته نيز كشيده شده بود؟

من سابقه زيادي در اين تيم دارم و به‌نوعي با چم و خم كار آشنا هستم. كرانچار نيز كاملا به اين موضوع واقف است. از طرفي چون زبان بازيكنان را مي‌دانم گفتم كه به كنار زمين بروم و به بازيكنان نكات لازم را گوشزد كنم.

*اما عبدي هم زبان بازيكنان را مي‌داند و در ضمن وظيفه مربي است كه در اين مواقع، اين كارها را برعهده بگيرد؟

من هم به كرانچار همين حرف را زدم و گفتم كه من تنها به دليل استرس روي نيمكت نمي‌نشينم. ولي او گفت اشكالي ندارد و براي تذكر دادن به بازيكنان به كنار زمين بروم.

*بازي پيكان را چطور ديديد؟

بازي خوبي نبود و ما نتوانستيم از اين تيم كه چيزي در چنته نداشت امتياز بگيريم. آنها به رغم تدافعي بودن اما توانستند بهتر از بازيكنان ما از موقعيت‌ها استفاده كنند و گلزني كردند.

*چرا به راحتي موقعيت‌ها از دست مي‌دهيد؟

بازيكنان به هيچ وجه حواسشان به بازي كردن نيست. آنها فقط با تلفن يا ذهنشان درگير روزنامه‌ها و همين‌طور كارهاي ديگرشان هستند. در كل حواس بازيكنان در زمين نيست.

*مشكلات ديگر چيست؟

همانطور كه مي‌دانيد اين تيم بازيكنان زيادي را كه يك فصل تمام با يكديگر مچ شده بودند از دست داده و بازيكنان جديدي جايگزين آنها شده‌اند و زمان زيادي مي‌خواهد كه اين بازيكنان جديد با قديمي‌ها هماهنگ شوند. اكثر بازيكنان در تيم‌هاي ديگر بازي كرده‌اند و هنگامي كه مقابل هواداران زيادي حاضر مي‌شوند دست و پاي خودشان را گم كرده و استرسشان بالا مي‌رود، در نتيجه توپ را خيلي راحت از دست مي‌دهند؛ مثلا چند روز قبل يكي از بازيكنان كه بهتر است نامش فاش نشود، پيش من آمده بود و گفت كه در بازي مقابل پيكان استرس داشت و من هم براي دلداري دادن به او چند دقيقه‌اي صحبت كردم و راهكار نشانش دادم. در كل بايد بگويم كه اين مسائل، تنها دلايل نتيجه نگرفتن تيم ما است.

*عملكرد حقيقي را در اين بازي چطور ديديد؟

من كار خودم را مي‌كنم و نمي‌گويم كه عملكرد بازيكنان چطور بود و اين بستگي به كادر فني دارد. ولي حقيقي بعد از مدت‌ها نيمكت‌نشيني به ميدان رفت و اولين بازي خودش را در اين فصل تجربه كرد كه به‌زعم خودش عملكرد خوبي بوده.

*آنطور كه شنيده مي‌شود، قرار بود معمارزاده در تركيب قرار بگيرد كه در لحظات پاياني، اين نظر كرانچار تغيير كرده بود؟

اين موضوع اصلا به من ارتباطي ندارد و چيزي از آن نمي‌دانم.

*نظر شما در مورد شعار هواداران چيست؟

آنها هميشه در سرما و گرما به ورزشگاه آمده و تيم را تشويق كرده‌اند. در اين چند بازي اخير، آنها به خاطر عملكرد نامناسب بازيكنان ناراحت شده و شعارهايي از روي ناراحتي سر داده‌اند. آنها حق دارند اما بايد بگويم كه هواداران بايد در تمرينات حاضر شوند و تيم را در آنجا نيز تشويق كنند، چرا كه اين كار باعث تسكين روح تيم مي‌شود.

*نظرت در مورد ماندن كرانچار چيست؟

در حال حاضر با مربي‌هاي زيادي كار كرده‌ام ولي تاكنون مانند اين سرمربي نديده‌ام. او هر روز با تاكتيك جديدي وارد تمرينات مي‌شود و اين موضوع باعث شده كه تيم متحول شود. هر زماني كه برنامه اين مرد را تماشا مي‌كنم لذت مي‌برم و دوست دارم كه در كنار كرانچار بيشتر باشم و از تجربه‌هاي او نهايت استفاده را بكنم.

*از داربي بگو. فكر مي‌كني پرسپوليس با اين شرايط مي‌تواند امتيازي از اين بازي بگيرد؟

اين يك بازي قديمي است و همه مي‌دانند كه خيلي حساس است و اگر تيم در اين بازي نتيجه بگيرد باعث خوشحالي هواداران است. به همين خاطر دعا مي‌كنيم كه پرسپوليس ببرد تا بلكه چالش‌هاي تيم از بين برود.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)