پرسپولیس نیوز: مرد بدون باخت دربی‌ها معتقد است بازی فردای پرسپولیس و استقلال می‌تواند یکی از بهترین دربی‌های یک دهه اخیر باشد.
 
احمدرضا عابدزاده به عنوان سنگربان استقلال و پرسپولیس بارها مقابل هر 2 تیم به میدان رفته و تجربیات زیادی از این جدال حساس دارد.
 
شما در یکی از بازی‌های پربرخورد پرسپولیس و استقلال حضور داشتی؛ مسابقه‌ای که با زد و خورد محرمی و قلعه‌نویی تمام شد و سرانجامش باخت 3 بر صفر پرسپولیس به حکم فدراسیون فوتبال و محرومیت تعدادی از سرخابی‌ها بود.
 
بازی سال 73 را می‌گویید. باور می‌کنید جوسازی‌ها توسط یک عکاس شروع شد؟! خود من به ابهران داور مسابقه گفتم این عکاس را از نزدیک دروازه دور کن چون دارد حرف‌های تشنج‌آور می‌زند. بازی شلوغ شد و آخر سر مصطفوی از لج عابدینی حکم به باخت پرسپولیس داد. 2 سال هم مرا محروم کردند و همیشه برایم سؤال بود بنده چه حرکتی انجام دادم که باید محروم شوم.
 
کدام دربی را دوست داری و در ذهنت مانده است؟
 
هر بازی شرایط خودش را داشت و همه دربی‌ها برایم خاطره‌انگیز هستند.
 
درباره بازی فردای پرسپولیس و استقلال صحبت کنیم.
 
اگر حاشیه‌ای در بحث فنی مسابقه رخ ندهد یا در واقع بازی تحت تأثیر موضوعی قرار نگیرد فکر کنم یکی از بهترین‌ و قشنگ‌ترین بازی‌های 10 سال اخیر را ببینیم. پرسپولیس مقابل ملوان و استقلال برابر سپاهان فوتبالی به نمایش گذاشتند که ذهنیت خوبی برای دربی ایجاد شد. اگر دو تیم مثل بازی قبلی‌شان هجومی بازی کنند فوتبال خوبی از کار درمی‌آید دیگر حال مردم از زیر توپ زدن و مساوی بدون گل به هم می‌خورد. پرسپولیس جوان‌تر و هجومی‌تر از فصل قبل است. جوان‌ها دارند در کنار هم جا می‌افتند و با افکار برانکو ایوانکوویچ آشنا می‌شوند برانکو هم کارنامه‌اش مشخص است و کارش را بلد است اگر خللی در کار پرسپولیس ایجاد نشود آینده خوبی در انتظار این تیم باانگیزه خواهد بود و در نیم‌فصل دوم خیلی از بازی‌هایش را با پیروزی به پایان می‌برد.
 
این هفته هم عملکرد پرسپولیس را دیدی و هم استقلال را! وقتی این دو تیم را تحلیل می‌کنی کدام‌یک بر دیگری می‌چربد؟
 
غیرقابل پیش‌بینی است. استقلال نفرات باتجربه‌تری دارد و پرسپولیس باید مراقب باشد در دام باتجربه‌های استقلال نیفتد. پرسپولیس در فاز هجومی زهردار است و می‌تواند از اشتباهات خط دفاعی استقلال بهره لازم را ببرد. استقلال مقابل سپاهان تجربه‌اش را به رخ کشید، به حریفش اجازه حمله داد و در ضدحملات به گل رسید و برانکو باید در همین خصوص جلسه فنی بگذارد و به خوبی جوانانش را توجیه کند اما می‌خواستم به یک موضوع اشاره کنم و آن هم بی‌احترامی تعدادی تماشاگر به حسین فرکی است. این آدم سال‌هاست در فوتبال ایران زحمت می‌کشد به موفقیت رسیده و چهره مثبتی به شمار می‌رود و همین پارسال با سپاهان قهرمان لیگ شد. بی‌احترامی آنها به فرکی بی‌احترامی به خودشان بود و باید حرمت افراد را در جامعه حفظ کنیم.
 
صحبت پایانی‌تان درخصوص دربی چیست؟
 
امیدوارم فوتبال تماشاگرپسند و پرگلی باشد، کری‌خوانی‌ها فوتبالی باشد و به اشخاص بی‌احترامی نشود. روی اوج بودن پرسپولیس و استقلال به نفع فوتبال ایران و تیم ملی است. هنوز نمی‌دانم فرصت یا حوصله رفتن به استادیوم را پیدا می‌‌کنم یا نه! اما بازی را می‌بینم و ان‌شاءا… از دیدن این دربی پشیمان نشوم.
 
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)