مرجع خبری پرسپولیس : امير عابدينى مديرعامل سابق پرسپوليس تجربه بسيار زيادى در دربى هاى تهران دارد و در اين رابطه فرد بسيار موجهى براى اظهارنظر است. او شرايط حال حاضر پرسپوليس را نسبت به استقلال خيلى بد مى داند اما معتقد است تجربه نشان داده هميشه تيمى كه بايد در اين ديدار سنتى نتيجه بگيرد، نتيجه نگرفته است. گفت و گو با وى را بخوانيد:
• در آستانه دربى تهران اوضاع پرسپوليس را چطور مى بينيد؟
– متأسفانه در بازى آخر هم پرسپوليسى ها مقابل پيكان شكست خوردند و عملاً كار سختى در بازپرورى روحى تيم تا قبل از دربى دارند و چون هويت پرسپوليسى ها امسال در بين بازيكنان كم است، طبيعى است كه اين تيم مشكلات عديده اى داشته باشد.

• مشكلات پرسپوليس را در چه چيزهايى مى دانيد؟
– استنباط من اين است كه ۳ عامل عمده باعث مى شود پرسپوليس با وضعيت مطلوبى وارد دربى نشود؛ اول عدم نتايج مطلوب در بازى هاى گذشته است. دوم عدم هويت پرسپوليس در بين بازيكنان .با توجه به ورود بازيكنان جديد و رسوب بازيكنان قديمى به جز كريم باقرى است كه اكثر آنها كمتر از ۲سال سابقه حضور در پرسپوليس دارند. سوم هم عدم انطباق و هماهنگى سرمربى تيم با شرايط پرسپوليس است. من الان بحث مديريت، سازمان و ستاد را نمى كنم اما پرسپوليس در اين 3 مقوله نمره خوبى نگرفته است.
• از ديد شما اوضاع استقلال چطور است؟
– استقلال در هويت تيمى وضعيت خيلى مناسبى دارد. عنايتى كه به اين تيم آمده در واقع يك استقلالى به خانه اش برگشته است.
فرهاد مجيدى هم همين طور و اين تيم از دروازه بان گرفته تا خط حمله ۷۰درصد هويت استقلالى دارند. در بحث نتيجه گيرى هم استقلال وضعيت بسيار مطلوبى داشته و حركت رو به جلويى براى قهرمانى داشته است. سرمربى استقلال هم شناخت كافى از فوتبال ايران، تيم خودش و پرسپوليس دارد. حالا شما به حواشى نگاه كنيد، استقلال كمترين حاشيه را دارد اما پرسپوليس در شرايط بدى بسر مى برد.

• اوضاع ۲تيم روى سكوها هم كاملاً متفاوت است. قبول داريد؟
– كاملاً درست است. هواداران پرسپوليس در بين خودشان درگيرى داشته و ليدرها با يكديگر توافق و وفاق ندارند. بين مديريت و هواداران هم شكرآب است. بين هواداران و نتايج تيم هم هيچ نزديكى نيست. هوادارى كه ازدقيقه۳۰ از تيمش پيروزى مى خواهد و شعار مى دهد، طبيعى است كه در روز دربى هم شرايط خوبى نداشته باشد اما شرايط استقلال كاملاً متفاوت است وهوادارانش خيلى خوب تيمشان را حمايت مى كنند. در استقلال مديريت باشگاه رشد يافته و در سطح سازمان تربيت بدنى تصميم گيرى مى كند اما در پرسپوليس شرايط مديريت خيلى بد است و تا مرز استعفا و بركنارى پيش رفته اند.
• با اين شرايط مى توان استقلال را برنده دربى ۶۷ تهران دانست؟
– همه چيز به ضرر پرسپوليس است اما اجازه بدهيد يك خاطره از گذشته برايتان تعريف كنم. در دربى هاى تهران هميشه آن تيمى كه بايد نتيجه بگيرد، نتيجه نگرفته است و در زمين بازى شاهد بوده ايم اتفاقاتى افتاده كه انتظارش را نداشته ايم.
• يعنى شرايط خوب استقلال دليلى براى پيروزى آنها مقابل پرسپوليس نيست؟
– دربى تهران يك بازى خاص است و تمام اين حرف ها مربوط به قبل از شروع بازى است اما از لحظه اى كه داور سوت آغاز ديدار را مى زند اين بازيكنان هستند كه نتيجه را رقم مى زنند و هر لحظه ممكن است اتفاق جديدى رخ بدهد. به نظر من شرايط قبل از بازى تا امروز تأثير چندانى در نتيجه بازى نداشته و هميشه تيمى كه شرايط بهترى داشته، برنده نشده است
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)